2019. június 25., kedd

Házunk tájáról


A köhögésem jobb lett, de még nem az igazi. Kezdem azt hinni, csak a cseh partnerünknek volt igaza (aki amúgy román, de mindegy), aki szerint allergiám van, én meg leintettem, hogy dehogy, az egész más....és most kezdem azt hinni, hogy igaza volt. Na mindegy, de legalább nem fulladok bele a köhögésbe már. Annyira. 

A hétvégén nyitottuk meg a strandszezont családi szinten, a gyerekek és Tibi elugrottak a strandra és jót mulattak. Közben mi otthon anyuval leszedtük a meggyet. Jó móka volt, mert felébresztettük a szúnyogokat a fa alatt és körül....úgyhogy eléggé fel voltak háborodva a kis vérszívók. Amikor a gyerekek hazaestek a vízből, felküldtem őket a melléképület tetőre, hogy a maradék meggyet onnan lekapdossák. Igaz, hogy inkább a kilátásban gyönyörködtek és a szomszéd kertjében, valamint a szivárványban, de mindegy, azért meggy is került a tálba.

Szombaton Múzeumok éjszakája programsorozaton voltunk, ami szintén nagyon klassz volt. Igaz, hogy kutyával sajnos sehová nem lehetett bemenni, ő meg pont velünk volt és már nem akartuk hazavinni és rázárni az ajtót, úgyhogy hol én maradtam kinn a rendezvényekről, hol Tibi. Tibi vigyorgott is, nem bánta, hogy kinn unatkozott, mert állítása szerint a kutya mágnesként vonzotta magához a csajokat. Mármint nem a szukákat, hanem az ember lányokat, a fiatal felnőtteket. Hát nagyszerű, mondhatom! Én nem tapasztaltam hasonlókat. Sem pasival, sem csajokkal. Éjfél tájban értünk haza.

A fogyókúrám nagyon gatyán áll, az utóbbi 1 hétben, 10 napban semmit nem fogytam. Úgyhogy újra elővettem a YAZIO alkalmazást, 1500 kalória van  beállítva kb, de ebben van napi 30-35 perc kerékpározás is. Valami majd csak lesz. Muszáj nem enni, mert megint ott van a súlyom a valaha mért legtöbbnél. Ehhez képest tegnap túrógombócot főztem, ma meggyes muffint sütöttem tejszínhabbal, csokival....Az a baj, hogy mire esetleg lefogynék, vége lesz a nyárnak....

Tavaly ilyenkor már nyomtatgattam az új tanévre a feladatlapokat és teszteket, nahát látszik, hogy idén besokalltam, mert eszembe sem jut ilyen. Viszont a kötelező olvasmányokat megrendeltem, Egri csillagok és Tom Sawyer, a héten meg is fognak érkezni. Egy ujjal sem fognak hozzáérni egyelőre a drága gyermekeim, nem baj, majd eljön mindennek az ideje....Egyéb könyveket is választottam nekik, a remény hal meg utoljára, hátha kiolvassák őket. Zalán biztos fogom masszírozni, mert nem a legjobb olvasó az osztályban, finoman szólva. 

A suli végeztével a gyerekek nagyon rákaptak a netre, a minecraftra és a star stable-re....így reggelente egy laptop töltővel és két extra telefonnal megyek melóba, ha sikerült mindet begyűjteni, nem mindig sikerül. Mivel szúnyoginvázió van, a gyerekek eléggé leszoktak arról, hogy délutánonként kimenjenek a többi gyerekkel biciklizni, tollasozni, görkorizni, kutyázni, stb, remélem, ez nem így lesz egész nyáron....

Úristen, rajtam is van rengeteg szúnyogcsípés, majdnem mint Pöttyös Panni....

Miről nem írtam? A kutyáról talán. Vettem neki egy sípolós kiskacsát. Nagyon cuki, mert valami hetedik érzéktől vezérelve nem rágja szét, talán tudja, hogy akkor nem fog sipákolni. Csak finoman harapdálja, a kacsa meg gyöngéden duruzsol. Jól elvannak. Mostanában Taste of the Wild tápot eszik, nedves táppal nyakon öntve (mármint Dió). Na mondjuk a főtt farhátat még mindig többre értékelni, de ebben a melegben nem nagyon szívesen főzök, mert mire kihűl és hűtőbe tehető, addigra meg is romlik ebben a melegben. Majd szívféregre teszteltetni kell, majd havonta tabletták, mert nagyon sok a szúnyog. Ez is újdonság, Molly kutyámmal még nem merült fel a szívférgesség árnyéka.
Továbbra is csoda jópofa kutya, nem is kutya, VIZSLA, családtag! 











2 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy jobb a köhögésed, ezen gondolkoztam, hogy lehet Tomának is valami hasonló baja van, mert most alig köhög, de még azért mindig van valami, szóval fura...
    Jó is az a Múzeumok Éjszakája, mi is szeretjük, és látom tarolnak nálatok is a nyári programok :) ...
    Tök jó, hogy ennyi gyerek van a környéketeken, akikkel lehet bandázni, ez nálunk sajnos nincs meg, bár legalább most van jó sok cimbi, akik jönnek sokszor, de azt azért külön szervezni kell... Viszont a szúnyogoktól mi is irdatlanul szenvedünk sajnos, úgy látszik ez egy ilyen nyárkezdet és én is remélem, hogy nem tart örökké...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazából kisebb vagy egykorú, de ellenkező nemű cimborák vannak, bízom benne, hogy fognak még jókat játszani.

      Törlés

Megjegyzésedet, üzenetedet köszönöm!