2018. december 14., péntek

2. és 3. gyertya között




Réka nagyon örült az ajándékainak, amiket a szülinapjára kapott. Érdekes volt számomra, hogy míg korábban a válla fölött lezser mozdulattal hajította hátra az ajándékba kapott ruhaneműket, most annak örült talán a legjobban. Egyből felvette mindet, egyiket a másik után és a szobájában a tükör előtt illegett- billegett bennük. Kapott még LED-es lufit, ennek inkább Zalán örült, mert neki is jutott egy. Egy új kottaállvány is dukált neki nagymamától, szóval csaknem csupa hasznos ajándékot kapott. A sötétbordó Oriflames körömlakk nem ilyen, de azt majd úgyis én használom. Remélem. 

Rékáék megírták a matek TZ-t, megírták a törit is, de nem firtattam, milyen eredménye lesz, rájöttem, hogy ezentúl így lesz jó, a Kréta rendszer úgyis dobja az eredményt, általában hamarabb, mint hogy Réka elmondhatná a jegyet itthon. Egyébként is túlságosan foglalkozom minden egyes jeggyel…le kéne tojnom magasról. 

A születésnapot a görög étteremből rendelt vacsival koronáztuk meg, annyira finom volt, hogy még másnap is arról ábrándoztak a gyerekek, hogy minden este onnan kellene vacsorát rendelni. Szép lenne, bár pár hét alatt stabilan beleunnának,ha én nem is. Tegnap viszont roppanós virsli volt szerény vacsoránk, így megértettem a nosztalgiát. 

Tegnap letudtuk a karácsonyi koncertet is, ami hagyomány a suliban minden évben. Nem szép, hogy ezt mondom, letudtuk, de ahogy kiléptünk a templomból és baktattam reszketve a kocsi felé, nem tudtam másra gondolni. Iszonyat hideg volt a templomban, és bár dupla pulcsi volt rajtam, a lábam hamar bemondta az unalmast. Az ülések alatt - mint kiderült - futott egy langyos cső, úgyhogy nem mondhattam, hogy nem is próbálkoztak a 
fűtéssel.

Eredetileg úgy volt, hogy Réka fellép a fuvolával és a nagykórusban is, ámde a sors úgy alakította, hogy szerdán Réka elvonszolt magával fuvola órára és utána egy órát trécseltünk még a fuvola tanárnővel. Itt kiderült, hogy a kb. 5 fokos (max 10) templomot illetve a hideget egyáltalán nem szereti a fuvola és nem tesz jót neki. Ő pl. nem vállal fellépést csak 20 fok körüli helyiségben. Igaz, neki 2 milliós fuvolája van, nekünk ennek a töredéke, de ez is nagyon fájna, ha tönkre menne. Úgyhogy végül úgy döntöttünk, (-tem) hogy fuvolázzon, akinek kedve van, Rékát nem engedjük!  Illetve a fuvolát nem. Jövő év első felében így is szervizbe kell vinni, valahová az Operával szemben….marha jó. Valami van az F hanggal, amit még meg tud fújni Réka (a tanárnő meg aztán pláne), de nem minden oké vele. Kenegették ,csavarozták, de csak nem tökéletes. Januárban meg vizsga. Még szerencse, hogy nem decemberben, az betenné a kaput mindenkinek, azt hiszem….

Szóval klassz volt ez a karácsonyi koncert, így utólag, élmény volt. Természetesen minden műsorszámon picsogtam szinte, nem is én lennék. Körbenéztem, lopva, mindenki tök közönyösen pislogott, nekem meg folyton belement valami a szemembe. Igaz, az alsós kiskóruson száraz maradt a szemem, inkább gúvadt kifelé,  mert az olyan hamis volt, hogy alig vártam, hogy végre befejezzék. Bocs, de az tényleg kellemetlen volt. 

Egy ponton, kb. félidőnél elkezdett fészkelődni mellettem az egyik ezer éves matróna, majd meg is szólított, hogy akkor most elmarad a mise?? Pislogtam rá párat bambán, mint gyaur református  a katolikus templomban és azt hebegtem, hogy úgy néz ki, igen.  Szegény, nem értesült a műsor változásról. Azt vártam, hogy majd bosszúsan távozik, de nem, inkább beszundikált és széles kilengésekkel imbolygott a helyén. Reméltem,hogy nem kell majd kicibálnom a padok alól, ha lefordul a padból.

Szóval piszok hideg volt, említettem már? Először reszkettem, majd ez abba maradt, és csak a lábamat éreztem egy jégtömbnek. Szerintem nem megyünk többet erre a koncertre. Illetve Rékát ismerve igen, a kórusban ott fog virítani még hetedikben is (a nyolcadikosok már olyan szinten készülnek a felvételire, hogy ezt kihagyták) ,de nem tudok felülemelkedni azon, hogy olyan, mintha egy hűtőházban lennénk. Volt hangulata, gyönyörű a templom, de legalább 10 fok lenne....

Este 7 órára értünk haza, én hulla fáradtan. Bekaptuk virslis vacsoránkat, majd eszembe jutott, amit Zalán a templomban vigyorogva a fülembe súgott, hogy nincs kész a házija….A nap fénypontja kétség kívül ez a párbeszéd volt:
- Anya, írtunk környezetből….
- Micsoda??? Mikor?
- De ne izgulj, már ki is osztották, 90 % lett
- …..
(pitypity….üzenet messangeren, ismerős anyuka
- Nem tudod, milyen feladatokból írnak holnap matek felmérőt?

Én meg AAAAAAAAAAAAAAAAAÁÁtÁÁÁ! 

Tibi újabb gépet vesz a jövő héten, úgyhogy van egy tippem, mivel lesz elfoglalva az év hátralevő részében….és utána…..De legalább itthon lesz és pár órára elrángathatom vásárolni, karácsonyfát venni vagy hasonlók. Remélem. 

Már csak hétfőn dolgozom. Addig még jön egy kemény, pörgős kis hétvége, ha minden igaz, némi hohohoóóóóval!!!

1 megjegyzés:

Megjegyzésedet, üzenetedet köszönöm!