2016. január 17., vasárnap

Egy héttel



Megint sütöttem zseniális tönkölybúzás kekszet. Nagyon finom lett, szerintem ezentúl csakis dupla adagot készítek belőle. Az ember csak eszi és eszi....amíg ki nem pukkad. Dugtam el néhány darabot, így még holnapra simán elég lesz a gyerekeknek uzsira. 

Egy hét van a félévből, két hét a bizonyítványosztásig.

Szerintem nem írtam, a héten Rékáék írtak 3 magyar dolgozatot és egy matek FÉLÉVES dolgozatot. Már meg sem lepett, hogy engem, mint anyukát meglepett ez a sok magyar felmérő, bár ebből az egyik a szövegértés, amire ugye nem nagyon lehet készülni. (Na jó, lehet, mi nem szoktunk.)  Hétfőn is írtak és kedden is...állítólag jól sikerült úgy osztály szinten. Kedden szólt az ofő, hogy csütörtökön féléves dolgozat, ami szerintem tök rosszul hangzott, emészteni kellett egy kicsit a hírt, ott kinn, a padon, az osztályterem előtt...Ennek örömére, mármint hogy közeledik a féléves doga, ofő ki is adott egy gyakorló feladatsort, hogy milyen típusfeladatok lesznek benne.

- sorozatok (hogyan folytatódik a sorozat és mi a szabály)
- nyitott mondatok ( pl. 23+12 > x+30, x= ? ill. ugyenaz szorzással és osztással)
- szorzások és összadások, kivonások vegyesen, tizes +/- tizes számok
- római számok párosítása hónapokkal
- napok órákká, évek hetekké és hónapokká, liter dl, cl átszámítása 
- másra nem emlékszem, a lap meg a suliban maradt. Pedig 7 feladat volt....
- ja, az óra

Először volt olyan benyomásom ezzel a dolgozattal kapcsolatban, amióta suliba jár Réka, hogy hoppá, ez valahogy már más, mint az eddigiek. Át is vettük a típusfeladatokat, szerencsére igazából erre nem is volt akkora szükség, csak az én lelkiismeretem miatt. Mostanra a szorzótáblát is jól begyakorolta Réka (2,3,4,5,10), az óra sem kihívás és igazából az egyetlen tévedési forrás az a figyelmetlenség lehet. Még nem tudok eredményt, állítólag 3-4 pont veszteség lehet, az MÉG ÖTÖS....

A német oktatás az szinte nem létező az első két évben. Szerintem azért csinálják, hogy aki mégsem tagozatos lesz (azaz a fél osztály), annak ne fájjon a szíve, hogy ezentúl angolt fog tanulni, a német tanulmányainak a suli keretein belül vége....Ennek ellenére, hiába  kicsi a tananyag, az sem megy valami jól a gyerekeknek (illetve Rékának, így gondolom, a többinek sem). Ippenséggel be tud mutatkozni, el tudja mondani, hogy hol lakik és hány éves, ez és az micsoda, már ha ismeri azt a szót, azt is arról, hogy milyen színű és hány van belőle (12-ig), de kb. ennyi - plusz kb. 30 egyéb szó. Na jó, a gyümölcsök, zöldségek és állatok is mennek egy bizonyos szinten. De persze ha megkérdezem, Hast du einen Bruder? - azt hiszi, ez valami egzotikus nyelv, amit ő nem beszél. Hát mondjuk, még tényleg nem. Hiszen ezt még nem is tanulták. Ezek után külön érdekes lesz, hogy a tagozatos dolgozatokban mi minden kerül majd elő...

Az úszóverseny (diákolimpia) lezajlott szépen rendben. Mivel Réka - M. bácsi (az úszás tanár) elmondása szerint is - szépen úszik, de lassan, így az esélytelenek nyugalmával indult a versenyen. Nem tudom, hanyadik lett, arról nem szólt a fáma. Azért kapott érte ofői dicséretet, hogy képviselte a sulit.

Elvileg csütörtökön lezárult a pirospont számolási és csillag beíratási mizéria is. Egyik este két órán keresztül számolgattam és összesítgettem a pirospontokat. Valami 15 csillag hiányzott az ellenőrzőjéből, ami nagyon soknak számít....Végül hiába jött el a csütörtök, 5 csillag magyarból és még további 3 beíratás nélkül maradt. Állítólag még hétfőn lesz pótbeíratás, kedden számlálják a tantónénik, hogy kinek hány csillagja van. Nem irigylem őket, de annyira a gyerekeket sem. Én nem csinálnám ezt a hülye csillagversenyt, az biztos. Mi értelme van? Van annak bármi jelentése, hogy ki az osztályelső? Szerintem nincs. Nem azért, mert nem Réka az, lehetne is akár. Vagy hogy ki az évfolyamnegyedik? Hogy az utolsókról már ne is beszéljek! Attól, hogy valaki 10. az osztályban még lehet bármi és bárki....Na mindegy, nem ragozom. 

Furulyából Réka elmondása szerint ötös várható. :) Réka pedzegeti, hogy jövőre mégsem fuvolázni szeretne, mert az tök nehéz, hanem mégis marad a furulyánál. Azon van az a pár lyuk, oszt kész. Na ez az, amibe nem szólok bele végképp, ahogy őnagysága óhajtja. Én azt sem bánnám őszintén szólva, ha abbahagyná a zenét, úgyis kell majd a hely negyediktől kb. a második nyelvnek.....De persze, hol van az még! 

Jaj, nem is meséltem, múltkor volt egy ilyen párbeszédünk az én egyetlen Rékámmal. 

Helyszín, itthon suli után, nagyjából 5 óra körül. Házikat keresek és áttekintek. 

Én: (egy gyakorlólapot, mely félig kész, összegyűrök és kidobok a kukába)
Réka: (gyanakodva nézi) - Mit dobtál ki?
Én: - Valami gyakorló lap féle, már rajzoltál a hátuljára, gondolom, nem kell.
Réka: - Micsodaaaa????? Azt kidobtad?!? Dehát az egy dolgozat!
Én: - Hogy hogy dolgozat?
Réka: - Váááááá (sírás), összegyűrted a dolgozatomat! Most lehet kivasalni.
Én: - Ezt aztán nem, ennek annyi.
Réka: - Pedig E. néni nem fogad el gyűrött dolgozatot, szerintem É. néni sem... brühühü...
Én: - Mit keres ez itthon, ha dolgozat?
Réka: - Nem tudom....
Én: - Hogyhogy nem tudod? Dolgozat vagy nem?
Réka: - Nem tudom, brühühü....
Én: - Dehát....az első feladat nincs is készen, csak a másolás és a tollbamondás.
Réka: - Tudom, É. néni mondta, hogy azt nem kell....
Én: - A dolgozatban?
Réka: - Igen...vagyis nem tudom...
Én: - Nem szokás beadni nálatok a lapot, ha dolgozatot írtok????
Réka: - De, de, de....
Én: - Akkor mit is keres ez nálad? Arról nem is beszélve, hogy erre már TEGNAP is firkáltunk!!!
Réka: - Igen, hát ez az! Mit fog szólni E. néni.....
Én. - Hát ezt nem hiszem el....

Végül betettem a füzetbe a lapot és ott várja a következő magyar órát, ami holnap lesz. Merthogy pénteken nem volt tanítás, csütörtökön meg magyar óra. Izgi, nem?