2011. június 20., hétfő

Réka mondta 16.

Hajnalban arra ébredek, hogy Réka beszél álmában. Nem értem mit mond. Harmadjára mégis.
- Nem akarok lapos lenni. Nem akarok lapos lenni. - Kettőt pislogok, majd előkapva legmegnyugtatóbb anyai hangom, eképpen vigasztalom:
- Neeeem vagy lapos....Neeem vagy lapos.....- simogatom a haját. 
Erre Tibi párnája mélyéről:
- NAPOS!!!!!
Én úgy nevettem, tán erre ébredtek a szomszédok is.


Réka: ......benn maradt a ciiiica. - énekli
Én: Macska!
Réka: Nem, cica.
Én: Macska.
Réka: Neeeem, cica!!
Én: Mert mi a különbség a macska és a cica között szerinted?
Réka: A macska az csíkos, a cica meg sima.
Világos!


Réka fürdés közben elárasztja a fürdőszobát, 2 centis a víz mindenütt, úgyhogy büntetésből elmarad az esti mese, ezzel fenyegetem mérgemben. Nem izgatja, egészen a lefekvésig. AKkor elkezd fűzni, főzni.
- Anyaaaaa, mesélj nekem cicás mesééééééét! 
- Ma nincs mese, tudod, mi történt szegény fürdőszobával, elárasztottad.
- Óóóó...- legyint Réka. - Dehát azt már Apa feltakarította.




Doktornéni jár nálunk Zalánom 1 éves státuszvizsgálata kapcsán.  Amikor mindent átbeszéltünk, megbeszéltünk, doktornéni összepakol, távozni készül. Lekísérem őt Récistül a kapuhoz, segédkezem a mérleg hurcolásában. Doktornéni búcsúzkodik, majd beül az autóba. Réka gyanúsan fel van dobva...nem egészen világos még, hogy mi ütött belé.
- Sziaaaa, sziaaaa! - köszön Réka lelkesen, tele szeretettel.
Doktornéni gázt ad és elhajt. Réka nem hagyja abba:
- Szia, szia, sziaaaaa, gyere máskor is!!!.........Szia, szia, kis "pedzsó" (Peugeot)
Ja igen, leesett, az autóra zizzent rá annyira, nem annyira a dokkernénire....




Leánykám fogalomzavarban van a "lopni" szó jelentése kapcsán. Tegnap elkiáltotta magát a Teszkóban a nemtomén melyik polcnál. 
- Ellopták mindet!!!!!!!!
Majd itthon folytatta:
- Anya, miért loptad el virágokat innen????? - remélem, gyorsan kinövi ezt, mielőtt kellemetlen helyzetbe juttat. :)




Reggel van. Amíg én Rékám kakaóját igyekszem összeütni, Réka kezéből kiesik a tejesdoboz. Placcs!!! - egy méter átmérőjű tejtócsában áll a konyha. Eltávolítom az 1 méteren aluli magasságúakat a konyhából, feltakarítom a tejtavacskát, majd végre leülhetünk reggelizni. 
- Kiesett a kezedből, szívem? - kérdezem együttérzőn Rékától.
- Iiiigen. - bólint panaszosan. - bár nem én ejtettem el, kiugrott a doboz a kezemből.
Hát persze!




Pénteken kitört a vakáció.
- Hurrráááá, nem kell többé oviba mennem, hurráááá! -örvendezik Récim.
- Nem fognak hiányozni a gyerekek? L. óvónéni?
- Nem!! - vágja rá határozottan.
- Marci és Nimród sem? 
- Nem!! 
Hát jó. Este vacsoránál egyszer csak megszólal Réka.
- ...........Marci is másik óvodába fog járni majd ősszel???
- Nem hiszem, Réka. 
- ...............
- Miért, hiányozni fog neked a Marci? - kérdezem, látván, hogy a szeme milyen szomorú
- Igeeeeen....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzésedet, üzenetedet köszönöm!