2020. április 1., szerda

Kedd és szerda



Tegnap itthonról dolgoztam, home office-ban, klasszul működött, bár egyszer pont akkor hívott a főnököm, amikor kavargattam a rántottát. Viszont már fél nyolc előtt nyomtam az ipart, amikor még a gyerekek aludtak. Unokatesó megszabadult a jó állapotú laptopjától és úgy döntöttünk, megvesszük őt Rékának. Úgyhogy az új nyomtatóval klassz irodát alkotunk. Az étkezőasztalt meghosszabbítottuk, mert tud ilyet is, így az asztal egyik felében lehet reggelizni, ebédelni, vacsizni, a másik felében pedig ott az iroda a suli. 

Ma dolgoztam benn az irodában és mély horrorral figyeltem a forint mélyrepülését. Közbeavatkozott a MNB valamikor 2 óra után, így 370 nem lett a forint az EUR-val szemben, de éppenhogycsaknem...Az export  - amennyire mi belelátunk- áll, a kormány mentőcsomagja - gondolom, alapos megfontolást igényel - egy héttel legalább késik a többiekhez képest. Viszont nálunk nem is tart ott a vírus, ahol máshol...csak lélektanilag és ez a gazdaságnak pont elég. Hogy különleges intézkedéseket igényel a kormánytól a válsághelyzet indokolt, de ezt sem látja így mindenki az EU-ban, gondolom, ez sem használ. Igyekszem arra gondolni, hogy mindez csak átmeneti és nem tart örökké, nem tart örökké, de baromi nehéz. Olvastam olyan véleményeket, hogy az egyes kormányoknak dönteniük kell, hogy az emberéletekre koncentrálnak vagy a gazdaságra, a kettőt együtt nem lehet menteni....Nagyon remélem, hogy ez nem így van, igenis mehet a kettő együtt és ha van módja, mi megtaláljuk. Mindegy, a németek gyártanak, a finnek gyártanak és ami a mi szempontukból a legeslegfontosabb (családi szinten) az írek sem álltak le...edzem a lelkem, hogy ha szünetel a gyártás, akkor sem kapjak hiszti rohamot. Vagy ha a mi cégünk bezár 1-2 hónapra, akkor is a folytatásra tudjak koncentrálni. Egyelőre nem akarom elhinni, hogy bezárhatunk, akár a kisker, akár a nagyker részleg. Nem tudom igazán elképzelni, hogy ez bekövetkezhet. 

Holnaptól pedig home office, bizonytalan ideig. Ha kitör a tavasz, akkor be tudok gurulni majd bringával, gondolom. Jobb lenne itthon, ez a folyamatos fertőtlenít az irodában eléggé kikészít, főleg a kezemet. Figyelek tudatosan, hogy a kezem ne érjen két kézmosás között az arcomhoz, ez elég sok koncentrációt igényel, de már lassan belejövök. Az a legfelszabadítóbb érzés, amikor mindent lefertőtlenítek magam körül (billentyűzet, telefon, amit meglátok, majd a kezemet is és akkor amíg a fenekemen ülök, elvileg vírus veszélytelen a helyzet. Amíg be nem jön valaki az ajtón pl....

Ma pont lenn voltam az irodai konyhában, mikor egy hetvenes úr támolygott be a kisker üzlethelyiségbe (nem is lehet elvileg, csak időpontra jönni, de pont nem volt benn senki). Volt rajta maszk és gumikesztyű, meg is dicsértem magamban...ám amikor fizetésre került a sor, ledobta a kesztyűt, majd a maszkot is, mondván, hogy a fiúk a helyisésgben biztos nem betegek, ő meg szintén nem, szóval mi baj lehet? Forgattam egyet a szememen finoman, hogy na újabb figura, aki nem fél meghalni....

Hazaérkezvén azt találtam, hogy a sarjak szinte semmit nem tanultak megint, a kiadott feladatokat hiányosan vagy egyáltalán nem tanulták meg. Zalán ugyan gyorsan elvonult a szobájába megtanulni, hogy lesz az ikrából kifejlett béka auf Deutsch, de hát az a Kiemen verschvvinden (bocs nincs dupla v)  és Lungen entstehen nem nagyon ment...mindegy, majd holnap folytköv. Bosszúból nem játszhatnak a laptopon, amiért nem dolgoztak meg a jutalmukért...

Kiderült, hogy Rékának eddig is voltak már óráig a ZOOM-on vagy min, nem is tudtam, csak mostantól sűrűbbek lesznek. Redmenta-ban ma matek dogát írt a másik csoport, állítólag érdekesen számolja a pontokat, úgyhogy én félek tőle, jobb lenne, ha L. bácsi osztályozná a matek dogákat, nem a redmenta....Minden nap elmondom szinte Rékának, hogy a matek fontos, mert a matek - és itt Réka már húzza a száját és forgatja a szemét - FELVÉTELI TANTÁRGY. Hát az, nem?

Szülői nyomásra fél 9-re majd 9-re tolták az első órák - online- kezdését, amit megmosolyogtam, de tényleg hosszabbak lettek a nappalok, olykor 9-10-ig tanulunk este (főleg, ha napközben semmit nem sikerült ....) és reggel 8-9 között szoktak ébredni. Nyilván , ha online órája van, kénytelen legkésőbb 8:55-kor kimászni az ágyából....

Unalmamban (he???) próbálgatom Rékána a parkettafonást, egyelőre elég béna a tökéleteshez, de nekem úgy tetszik, hogy tovább kísérletezem, Réka pedig nagylelkűen hagyja. Egyelőre. Zalánhoz ilyen ingerekkel nem fordulhatok, ugye. 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzésedet, üzenetedet köszönöm!