2012. február 10., péntek

Réka mondta - 33. rész

RékaEgo 1.
"Szeretem Anyát, Zalán, Apát, Nikit, Benit és.... magamat."

***


Réka vigasztal:
- Nem is vagy kövér, anya. Azért nagy a pocakod, mert sokat ettél.
Hát ez az...pont ez a bajom! - gondoltam, közben éreztem, hogy finoman megkordul a gyomrom....


***


RékaEgo 2.
"Anya, én évről évre egyre szebb leszek..."


***


Becézett testrészek:
- Fáj a lábacskám!
- Kócos a hajacskám!
- Beütöttem a kezecskémet!
- Szúr a szemecském! 
stb. 

***

Szombaton este szakad a hó. Afféle menedékháznak nézve a kisboltot, és mert üdítőt szeretnénk venni, berobbanunk oda. Rékából kiszakad 4 éve minden élettapasztalatával:
- Soha éééletemben nem láttam ekkora havat!

***

- Mi volt az ebéd az oviban, Réka?
- A második féle krumpli, husi....és valami folyadék.
- ???
- Fehér színű...
- Ja, az a szósz lehetett

***


Rékát reggelente kétszer kell ébreszteni. Egyszer öltözködéshez (ekkor még a szemét sem nyitja ki), másodszor a reggelihez (ehhez kénytelen).Teljesen érthető módon, a másodikat sokkal jobban zokon veszi, hiszen onnan nincs visszaút, legalábbis ebéd utánig, amikor újra horpaszthat egy jót.
- Réka, gyere reggelizni! - ébresztem gyengéden, de határozottan.
- NEM LEHET IGAZ! MINDIG FELÉBRESZTESZ, NEM HISZEM EL!!! NE ÉBRESSZ FEL!!! NINCS OVI! - tör ki belőle, mint a vulkán.


***


Szófordulatainkat, "szavunk járását" lekoppintja és azonnal használatba veti:
- Apa elsétált a Bacsóról (szerk.: iroda helye) a hóban az óvodáig. Gyalog! Gondolj bele! 
És mivel ez újabban kedvenc szófordulata, olykor azt is hozzácsapja: "El tudod képzelni?"
Azt el tudom, hogy egyszer leterítem és megzabálom, olyan aranyos. :)


***


Rékának mostanában háromféle nadrágja van, elég nagy bosszúságomra.
1. Ami lecsúszik róla - az többnyire mindegy, hogy állítható derekú vagy sem.
2. Ami szűk/kicsi rá - mert nő, mint a gomba
3. És a mackóalsók, melegítőalsók, ki hogy hívja. 
Minap új nadrágot kapott, melyet szokás szerint nem volt hajlandó felpróbálni az üzletben.
Itthon kegyeskedik felvenni, járkál benne, mint egy páva. Kritikus szemmel figyelem nadrágot, majd az orrom alatt annyi dünnyögök, leginkább magamnak.
- Ez is csípőnadrág volna?  
- Nem csíp! - nyugtat meg tüstént Réka.


***


Az oviban elég gyakran kerül az ebédasztalra torta vagy valamilyen sütemény desszert gyanánt. Szinte minden héten, olykor többször is. Kb. 23 darab névnap és 22 születésnap...plusz az óvónénik....
- Ma megint torta volt! - újságolja Réka pár napja.
- Nemár, megint? - irigykedem, miután tudtam, hogy hétfőn csokis és citromos muffint kaptak gyerekpezsgővel Dóra nap alkalmából....
- Egy vaníliás és egy csokis.
- Kettő is???
- Igen, az ikreknek volt szülinapja. 
- Óóóó, én is úgy szeretnék oviba járni. Nem lehetnék én is Manó csoportos?
- HÁHÁ! - nevet irritálóan kárörvendően Réka. - Nem lehet, te felnőtt vagy!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzésedet, üzenetedet köszönöm!