2018. március 21., szerda

Olvadunk


Megvan, miről akartam még írni tegnap, pl. hogy Jamie Oliver pert nyert a Mekivel szemben , merthogy bizonyítást nyert, hogy mindenféle vegyszerbe áztatják Mekiék a húst….Én túl naív vagyok (amúgy nem) hogy átlássam, miért fontos az, hogy méregbe legyenek gyömöszölve az alapanyagok…. Amúgy nem vennék meg? Alapból nem elég finom? Nem elég tartós? Vagy drágábban kellene adni? Lépjünk túl azon, hogy itthon mennyire borsos a Mekis kaja ára. Szóval nem értem, haragszom a Mekire (én naív), pedig sajnos imádom a kajájukat….Most erre lehet mondani azt, hogy tök egyszerű egy hamburgert összeütni házilag is, főleg, ha zsömit pékségben vesz az ember, ámde mi földi halandók általában akkor eszünk gyrost/hambit/kfc-t ha valamilyen oknál fogva nincs idő vagy lehetőség arra, hogy főzzek ebédet vagy vacsit. 

Múltkor mesélte Tibi, illetve rá jellemző módon könnyedén elejtette, hogy valami gomba támadta meg a banán termést x és y országban és hogy baromi drága lesz mifelénk a banán. Erre rá egy hétre, pont amikor rászoktattuk a gyerekeket a banán turmixra, rádöbbentem, hogy 500 Ft körül van a banán kilója….Gyorsan váltottunk eper turmixra, ami egészen zseniális ötlet, mert annak 800 Ft kilója a fagyasztópultban. Ám talán, mondom talán több turmix kijön belőle, ha ügyes vagyok. Gondolom, ezt is megszokjuk majd valahogy, mármint az 500 Ft-os banánt, az is elfogadtam, hogy nem 160 Ft a Milka csoki, igaz, azóta a fizum sem ugyanannyi, mint a 160 Ft-os csoki idején. Illetve már nem is annyira csípjük a Milka csokit.

Ha már fizu, még az emelés előtt kiderült, hogy ezen túl kapunk minden hónapban Wellness vitamint, mi kedélyes munkavállalók. Először gyanakodtam egy kicsit (fel kellett volna venni videóra milyen képet vágtam), hogy ez lesz maga a fizu emelés…de aztán gyorsan kiderült, hogy nem. Nem akarom reklámozni, de egész praktikus. Annyi macera van vele, hogy 21 napi adag van egy dobozban, vagyis Főninek észben kell tartania, mikor fogy el nálunk a doppingszer. Van benne multivitamin + valami cucc, amitől szépnek kellene lennem és omega 3, minden napra kis mini zacsiban. Nem szupi? 


Egyébként ahogy öregszem, úgy lesz nálam és a fiókomban otthon egyre több vitamin és mindenféle táplálékkieg. Mindig van a táskámban két szem algopyrin, amióta begörcsölt a múltkor a hasam és azt hittem, meghalok. Aztán szedek olykor, ha eszembe jut haj+köröm+bőr vitamint, általában 2 hónapos kúrát szoktam tartani, épp zajlik egy ilyen. Ehhez jön a Wellness vitamin lassan egy hónapja. Otthon van C-vitamin rágótabletta, 500 mg, 1000 mg, némelyik büdös, másik egész elviselhető. Tibi szed magnéziumot, főleg, ha edzésre is elmegy. Plusz a vagyont érő gyógyszerek takonykór idején, orrcseppek, torokfertőtlenítő sprék, cukorkák, coldrex tabletták, a gyerekeknek C-vitamin cseppek, D vitamin….jujjjj…..

Egyébként nincs semmi új, számolunk vissza. Egyrészt a tavaszig, ami hétfőn már tuti beköszönt, másrészt a tavaszi szünetig, ami a jövő szerdai DÖK nappal veszi majd kezdetét a gyerekek számára, nekem meg másnap. Máskor már ilyenkor régen tudtam, mit fogok sütni húsvétra, most meg csak a nagy hómező….agyilag és ténylegesen is….Azt hiszem, répatorta mindenképpen lesz, mascarpones, narancsos krémmel, aztán sajtos rúd, rákóczi túrós és persze sok finom sonka még több finom zöldségekkel, újhagymával, medvehagymával, hagyma hagymával. Anyu remélem, főz egy jó adag kocsonyát finom sonka darabokkal, mert attól megőrülök, úgy szeretem friss kenyérrel és rengeteg lila hagymával. Hogy a hagymát le ne hagyjam a palettáról...

Zalán névnapja rendszeresen ütközik Húsvéttal, de már múlt héten kapott egy focilabdát és egy világító sárga (Tibi szerint zöld) cipőt, úgyhogy én már csak egy Fogatlan figurát vettem neki ma és egy pasis könyvet, ami arról szól, hogy működik az ótó. Ezzel majd jól ellesznek az apjával. Gondolom én. Aztán lehet, bevágja a polcra, ahogy a többi könyvét és csak portörléskor kerül le onnan.

A büdös kölkök megtalálták a piros Vodafonos papírtáskába rejtett fél kiló húsvéti csokit, baromi mérges voltam rájuk. Amikor eltűntek az emeleten, elrejtettem a csokikat a cipőtartóban. Nyugi, ott még nincs cipő, tehát lábszag sincs. Bár az én gyerekeimet szerintem az sem zavarná igazán….

Délután telefonáltak a Home-Maxból, hogy pénteken jön a bútor....Úgyhogy jól felgyorsulnak az események. Legalábbis nagyon remélem. 

4 megjegyzés:

  1. Az egyébként kevésbé ehető (és olcsó) részeket teszi ehetővé a vegyszer - elroncsolja annyira, hogy rágható legyen.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pf, na tényleg naiv vagyok, ez nem jutott eszembe. :)

      Törlés
  2. Mellbe vágott ez a mekis hír, most erről lemaradtam, de kész vagyok, mert mi is szeretjük a kajájukat, én is, de főleg a fiúk!
    Én is így vagyok a húsvéttal, valahogy nem vagyok ráhangolódva egyáltalán, se nagy takarítás, se ajándékok még, nem is érzem magam túl jól miatta :) ...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Van még idő hangolódni. Hátha a jövő heti jobb idő meghozza a kedved. :)

      Törlés

Megjegyzésedet, üzenetedet köszönöm!