2017. szeptember 27., szerda

Hét közepi füstölgések

Tegnap megállt a kezemben a kanál vacsoránál, amikor Zalán elújságolta, hogy megint elültették, ugyanúgy az utolsó padsorban maradt, csak A. mellett találta magát. Akiről mindig azt hallom, hogy sok mindent csinál az órán, csak azt nem, amit kellene. Máris összefirkálta Zalán matek könyvét házi írás közben, amíg ő előre ment, mert nem látta a táblát. Ez rögtön vészfényeket gyújtott a fejemben, mert Zalán nem az a fajta, aki szól a tanító néninek, így a két kérdőjellel sem tudott mit kezdeni, amit hazahozott a könyvében….Az meg hogy nem látja a táblát, duplán para, bár október végén megy szemészeti vizsgálatra, úgyhogy ezzel teendő egyelőre nincs.

Közben fogalmazom a levelet a tantónéniknek nyomtatvány, logopédia, Zalán logisztika témájában.

Alig vette fel a kanalam a normál étkezési ütemet, Réka kibökte, hogy mégis dolgozatot írnak németből holnap, azaz ma. Mert bár a másik csoport tantónénije beteg, ám ugyanabból írnak, úgyhogy akkor miért is ne íratná meg az egész osztállyal? Istenem, hát nem igaza van?  Miután már elkönyveltük, hogy jövő hétre tolódik….De nem baj, mert jövő hétre már szövegértés, nyelvtan és matek doga is be van ígérve. Annyira jó! 

Szülőiről akartam még megemlíteni, hogy elhangzott, negyedikben már bármikor várható szóbeli vagy akár írásbeli számon kérés, minden előzetes bejelentés nélkül. Készüljenek a gyerek! Illetve a szülők is, adott esetben. A TZ-t kötelesek egy héttel előbb bejelenteni és ezt meg is teszik, ámde más cumival számonkérésekkel szabadon arathatnak. Ez egyébként már tavaly is így volt olvasásból és tartalom visszamondásból, de csak alkalmanként, úgy tűnik ez sűrűsödik illetve bővül környezet feleléssel pl….Én ezt világéletemben utáltam. Ha van 4 órája a gyerkőcnek, ami nem rajz/technika/tesi (éneket nem mondom, mert simán felelnek belőle vagy írnak az elméletből) , akkor mindig ott a lehetőség, hogy felelhet .Ez nem éppen ideális, nem tartom gyerekbarátnak. Kíváncsi lennék, hogy a finnek is így csinálják e vagy akár a svájciak….Mégis egész tökös oktatást össze tudtak barkácsolni. 

Zalán újabb "beírással" gyarapodott, ezúttal az ABC-s munkafüzete tűnt el a süllyesztőben. Írt az ofő, hogy nagyon fontos anyagot vesznek és itthon maradt a könyv. Fájdalom, nincs itthon, valahol a suliban kering. Ezért tartom baromságnak, hogy a könyvek és füzetek nem jönnek mindig haza. Ennél már az is jobb lenne, ha mindig benn lennének, mert íg lila gőzös sincs, hogy merre sétafikálhat. Persze akárhogy is van, csak egy opció van, a pad. Ha ott nincs illetve az előzőben sem, mert ugye ültették, akkor gubanc van. És hogy mi az a nagyon fontos anyag, úgy látom az a pöttyözős feladat. Ahány hang, annyi betű, ha minden igaz, amit már logopédián tavaly orrvérzésig gyakoroltok és jól ment Zalánnak. Közben valamelyik füzete maszatos és azt mondta neki a tantónéni, hogy még egy maszat és feketepont. Jól esett a gyereknek, láttam rajta. 

Egyelőre nem vagyok elájulva a tantónéniktől, maradjon közöttünk! Zalán - ahogy várható volt - ugyanúgy nem nyit feléjük, mint az óvónők felé, de ezen egyáltalán nem csodálkozom. Remélem, szökőévente kiesik a szájukon egy jó szó. Mivel nem vagyok ott, így lövésem sem lehet, csak mondom....