2014. december 1., hétfő

Indul a december

 
 
Elég rosszul indult a napom. Reggel nem találtam egy bizonyos mappámat. Ami azért gáz, mert több havi kaja utalványom van benne, melyeket a karácsonyi "nagybevásárlásokra" tartogattam. Nagyon utálom, ha valamit nem lelek és gőzöm sincs, hol kereshetném. Remélem, nem vesztettem el valahol. De ugyan hol??  Aztán Réka nem méltóztatott felkelni idejében a kanapéról, hogy megcsináljam a haját, akkor kért már, mikor éppen indultam volna, ezért majdnem lekéstem a buszom. Le is késtem volna, ha még magamnak pakolok elemózsiát a mai napra, szóval az sincs nálam. Plusz szakad az eső hajnal óta, az esernyő pedig becsípte az ujjam, ahogy kiléptem a kapun. Na mondom, most odabújok anyukámhoz és sírok egyet, mert már most egem van. :))
 
Tegnap előszedtük a karácsonyi dekorokat (egy hatalmas fekete Ikeás doboz), a gyerekek rá-rá csodálkoztak néhány dologra, pl. a hógömbre....ami azt illeti, én is. Készítettünk díszeket is szódabikarbónából és keményítőből, csak amolyan mintapéldányokat, mert alaposan elszámítottam magam szódabikarbónából, nagyon keveset vettem. Így az oviba a karácsonyi vásárba nem jut dísz, de nem is baj, mert egyrészt összedobták már a minimumot az anyukák, másrészt annyira nem szépek, hogy árulni lehessen. Vagy hát fene tudja, csomagolás kérdése. Celofánba csomagolva, szép szalaggal díszítve....Kisült egy adag mézeskalács is (azaz 3 tepsinyi), nem lett az igazi szerintem, bár a gyerekek nem panaszkodtak. Az első tetejét még megkentem tojásfehérjével, valami rejtélyes okból, nem tudom honnan vettem, hogy ilyesmit igényel a mézeskalács....a többi jól sikerült.
 
Az adventi naptárak is a helyükre kerültek, a hagyománytól eltérően idén mindig csak az adott napra teszek majd finomságot a szütyőkbe, mert Zalán képes és felhabzsolja mindet. Ami az ajándékaikat illeti, várok még egy csomagot, aztán összegzem, mit vettünk eddig és kinek mi hiányzik még. Az irodában gyűlnek az ajándékok dobozokban (remélem, nem rabolják ki mostanában a helyet), otthon túl nagy lenne a kísértés, ezek a haramiák felmásznak akár a szekrény tetejére is. Praktikusabb dolgok is rajta vannak a listán, pl. ágynemű és fürdőlepedő (persze Réka esetében a pónis minta elengedhetetlen, egyben a tuti siker záloga.), Zalánnál Transformeres vagy Pókemberes. (Nem tudom, honnan jött ez a két mánia, de imádja Transformer-t is, Pókembert is....)
 
Még szeretnék valamilyen társasjátékokat venni, Uno kártyát Rékának (de csak simát vagy Monster High-osat láttam, az meg nálunk tiltólistás), és Celestia póni Equestria girl formátuma is nagy vágyálma a csajszinak. Ezt lehet, hogy kihagyjuk, mert egy pónilányt már kap a szülinapjára....Aztán jó volna még egy csini úszó dressz, amolyan igazi úszós, mert abból csak egy van, amiben a versenyen virított és kellene még egy.
 
Sütemények dolgában vesztem érzem. Egyrészt nagyon sok mindent szeretnék sütni, de azt sem akarom, hogy az összes adventi hétvégét a konyhában töltsem, mert akkor nem leszek nagyon happy, az meg senkinek sem jó. Úgyhogy a listám egyelőre a következő:
- mézes kalács (még egy adag, írókázva)
- hókifli (2 kg lisztből), mákos,mert az nagyon fogy nálunk
- lekváros linzer
- csokis-diós-zabpelyzes keksz (Gabriella konyhájából, ehhez van is keksznyomdám)
 
Aztán szentestére jöhet a bejgli, hólabda (az a csokis tetejű kerek kis süti, ami oldalt kókuszos) és az aranygaluska. Csakhogy ez marha sok és még két hét múlva nekem egy szülinapot is le kell főznöm/sütnöm vezényelnem, amire Réka répatortát kért tejszínes, masarpones- krémmel. Még szerencse, hogy Szenteste idén szerdára esik, lesz négy kerek napom alkotni. A gyerekek is tudnak nekem segíteni, főleg linzert szaggatni, ragasztani, hókiflit hengergetni, kekszet "nyomdázni". Zalán már tavaly is nagy segítségemre volt.
 
Na megyek, nem lustálkodom, azt hiszem, iszom egy tejeskávét.....
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzésedet, üzenetedet köszönöm!