2018. december 11., kedd

Nem tudom, más hogy csinálja


Mármint ezt a mókuskereket. Ne is mondjátok! Vagy nem tanulnak a kedves szülők a gyerekeikkel, és azokat nagyon irigylem, vagy legalább 8 nagyszülő segít, ahol tud vagy az anyuka főállású anya. Esetleg ezek optimális kombinációi. 

Nekem borzasztó ez a pörgés,  már nagyon várjuk a végét. Egyik TZ, felmérő és felelés a másik után a suliban, se hétvége, se sok szabadidő nincs. Rengetek az egyéb tennivaló is, volt már Mikulás, folyik az Advent, az elcsendesedés időszaka (na persze, egy ideális világban talán), nyakunkon Réka szülinapja és a többi és a többi.....Hétvégén csak 2 TZ-re készült Réka plusz egy maximalista tanár által összeállított töri röpdogára. Mindent tud, de így sem biztos, hogy ötöst fog írni. Rémes!  Zalán nyelvtan TZ-jére is készültünk…úgyhogy hétvégén nem is voltunk sehol, otthon tanultunk. Ennyit a romantikus adventi mézeskalács sütögetésről. Még nem került rá sor, talán majd a hétvégén. 

Tegnap iskolai program, az 5.b kilátogatott szülőstül az adventi faluba a Kossuth térre. Egy kis forralt bor, egy kis langalló, egy kis forró csoki és kürtős kalács. Minden isteni finom volt, bár a forralt bort és a pálinkát kihagytuk, viszont egy idő után (elég hamar) elkezdett fázni a lábunk és onnastól kezdve nem volt jó buli. Főleg, amikor megtudtuk, hogy másnap felelés lesz a WINTER című szövegből, németből, amit én még nem is láttam. Van benne múlt idő, amit még nem is vettek, egy rakás téli betegség az influenzától a mandulagyulladásig. Nem volt őszinte a mosolyom. Nem tudom, Adventi közös bulizás….közben meg másnap felelés németből? Csak nekem nem fér össze?? 

Közben próbálnak az ötödikesek a karácsonyi műsorra, amiben Réka valami legkisebb angyal, egyfajta főszereplő, bár az egész évfolyam részt vesz a műsorban. Emiatt a János vitézt most félretették. Na legalább irodalmat nem kell tanulni. Csütörtökön lesz a templomban a karácsonyi koncert, a hagyományos, amit eddig mindig megúsztunk az extrem feszített menetrendre hivatkozva, ám idén a fuvolások is fellépnek, úgyhogy ezt benéztük. És hát persze, hogy hideg az időjárás ezen a héten, nem is gondoltam mást, szét fogunk fagyni. Pénteken próba a zeneiskolában a jövő heti zeneiskolás koncertre. Az megint egy másik koncert. Megunjuk a karácsonyt, mire tényleg eljön (na azt azért nem)

Zalán behúzott egy 96%-os nyelvtan Tz-t. Eme dolgozat kiosztása napján az ofő megállította Tibit délután, hogy most már aztán csináljunk valamit Zalánnal, mert hiányos a házija, nincs kész a házija, nincs felszerelése. Szerencse, hogy nem engem állított meg, mert 1) elmondtam volna neki, hogy jövő héten fogadóóra, beszéljük meg akkor, ne a folyosó zsivajában 100 másik szülő között. 2) Én pakolok a táskájába, tehát hiányosság nem lehet, max. órarend változás, rendkívüli, amiről nem tudok vagy Zalán lusta megkeresni a füzetet/tankönyvet a táska alján. 3) Várom szeretettel kreatív ötleteit, hogy mégis mit csináljunk vele. Mégis mire gondol? 

Juj, már nagyon várom a sütögetést. Előkotortam a rozmaringos sült kacsa receptemet az almás-hagymás párolt káposztával. Lesz töltött kápi is, mert a múltkor olyan jól sikerült és mert arra úgy rá lehet járni több napon keresztül, egyre finomabb lesz. Süti ügyben még nem tudom, mi legyen, de szenteste biztos sütök mákos bejglit, még előtte mézeskalácsot a gyerekekkel, linzert mamás lekvárból, és még valami diós, csokis tetejű csoda kellene, valami krémes süti. De ilyet még nem találtam. Ha nagyon formában leszek, zserbót is sütök, majd meglátjuk.  Jó lesz! :) 

24 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. Szívemből szóltál.
    Hogyan csinálod a töltött káposztát?Ha lenne egy egyszerű, gyors receptem, akkor kipróbálnám.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    2. Streetkitchen recept, szabolcsi toltölt kaposzta ittott módosítva. Ajanlom nagyon!!!

      Törlés
  3. Én bizony nem tanulok, és nem is tanultam a gyerekekkel. Lehet, hogy ennek egyenes következménye, hogy vannak pocsék jegyeik is, de ez engem nem zavar. Bőven elég minden egyéb más téren helytállni.

    VálaszTörlés
  4. Hozzank jar egy tanito neni, aki tanul veluk. Nekem munka utan (sokszor estig bent kell maradni) nincs energiam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valoszinüleg elvinne a fizum, foleg ha németes is lenne....es meg hétvégén tanulhatnék veluk en...😂😂

      Törlés
    2. Fizum jo reszet elviszi, de minden fillerert megeri. Hozzak az eredmenyeket igy.

      Törlés
    3. Hát igen, igazad van!

      Törlés
  5. Mi még csak eggyel tanulunk, ugye (az főleg az én feladatom), a kicsinél a fejlesztős feladatok vannak. Már tudatosult bennem, hogy szeptember óta nincs teljesen szabad hétvége, sem sima délután... Bele sem merek gondolni, mi lesz jövő ilyenkor.
    Egyébként szerintem a jövő heti fogadóórán tedd fel a kérdésedet! ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem a sulin is múlik. Biztos konnyebb lenne sima suliban ,de nekem kellett az emelt német meg a kéttan...
      Majd beosztjátok a csaladfővel! Neked ő nagy segítség!

      Törlés
  6. Nekem sima suliba jár mindkettő. A nagy ügyesen veszi az akadályokat, 4-5-os jegyeket hoz. Nekünk ez elegendő, így vele nem tanulunk. A kisebbel tanulunk, ő más kategória. Sajnos nehéz elfogadni h minden erőfeszítés ellenére, neki nehezen megy a suli. Figyelmetlen, szétszórt.
    Ami nekem sok, az a rengeteg program ami mostanság fut..Mindennapra jut valami, pénteken pl mindharomnak van program a bolcsiben, suliban. És ezek mellett múlt héten egészen egyszerűen elfelejtettem elmenni a fogadó órára. Úgy h egész nap eszembe sem jutott. Másnap délelőtt ugrott be, h jesszus.... gondolom a tanító neni rólam alkotott kepet.. 😢
    Hozzáteszem h ugyebár én meg itthon vagyok, de hogy munka mellett mi lesz velünk...

    VálaszTörlés
  7. Nekem Te vagy a példaképem! Feleennyit sem tanulok a gyerekekkel, a háztartásom is, khm... , mégis folyton hulla vagyok. :(
    Engem a kacsa és az almás káposzta recept érdekelne. A zserbóm legalább jó :) (streetkitchen recept, bátran ajánlom mindenkinek!)
    Üdv. Eszter

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A kacsát úgy szoktam, hogy rozmaringos olajjal bedörzsölöm és hagyom egy éjszakát a hűtőben pácolódni. Másnap, amikor sütöm, még sózom borsozom, bőrrel lefelé fektetem a tepsibe, rá mehet fokhagyma, bor (van aki pálinkát is szokott) Fólia alatt sütjük alacsony, 150-160 fokon kb. 2 órát. Közben locsolgatni kell a combokat. Ha már puha, fólia le, pirítjuk, megfordítjuk, azt is pirítjuk és kész.

      A káposztához egyszerűen reszelt almát szoktam adni, ennyiben almás. Nem túl sokat. Jaj, csorog a nyálam! :)

      Törlés
  8. Ja, az lemaradt, hogy kacsazsír, libazsír mehet a combik alá, esetleg pici víz is. Az nem jó, ha megég mielőtt megpuhulna :)

    VálaszTörlés
  9. Recepteket mentem!😊 Én ma kezdtem kicsit pánikolni...nagytakarítás még sehol. Ajándékok is hiányoznak még . Program itt is minden napra jut,a dolgozatok mellett...

    VálaszTörlés
  10. Recepteket mentem!😊 Én ma kezdtem kicsit pánikolni...nagytakarítás még sehol. Ajándékok is hiányoznak még . Program itt is minden napra jut,a dolgozatok mellett...

    VálaszTörlés
  11. Recepteket mentem!😊 Én ma kezdtem kicsit pánikolni...nagytakarítás még sehol. Ajándékok is hiányoznak még . Program itt is minden napra jut,a dolgozatok mellett...

    VálaszTörlés
  12. Nem tudom más hogy csinálja, de tényleg! én ugyan csak héti 2-3szor megyek be dolgozni, de úgy sem.erem magam utol, folyton van valami tennivaló. A tanulásból sincs sok itthonra, de 4ig vannak a gyerekek, utána szinte m8ndif van valami plusz 6-7re érünk haza... most még pluszban szereplések a suliban, a tanccsoporttal, a templomban... adventi vásár... a hétvégeken meg igénylik, hogy menjünk- én még úgy maradnék már legalább egy napot otthon.Na de közel a vakáció, akkor majd megpihenünk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ti valahogy mégis kiegyensúlyozottabban éltek, már ahogy ez látszik a blogból. :) Kreatívkodtok, jöttök-mentek.

      Igen, már nagyon várom a szünetet! :)

      Törlés
  13. Hat, en a szuloi oldalt is latom, hullahullahulla faradt, a gyerekeket is, ok meg inkabb, es en is inkabb szunet elott preselem ki beloluk a dolgozatot, minthogy szunet utanra hagyjam, de a tanari oldalt is latom, mert ma egesz egyszeruen elneztem az orat egy oraval es elfelejtettem bemenni az oramra.... Viszont nagyon elegedett voltam az ora vegen, hogy amit akartam tok jol megcsinaltam.... csak utana amikor tudatosult bennem, hogy mit is csinaltam, na akkor megsem orultem annyira a kesz feladatsoroknak. Viszont szerintem bebizonyitottam, hogy pont egy oraval van kevesebb ideje az embernek mint kellene.... A lenyeg, mindenkire rafer mar nagyon a szunet... kitartas!!! :))

    VálaszTörlés
  14. én már nem is mondok semmit... teljesen szét vagyok csúszva...

    VálaszTörlés

Megjegyzésedet, üzenetedet köszönöm!