2013. január 14., hétfő

Jegyzetek egy képzeletbeli fogadóórához

Szerdán fél 3-tól elvileg tényleg fogadóórára vagyok hivatalos az oviba......


- Bemelegítés: Mi az általános vélemény a középső csoportos Rékáról? 
- Hogyan néz ki Réka "egyéni fejlesztési terve"? Úgy szeretnék beleolvasni!
- Ha van ilyen, miért nem kap Réka a saját szintjének megfelelő feladatlapokat? Ha már az nyilvánvalóvá vált, hogy a középsős feladatlap nem okoz neki nehézséget....Vigyek be neki én nagycsoportosoknak valót? 
- Miért nem "hozott haza" az első félév során egyetlen dalt vagy verset sem (ami két sornál hosszabb), amit az óvodában tanult? 
- Minek köszönhető, hogy ennyire gyenge volt a karácsonyi műsor? Lásd előző pont!
- Milyen eredményei vannak a középső csoportban elvégzett részleges Difer tesztnek Rékánál?
- PaffKata-Réka kérdés - aktuális helyzet? Kata és Réka kapcsolata az óvónők szemével
- Szétválasztásukra volt a szükség, történt e ilyen téren beavatkozás?
- Ha gondja van Rékának, fordul e segítségért az óvónénikhez, beszél e hozzájuk, mennyire nyílt meg?
- Jellemző e, hogy nem alszik ebéd után?
- Igaz lehet e, hogy azért nem tud ebéd után aludni, mert az óvónénik élénken beszélgetnek?
- Mennyire vesz részt a foglalkozásokon Réka? Sikerül bevonni, lekötni?
- Torna óra tapasztalatai?
- Rossz dolgok, negatívumok? Bizonyára vannak. Csak őszintén!
- Miért mondja azt többek között Réka, hogy a óvónénik verik az egyik kisfiút az oviban? Igaz ez? Segítsetek, hogy megértsem!
- Milyen hatása van D. kisfiú kezelhetetlen viselkedésének a csoportra, Rékára? Azt már tudom, hogy az óvónénik idegeire milyen hatással van....
- Hogy lehet az, hogy egy vadonatúj, 1 éve felújított óvodában olyan a fűtési rendszer, hogy az ablakok állandóan nyitva vannak a csoportszobában? Olyan rossz nézni ezt a pazarlást....


- Kéréseim: 
  •  ha lehet, a gyerekek ne nézzenek az oviban egész estés mesefilmeket laptopon (Jégkorszak 1, Táncoló talpak 1) Ugye nem követték végig egyik filmet sem?
  • nem szerencsés azt mondogatni PaffKata szüleinek, milyen jó hatással van a Réka a Katára. 
  • ha lehetne kevésbé feszült és idegbeteg légkört létesíteni a csoportban, az jó lenne.
  • gyermek lelket a középpontba helyezni 
  • gyerekre nem ráförmedni, szépen, türelmesen, kedvesen beszélni velük...és egyéb "mission impossible", "falra borsó, le borsó" óhajsóhaj...
  • ünnepekre, hagyományokra nagyobb hangsúlyt helyezni....

- Végül zárójelben és halkan: Kit kell lefizetni Kihez kell fordulni hátszélért, ha azt szeretném, hogy Zalán ősszel a kisebbségben szegény vagy -mentes csoportban kezdje az óvodát??? (elméleti kérdés, mert persze hátszelünk az nincs....)