2017. március 11., szombat

Katonai kiképző, szolnoki bázis


Csak rövid tudok lenni, mert ugye 11 óra van és nem ebédidő.

Az történt, hogy pénteken azzal a megkönnyebbüléssel nyitottam be a suli kapuján, hogy véééégre péntek, következhet egy kis nyugi otthon. Főzőcske, filmecske, 4 fal, csönd és alvás. Erre közölte velem M. néni, aki a rajziskolát vezeti, hogy hááát, Rékának nagyon nehéz napja volt ma....Én még akkor sem gondoltam semmi rosszra, mert anyatársam jelezte a facebook-on, hogy leánykáink újfent összevesztek. Gondoltam, hogy ez állhat a háttérben. Mivel K. meglehetősen hangulatember, ez nem volt ritka és viszonylag gyorsan el szokták boronálni a nézeteltéréseket. Illetve Réka több irányba is nyitott, így aztán sok barátnője van, bár IGAZI sajnos egy sem. Ez nem tudom, mennyire ritka vagy "normális" az ő korában, én másképpen szerettem viszonyulni a barátnőkhöz...igaz, gyerekkori barátnőm egy sem maradt, tehát nem lehetett nagy a szerelem. Tudom, hogy nem is volt az. :)

Na szóval a lényeg, hogy a vészfények aztán erőteljesen villogni kezdtek a fejem felett, amikor M. néni ahhoz a részhez ért a mondandójában, hogy Rékát megverték a lányok. Ugrókötélnek a kötelével, ami történetesen műanyag volt. Mindez az udvaron történt és mivel nem tudott mit kezdeni a támadóival, akik közül az egyik elvileg a barátnője (???), szegénykém a mosdóba menekült be. De még előtte belevágott a hajába (!!), a fürtöt pedig elásta a homokba. Kvázi elásta magát, nem???

A mosdóból aztán a többi barátnői közül egy szedte ki. Tanárnak nem szólt, ami sok mindent elárul, mert előző tantónénijének biztosan elmesélte volna. Előző nap is volt valami konfliktus, K. kötözködött Rékával, mert az nem vele játszott (mi a fene van???), amit a tanárnő elintézett annyival, hogy ő nem foglalkozik vele, intézzék el egymás között. K. eléggé jól elintézte Rékát, nem mondom...

Most azon gondolkodom, mit lehetne tenni. K. anyukájával jóban vagyunk, talán vele vagyok a legközelebb a szülők közül. De ki álljon ki a gyereke mellett, ha nem az anyja? Szóljak a tanároknak, hogy ez történt, és akkor K. valószínűleg osztályfőnökit kap, ha nem igazgatóit. Nálunk ezt nem lehet tudni. És valamilyen szinten mégis barátok. Nem igazán tudom még, hogy mit tegyek....

A hab a tortán, hogy K. ötöst kapott a heti magatartásra, Réka pedig négyest. Az volt, hogy a padtársa, vívótársa, akiről azt hittem, hogy majd milyen jól meglesznek, mert okos fiú, helyes fiú......a pad alatt szúrkálja, piszkálja Rékát, egy másik padtárs firkálja a könyvét....ezt egészen biztosan nem fogom hagyni, mert a drága vívótársnak hála megint négyes lett a magatartása, az ofő levette négyesre. Réka nyilván tiltakozik, méltatlankodik, amit kiszúr a remek tanerő és lép. A magatartás tábla felé. Gyűlölöm a magatartás táblát, vérlázítónak tartom, hogy ilyen létezik 2017-ben egy magyar iskolában. Péntek este aztán egy pohár rozé mellett megfogadtam, hogy "elengedem" a magatartás és szorgalom jegyeket. Kenjék a hajukra, dugják oda, ahová a nap sem süt be, nem fogom idegesíteni sem magam, sem a gyerekem az idióta húzásaik miatt. Egyet zizzen a 9 éves gyerek és a heti magatartása négyes??? Milyen nyomorult katonai kiképzőtáborba írattam a gyerekemet??


21 megjegyzés:

  1. :-( Óh, szegény Réka. De mi az, hogy megverik többen???

    VálaszTörlés
  2. Ez nagyon durva!Ha jó a kapcsolat K. anyukájával, akkor biztosan beszélnék vele.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megtettem, persze. Büntetést kapott.Inkább az aggaszt,hogy aki napokon át zaklatja a másikat,amiért az nem foglalkozik vele,azzal vajon mit lehet tenni? Beszéljek a tanárokkal? Érek el azzal valamit?

      Törlés
    2. szerintem beszélni kell, hogy tudjanak róla, hogy történjen valami. Szegény Réka...nekem is volt hasonló Mesivel régen, még most is rossz érzés tölt el.:-(

      Törlés
  3. Ez azért elég kemény! Mátééknál is vannak durva viták, sokszor sírásig fajulnak, és nem tudom miért, de náluk sem tulajdonítanak nagy jelentőséget ennek a pedagógusok. Sajnálatomra. Bezzeg én hallgassam folyton, csináljak vmit Mátéval, mert zajong, vagy ezt csinál vagy azt... a magatartás jegyeket én is már rég elengedtem. Én mindenképp szóvá tenném ezt a tanítónőnél, ez azért mégiscsak tettlegesség...bár elérni nem fogsz szerintem semmit...

    VálaszTörlés
  4. Szegény kis Réku, ez nagyon kemény lehetett!!! Nekem azért az is furcsa, hogy ebből semmit sem vett észre egyetlen felnőtt sem az iskolában... Az meg kifejezetten zavaró nekem, hogy már oviban elkezdődik az, hogy oldják meg maguk között a problémákat, mert azért néha bizony be kellene avatkozni talán. Mátééknál ilyen a suliban soha nem volt, persze volt ott is kisebb csetepaté, de ilyesmi nem fordult elő. Ha beszéltél az anyukával nagyon többet szerintem sem tehetsz, bár már csak azért esetleg a tanítónénivel nem ártana konzultálni, hogy talán jobban figyelhetnének... A magatartás, szorgalom jegyeket meg tényleg le kell tojni :)!
    Én meg már azt hittem, hogy valami jó kis programotokról olvashatok a cím alapján...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az a kérdés,hogy felfújjam e az ügyet, csináljak e belőle iskolai balhét?

      Törlés
    2. Beát tudom ismételni én is, ugyanerre gondoltam, hogy nagy balhé az nem jó ilyenkor, de a tanítónéniknek tudniuk kell, hogy nem szeretnél több ilyet (kellő határozottsággal mondanám), legalábbis szerintem. De én sem azért írom ám, hogy megmondjam a tutit :), csak olyan jó lenne egy picit segíteni...

      Törlés
  5. Nehéz kérdés... nagy iskolai balhét ne csinálj szerintem, már csak azért se, mert lehet, hogy Rékát az még rosszabbul érintené, mint az egész eset. De a tanítónők felé mindenképp jelezd, hogy mi történt, ez hogy érintette Rékát, és azt is, hogy már megbeszéltétek az érintett szülőkkel, stb..., de szeretnéd, ha ilyen nem fordulna elő még egyszer. Amúgy meg nem tudom, mi lenne a helyes, csak kattogok a dolgon, és okoskodok... bocs.

    VálaszTörlés
  6. Remélem egy kicsit segít ez az írás:
    https://wmn.hu/wmn-life/46388-ha-a-gyerekbol-paria-lesz---kikozosites-az-iskolaban

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem nem igazán,Rékát nem közösítik ki egyáltalán...de köszi!

      Törlés
    2. Nyilván nem is a kiközösítés, de a kialakult konfliktushelyzet megoldására gondoltam segítségül. Mint kiderült tényleg vannak gondjai a másik kislánynak, illetve bele kell(ene) vonni az ofőt is mindenképpen (Rékával egyeztetve és megbízva benne) - ezért küldtem el. :) Szorítok, hogy minél előbb és minél jobban megoldódjon a helyzet!!

      Törlés
    3. Köszönöm! :) Félek bevonni az ofőt, mert nem tudom, milyen lesz a reakciója...Ugyanakkor érzem a késztetést, hogy mégis el kell neki mindezt mondani. Hát nem egyszerűűű----
      Popianyu

      Törlés
  7. Már csak azért is el kell neki mondani, mert
    1. szégyen és gyalázat, hogy egy ilyen mértékű konfliktust nem vesz észre, és nem fojt el már csírájában.
    2. iskolaidőben ő a felelős a gyerekért, az egészségéért, a biztonságáért. Ergo, érdeke, hogy kezelje valahogy ezt a helyzetet, különben ő üti meg a bokáját. Nem riogatásképpen, de történhetett volna ennél nagyobb baj is, kiveri a szemét, lelöki a mászókáról, akármi. Persze ne történjen, de a gyerekek nem gondolkoznak! Ez nem egy véletlen odacsapás volt játék közben, ez szándékos volt, és ez benne a legfélelmetesebb.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hosszúszünetben történt állítólag, olyankor - nekem úgy tűnik - olyan gazdátlanok a gyerekek. Nem is tudom, olyankor ki vigyáz rájuk? Fogalmam sincs. Az tudom, hogy az ofő, aki délután vigyázott rájuk, később érkezett.

      Félelmetes, de barátnők, akármilyen furcsán hangzik....Nem tudom, milyen hatása lenne, hogy osztályfőnökit kapna (ha kapna, nem biztos, de valószínű).

      Tibi azt mondja - kapaszkodj meg - hogy nem kell ezzel foglalkozni, ők is verekedtek gyerekkorukban. Szerintem a verekedés és a megverés között oltári nagy különbség van. ... :/

      Törlés
  8. Tanárnak mindenképp szólni kell, ő a felelős a gyerekekért az iskolában, mi az hogy az alsósok magukra vannak hagyva, és egyetlen felnőtt sem járt arra? :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen,tervezem. Elég nagy az udvar és állítólag a fiúkkal volt a felügyelő tanár a focipályánál.

      Törlés
  9. És mindezt hogyan dolgozta fel Réka? Milyen érzései vannak most, pár nappal az eset után? Én akkor beszélnék az ofővel, ha eset miatt még mindig maga alatt lenne Réka. De ha K továbbra is piszkálja, akkor szólnék az ofőnek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tegnap nagyítóval figyeltem, nagyon jókedvű volt, minden rendben volt. Készen volt a leckéje is, úgyhogy mehetett játszani, szép volt az élet...

      Törlés

Megjegyzésedet, üzenetedet köszönöm!