2019. június 20., csütörtök

Kapkodva, mert túl régen írom ezt a bejegyzést....





Az utolsó napokon már nem történt semmi a suliban, vagyis majdnem semmi. Nálunk amúgy is mindig történik valami....
Pénteken Tibiék konkrétan elkéstek a suliból Zalánnal a legutolsó tanítási napon. Valahogy kizáródtak a suliból, merthogy az a rendszer, hogy a hátsó bejáraton lehet bemenni 8 óráig, majd 8-kor kapuzárás hátul és kapunyitás elől a portánál. Hogy aki végképp elkésik, ne ússza meg a büntetését úgy, hogy esetleg hátulról beoson a termébe. Gondolom én. Csakhogy porszem került a gépezetbe, mert mindkét bejárat zárva maradt. Úgyhogy a fiúk némi kivárás után hazajöttek, mi meg elméletben leigazoltuk ezt az utolsó napot Zalánnak. Persze nem volt szomorú.

Rékáék leadták a tartós könyveket még kedden, így szerdán gondban volt, mert sem törire, sem matekra, sem angolra nem tudott bepakolni érdemben. A töri könyvbe beleírt rendesen, úgyhogy várom a büntetést lapítva. Elfelejtettem a sulibox-ot is befizetni, így ősztől 1000Ft-tal drágábban lesz zárható szekrénye. Most azt hagyjuk, hogy egy ideális világban az iskolának mindezt ingyen biztosítani illene. Igazából a fuvola hibája az egész, mert azt nem hagyhatja az osztályteremben, túl értékes, magával hurcolni pedig macerás. Még elhagyná valahol.

Pénteken volt még olvasóköri nemtommi, bolondballagás a nyolcadikosoknak , délután rajziskola, a legutolsó, és kitört gyakorlatilag a vakáció. Baromira irigykedtem…..és még mindig irigykedem. Két hét nyáron, max két év fél összesen és két hét télen, ennyi szabi jut nekem. Persze másnak még ennyi sem..

A nyolcadikosok szombaton hajnalban ballagtak a hőség miatt, a mi gyerekeink 10-re itthon voltak, gondolom, az érintettek még fotózkodtak hosszan a gyönyörűen feldíszített suliban. Fura volt nézegetni a képeket, az egyik kislány (nagylány!!!) Rékát babusgatta a régi oviban, ő nagycsoportos volt, Réka meg messze a legkisebb, pont 3 éves. Egy másik ilyen lány is volt az osztályban. Aztán ott van a régi tantónénink kisebbik fia, akire tök világosan emlékszem milyen pici volt negyedikben. A zeneiskolás fiúk, a rajzsiskolás fiúk. Sokkoló eredménnyel járhat egy gyereknél ha eltelik négy év, az biztos.

Szombaton még nem tudtam látványosan lazítani, nekiestem a nappali szőnyegnek. Sampon, sika-mika, odakinn slag és hosszú száradás a hintaágy keretén. Nem mondom, hogy mint az új, olyan, de hogy több árnyalattal tisztább, az biztos. Ebéd töltött paprika, nasi vakmerő módon tiramisu. Már csak az alkotás kellős közepén jutott eszembe, hogy talán nem a legjobb ötlet volt a 37 fokban tiramisut kavarni. Mindegy, túléltük, hittem mama házi tojásaiban. Másnap reggel elfogyott az utolsó morzsáig. Egyébként Délután a hűvösben THIS IS US- sorozat , első évadot ki is végeztem. És hát a szokásos tapéta szaggatás. Még mindig van. 

Most hétfőn Zalán kezdett a sulis táborban, ami minden délután a strandon végződik. Második napon úgy tűnt, hogy leégett, a harmadik napon pedig esőben masíroztatták ki a strandra, úgyhogy nem csodálkoztam, hogy csütörtökön már nem is akart menni. Hogy pénteken megy e, ki tudja, nem nagyon lelkes. 

Szerdán megvolt a bizonyítványosztás is. Az előkészületek szokás szerint nem mentek simán. Még jó, hogy aznap szabin voltam, mert orvoshoz kellett mennem a nem múló köhögésem miatt. Először nem találtam Zalán fekete ünneplő nadrágját. Már mindent tűvé tettem, de semmi. Végül megtaláltam abban a kosárban, amiből ki kellett volna pakolnia a vasalt ruhát a szekrényébe. Már nem én rakom a vasalt ruhát a szekrényükbe így aztán leginkább senki nem pakol el….Aztán rájöttem, hogy a nyakkendő szűk, arrébb kell varrni a kapcsolat. Igen ám, de a nagy pakolásban hol lehet a varródoboz. Megveregettem a saját vállam, eszembe jutott hogy a cserépkályhán láttam. És lőn! Viszont olló sehol, vissza az emeletre, Tibi neszeszerjében mindig lapul egy.
Huhh, Zalán ruhája okés volt, már csak ki kellett vasalni. 

Réka még előző este összepakolta a ruháit egy vállfára. 2 nap keresés után előkerült a felsős kendője hurrá! Levittem vasalni az összes cuccot és nagy horroromra, találtam egy foltot Réka blúzán. Nem pörköltszaft, nem vörösbor, de mégis. Olyan szürke volt és nem túl feltűnő, de hát na. Gyorsan kimostam a fél blúzt, ragadt a kezem a mosószertől….nem érdekes. Majdnem megszáradt, amikor kiszúrtam, hogy most meg a kék mosószer hagyott foltot a blúz egyik fodrán oldalt. Elmorzsoltam pár káromkodást és azt is kimostam. Itt már éreztem, hogy ez a blúz aznap nem lesz Rékán. Kiakasztottam a blúzt a napfényre és szóltam Zalánnak, hogy jöjjön öltözni. Istenien állt rajta az ing, a nyakkendő, a nadrág….el voltam ájulva. Mire mit csinál a szent fiú? Nyúl a tejért a hűtőbe! De szupi, kukoricapelyhet akar enni desszertként a rántott husi és a borsófőzi után. Megfenyegettem, hogy kitekerem a nyakát ha le meri enni magát, másik ing nincs (ilyen szép legalábbis).Az lett volna mindennek a teteje, ha barna foltok virítanak az ingen, de ezt a traumát nem kellett átélnem. 

Réka viszont felsikoltott amikor rá akartam adni a blúzt, merthogy vizes….ezt a borsó hercegnőt, már tök jól megszáradt. Na fel az emeletre , hol van még fehér blúz? Előhúztuk az előző nagytesóját, ami egy számmal nagyobb, azt akarta felvenni a lány. Így be kellett tűrnie a szoknyába a blúzt, de nem bánta. Megemlítettem neki, hogy nem kell hónaljig húzni a nyakába a szoknyát, de valamiért nem tetszett neki a megjegyzésem, hát a nyelvembe haraptam. Zalánnak még 10szer szólni kellett hogy húzzon szandit, mire megtette. Végszóra beesett Tibi, aki munka ügyben volt addig távol. A fotós cuccára sandítva rájött, hogy sok fotót nem fog tudni készíteni, mert le fog merülni a gép. Mostanában MINDIG ez van, amit nem tudtam nem a fejéhez vágni. Még mázli. hogy a telefonom egész pofás képeket tud készíteni.

Végül 4:55-re bevágódtunk a suliba az évzáróra , huhh…Miért van az, hogy nálunk ez (is) mindig nagy menet???

Rékáéknál 4,7 az osztályátlag, ami egész klassz. Stabilan, könnyedén kitűnő lett a lány, bár az osztályfőnöke megjegyezte, hogy lehetne több kitűnő a jelesek között. Hehe, hát persze. Mondjuk miből? Nyelvtanból vagy énekből?? Miért is van egyáltalán a Kréta naplóban négyese??? Nem sok van egyébként. Van ennek jelentősége, hogy kitűnő vagy jeles? Aligha. Ugyanilyen bizonyítvánnyal nagyon is beérném majd nyolcadikban is. Zalán azt hiszem kihozta magából a maxot és szép bizonyítványt hozott haza. Magyarból és németből négyes lett, hát szeretnék én neki jövőre is ugyanilyen bizonyítványt! Az ő osztályátlagukról nincs infó, szerintem valahol 4,9 körül lehet, nagyon stréber osztály….

Szóval nyilván nagy lépés az ötödik osztály, észrevettem nyelvtanból pl., hogy más a szint. Jött a történelem, amit többnyire szeretnek még ilyenkor a gyerekek. Másban nem volt változás, sőt matekból kevesebbet tanultunk, mint tavaly , a németet meg ugyanúgy nyomják már második éve az ofővel. Meg kell szokni, hogy vándorolnak teremről teremre, jobban kell vigyázni a holmijukra, de ez nagyjából az első hónapban vagy legkésőbb félévre mindenkinek leesett. Több tanár tanítja őket, mint alsóban, ez is változás, de ha azt vesszük, hogy 3 ember tanítja nekik a matek-magyar-német-töri-termism ötöst , hát itt sem volt nagy ugrás. Én személy szerint a hetediktől fogok majd tartani egy kicsit, fizika , kémia, bár Réka inkább reálos, mint humános, szóval nem lesz ott nagy gond talán. Be vagyok tojva, mert egyrészt nem biztos hogy tudok neki majd segíteni, másrészt , mert egy rém tanítja, nem egy kedves, született pedagógus, de hát ez van.

Közben otthon lassan minden tapéta eltávozik a kukákba és maradnak a ronda csupasz falak, a festő fiúk meg még mindig nincsenek sehol. Ma felhívtam az egyiket hogy mit szólna egy kis cserépkályha bontáshoz …jaj.Amilyen szerencsém lesz, pont a szabim alatt jönnének, de azt neeeem, nem akarom!

Ja és a hab a tortán. 

Este, biziosztás után a gyerekek ragaszkodtak a Mekis kajájukhoz, nem kértek a görög étterembe való meghívásomból. Ha nem, hát nem. Így aztán a hatalmas zivatar a Meki Drive-in-jénél ért bennünket. Tibi az esőben véletlenül egy fagyit kért, nem kettőt, így még nagyobb hisztéria tört ki, kivételesen Zalán részéről. Vettem neki az Intersparban még fagyit, de közben úgy szakadt már az eső, hogy otthon kétszer is meggondoltuk, mikor szálljunk ki az autóból….

Hát szóval így post-bizonyítványosztás....igyekszünk lazítani, nem gondolni a sulira, sem a kötelező olvasmányokra, sem semmire, csak élvezni a szabadidőt. Amúgy Tom Sawyer és Egri csillagok a kötelező. A lángelme lányom tegnap véletlenül a Csillagok Háborúját jelölte meg az apjának, mint kötelezőt, már félálomban. Hát jót vihogtunk. 


Ketten húztak harisnyát, az alacsonyabbik ő :) 


4. hely az országos Termism versenyen csapatban 

6 megjegyzés:

  1. Gratulálunk a szép eredményekhez!

    VálaszTörlés
  2. Kellemes nyarat és pihenést a srácoknak!
    És persze neked is tanulasmentes 11 hete. (Mondjuk már csak 10-et)

    VálaszTörlés
  3. Koszonjuk es viszont! ☺igen , fogy sajnos, 12ről indultunk. ☺

    VálaszTörlés
  4. Gratulálok Rékának és Zalánnak is! Szerintem nagyon ügyesek, Réka a könnyed kitűnőség miatt, Zalán meg azért mert eleve nehezebb dolga van a német miatt és még így is milyen ügyes volt! Egyébként én is mindig ezen lamentáltam még Máténál, amikor kitűnő lett, hogy mi tulajdonképpen a különbség a jeles és a kitűnő között, mert nem ez a lényeg :) ...
    Megérdemlitek a szuper nyári szünetet, ami sajnos tényleg csak fogyogat!
    Remélem a köhögésed jobban van...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A jeles és kitűnő tanártól is függ, nagyjából csak ötös lehet a naplóban, de van , aki megadja a kitűnőt egy négyesre is . Megint más versenyeredményekhez köti. Ott van pl. a rendkívül fontos ének jegye, abból jeles lett, pedig a suliban ének versenyen is indult és helyezett lett. Szolfézsból sokkal többet tud, mint kellene neki. Szóval ki a kitűnő, ha nem ő? Történelemből is jeles, pedig csak ötöse van, legalább tizenöt és szeptemberből egy négyes röpdoga. Órán aktív, külön projekteket vállal, imádja a törit, de nem lett kitűnő töris. Nincs jelentősége, hogy jeles vagy kitűnő. :) Legalábbis szerintem.

      Törlés
    2. Tulajdonképpen csak elméleti szinten kérdeztem én is, hogy mi a különbség, mert érzésre nálam is semmi, teljesen jó a jeles is, nem ez a lényeg szerintem sem :) !

      Törlés

Megjegyzésedet, üzenetedet köszönöm!