2018. november 25., vasárnap

15



1) Kicsit elvesztettem a blogot, nem nagyon tudom, hol tartok....Mit meséltem, mit akartam csak...Összefoglalok egy kicsit. 

2) Ma pezsgőt bontottunk, mert ma végre újra lehet zuhanyozni itthon. Január elsején zuhanyoztam utoljára egy jóízűt. Még az előző lakásban. Durva bonyodalmak voltak, mit mondjak, ilyen a mi formánk. A héten megjött Bécsből a nyomásszabályzó bizbaz, de hamar kiderült, hogy nem ott van az eb elhantolva, az csak egy következmény. A Bosch szervizes nagy nehezen ráébredt, hogy fordítva van bekötve a víz a kazánba. Így aztán a nyomásszabályzó 2 hónap helytelen használat után tönkre ment, bár garanciásan tette ezt. Ma reggel jöttek a szerelők, akik 2 hónapja beszerelték az egész rendszert, annyit mondtak, hogy bocsika és helyre tették a hibát.  Már nem bosszankodtunk, örülünk. Van meleg víz és lehet zuhanyozni. Az utóbbi 3 napban újra melegíteni kellett lábasokban a vizet, mert már egyáltalán nem melegített vizet a kazán, totál bekrepált a bizbaz....


3) Amúgy nem sok minden történt, a varázslatos ősz után most itt a tél, amit még szokni kell. A hideget, a ködöt, hogy fél ötkor sötét van....Brrr.  MÉg soha nem kínlódtam ennyit az óraállítás miatt, valahogy nem tudom megszokni. Biztos sikerült majd előbb vagy utóbb.

4) Réka itthon maradt ugyan pénteken, mert állítása szerint nem tudott felkelni, de valahogy estére meggyógyult. Vagy csak kialudta magát, nem tudom. MInden esetre, mire hazajöttem az irodából, itthon cseverészett a barátnőjével és valami filmet néztek. Hoztam pedig a betegnek 2 kiló mandarint és még egy kg narancsot is, amire rávetették magukat, mint ragadozók a frissen ejtett vadra. Aztán este sütöttem még nekik csokis-kókuszos sütit, ami ugyan nem sikerült úgy, ahogy terveztem. A pudingot nem főztem elég sűrűre, még a kókusz, amit bele tettem, az sem tudott segíteni...de végül elfogyott, egész jó lett.

5) Próbálom kitalálni, miket süssek karácsonyra, miket adventre, a sulis rendezvényekre, de még elég képlékeny a dolog. 

6) Réka ugyan meggyógyult, vagy nem is volt beteg, de Zalán lázas, egyelőre tünet nélkül, úgyhogy szerintem számára nem lesz iskola jövő héten.

7) Megjött mindkét gyerek fogászati "szakvéleménye" az iskolaorvostól, kérhetünk időpontot fogszabályzásra, bár nekem vannak kétségeim, hogy szükséges e. Idén már biztos nem kerül erre sor.

8) Rékának nagyon sok tanulnivalója van, Mikuláskor megyei  német verseny és bár csak most derült ki, hogy indul, megvan szórva tesztekkel és feladatlapokkal. Egyébként egy csoda figyelni az, ahogy a gyerekek egyre többet tudnak németül, erről külön posztot is tudnék írni, de hát az idő drága dolog, szóval itt csak annyit, hogy nagyon tetszik az, ahogyan nálunk tanulják a nyelvet, sokat beszélnek, kevés a nyelvtan és mégis valahogy tudnak ragozni. Vagy hát Réka érzi, tudja a végződéseket anélkül, hogy a száraz nyelvtan megjelenne a könyvekben. Lenyűgöző számomra ez....

9) Egyébként ijesztő, de egyáltalán nem biztos, hogy Réka kitűnő lesz. Valahogy az irodalom+nyelvtan+töri humán trió lehet, hogy kifog rajta. Nagyon magasak az elvárások és bár most irodalomból van egy halom ötöse, 100%felmérője, stabil a helyzet, ez a másik kettő tantárgyról az érdem.jegy szegény viszonyok között nem mondható el. Pedig tanul is és tud is mindent, elvileg....aztán valahogy mégis beesik egy négyes. Hogy ennek mennyi köze van ahhoz, hogy nem annyira humán érdeklődésű , nem tudom. Nekem azért is fura ez, mert mindig a töri volt a kedvencem, még az érettségin is "kitüntetéssel" végeztem. Aztán elmentem reál irányba full humánosként, ez már másik téma.

10) Volt fuvola óra is, nyitott. Az is nagy élmény volt, annyira büszke voltam rá. Voltak szolfézsos keresztkérdések, amiből én egy kukkot sem értettem a kottaböngészésből, de Réka képben volt többnyire. Kicsit megzavarta, hogy ott ülök benn az órán, tette vette magát egy kicsit, de mindegy, édes volt, aranyos volt.

11)  Dióka is járt orvosnál pénteken. Az történt, hogy elkezdett köhögni. Soha én még kutyát köhögni nem hallottam és Tibi sem, így először csak lestünk. Mivel közeledett a hétvége, péntek reggel Tibi elvitte az állatorvoshoz. Nem biztos, hogy kennel köhögés, de biztos ami biztos alapon kapott antibiotikumot és még hétfőn kap egy másik dózist. Lepisilte a doktorbácsi ajtaját, elég ciki volt, bár biztos nem az első jel volt az övé ama ajtón....Azóta tök jól van, sehol egy köhögés, úgyhogy ki van cserélve. Ma vettem neki a Pepco-ban egy olyan puha, finom,szürke plédet...Tibi fogta a fejét, de nem nagyon érdekelt. Az jobb, ha gyapjú takarót nyűvi? Naugye. És megérdemli. Mert imádnivaló.

12) X Faktor-t nézi még valaki rajtam kívül? Kedvenceim a rappelő fiúk és Gabi. Gabit várom győztesnek. 

13) Holnap vasárnap, mit csinálnánk más, mint tanulunk. Szabolcsi töltött kápit főzök és elvileg kakaós csigát is. Közben kitalálta Zalán, hogy át szeretné rendezni a szobáját, hát jó. 

14) Minap pánik hangulat fogott el, hogy hogy lesz idén az ajándékokkal. Elsősorban a gyerekekével....de azóta írtak listát és van sok ötletem. Hogy a rokonokkal mi lesz, még nem tudom, de ma majdnem vette egy fincsi meggypálinkát tesómnak, úgyis holnap szülinapja lesz. Azóta lehiggadtam, majd csak alakul valahogy. 

15) Ma pont 24-e van, vagyis egy hónap múlva szenteste. A gyerekek kacsát kértek, sütve, és lesz még sült hal krumplisalátával, vagy valami ilyesmi. A desszertek dolgában jól összevesztek a gyerekek, mert javasoltam az aranygaluskát, de az fúj...bejglit...az sem aratott nagy sikert, hanem mákos gubát kértek. El is gondolkodtam egy kelt tésztás , vanília sodós változaton, az már majdnem aranygaluska. Bejgli úgyis lesz, mert az alap és még zserbó is lenne, ha nem utálná nálunk mindenki. Hogy lehet azt utálni, én nem tudom, de ez van. 


3 megjegyzés:

  1. Ide lehet zserbót is küldeni:)
    Mindenevők vagyunk, mindenki.

    VálaszTörlés
  2. Pont én is ezen akadtam ki tegnap, hogy 1 hónap múlva Szenteste...
    Teljesen így vagyunk a zserbóval mi is: én imádom, a fiúk nem annyira, sajnos, bár utálni sem utálják... Legalább jön hozzánk Kati mama, neki az a kedvence, így legalább indokom is lesz sütni :) ...
    Nálunk mindig mákos guba van 24-én ebédre, mert azt mindenki imádja, én úgy csinálom, hogy vanília pudingot főzök hígabban, sodó szerűen, lerakom egy jénaiba a kifliket, megszórom mákkal, leöntöm pudinggal és így csinálok kb. 3 réteget, a tetejére szintén mák és puding, imádjuk, mert Isteni :) !
    Mi is nézzük az X-Faktort, nem vagy egyedül :) ! Nekem, de a fiúknak is a rapperek a kedvenceim, Toma totál odavan értük :) és szeretjük nagyon Gabit is, de az a baj, hogy most én mindenkit bírok, Timit is, meg a másik két fiút, akik együttesben vannak, de még Takát is tegnap nem tudtunk szinte dönteni Mátéval kire szavazzunk, mert mindenkit szeretünk, mindenkit másért, de nagyon, szerintem ez az idei egy nagyon szuper jó, erős mezőny!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó kis mezőny, kár, hogy fel van gyorsítva.

      Meggyőztél zserbóilag, anyukám szereti és a család többi része is, úgyhogy jöhet! :)

      Törlés

Megjegyzésedet, üzenetedet köszönöm!