2018. július 10., kedd

Kedd este

1) Amióta kutyánk van, általában az az első dolgom, hogy reggel gyönyörködöm benne egy kicsit.... Ezt már biztos írtam. Újabban meg az az első, hogy megkeressem őkelmét, ugyanis hiába fekszik a közvetlen közelemben éjjel (nem az ágyban), reggel bevackol hol Zalán ágyába, hol Rékáéba. Kivétel, ha az ágyak üresek. Olyankor a helyén marad az eb. Ezt teszteltük a múltkor, mikor a fiúk lenn aludtak a nappaliban, mert késő éjjelbe torkollón játszottak valami repülőgépes halál unalmas játékkal…..nagyokat kurjongatva és nyilvánvaló volt, hogy még életükben ilyen jól nem érezték magukat

2) Hihetetlenül tökéletes kutya. Azok a bársonyos fülek, hűséges, okos szemek...egyre hosszabb lábak….Tényleg van olyan gondolatom, hogy tökéletes lények a vizslák, bár ebben jó sok elfogultság van. A kedvenc testrésze az a rózsaszínű rész a szája és az orra körül….Tibinek már szóltam, hogy csináljon róla egy makro fotót és az lesz a képernyővédőm a laptopon. Van ebben valami perverz, de az annyira szép….


3) Tibi rendelt a szülinapomra valami kütyüt a Távol-Keletről. Ja, hogy a szülinapom már elmúlt? Hát igen, egy cseppet. A DHL nyomkövetéséből az derült ki, hogy a csomag most hagyta el Hong-Kong-ot és állítólag valami hajóra tették. Budapestre érkezik majd valahogy és onnan Szolnokra...Remélem, nem átverés, de hát a DHL elég nagy ahhoz, hogy átverjen, ebben reménykedem, mert a cucc ki van fizetve az extressz szállítási felárral együtt...

3) Az új takarítónőnk nagyon jól bevált (nem itthon ,hahaha, bárcsak…..hanem a munkahelyemen). Nagyon alapos, lelkiismeretes, még a fiúk után is elmossa kávéscsészéket, amiket egy héten át halmoznak.  Egy idegesítő tulajdonsága van, folyton mesél valami rémséget, miközben suvickol. Hol a traumatológián eltöltött éveiről nosztalgiázik, motoros-balesetek, bácsi, akinek csak a bőr tartotta a bokáját, srác leszakadt szervekkel….haldokló balesetesek, mert nincs vér.....Hol az alkoholizmusról mesél (Ő nem az), most legutóbb pedig a volt főnöknőjéről tartott kiselőadást, akit két hét alatt elvitt a rák, pedig csak valahogy nem érezte jól magát, elment orvoshoz és tessék…..


4) Tegnap belenéztem abba a mappába, amelyben az a kb. 25 oldal szó van listázva, amit Rékáéknak őszre meg kell tanulni németből. Hát fájdalmasan kevés ismerős szó van benne, mit mondjak. Szerintem elkezdem buzdítani a lányt, hogy kezdje el tanulni, annál kevesebb szó jut egy napra. Mondjuk ha egy oldalt átnéz per nap, az nem lenne rossz. Akár hogy is fáj, már csak 7 hét van a szünetből.


5) Megy a belga-francia meccs a VB-n, itt van Macron is....A belgáknak szurkolunk, tesóm azt mondja, ő is, de a franciák nyernek. 

6) Tibi hozott haza grillcsirkét sült krumplival, úgyhogy nem volt gondom a főzéssel ma. A hűtött üdítőt, a piri-pirit és a savanyúságot kellett csak előkapni a hűtőből.

7) Zalán a minecrafton és egyéb játékokon keresztül nagyon sok angol szót szív magába, megkockáztatom, hogy többet, mint németből…főleg most, hogy biztos elfelejtette a német szavak felét….


8) Dió bőrén a bundája alatt csalánkiütés szerű dudorok vannak. Most találgathatunk, hogy mire allergiás, mert bár nem vagyok állatorvos (sajnos), ez a valószínű. A neten fellelhető szakirodalom szerint allergiás lehet ételre , pl. csirkére, pollenre, dudvára, gyomnövényekre, a samponra stb stb....Hát nem tudom, egy fajtatiszta, előkelő felmenőkkel rendelkező vadászkutya, aki allergiás teszem azt a pázsitfűfélékre??? Kiviszem vadászni és bedagad a pofája - szélsőséges esetben sokkot kap és antihisztamint kell neki adni? Vagy akár szájból szájba újra kell éleszteni....Hát hová lesz a világ? 


9) Holnap kell hívnom a fűtéses fószert, hogy mikor jön ki házhoz az utsó egyeztetésre...Idegesítem a hitetlenkedésemmel, miszerint nem leszünk készen a fűtési szezonra és valamelyik nagyszülőhöz kell költöznünk, az marha jó lenne....Biztos nem fizetem ki a munkadíjat, ami elég borsos, csak ha meleg víz van és a fűtés is beindítható. Grrr...

10) Reggelire tejbegrízt főztem a gyerekeknek, meghagytam,hogy ebédre készítsenek sonkás-sajtos melegszendvicset (persze nem készítettek). Használtam a főzőlap turbó funkcióját, de megtanultam, hogy tejnél nagyon nem szabad. Egy pillanat alatt felforrt az igaz, majd egy újabb pillanat múlva tejtengerben úszott a főzőlap is....

11) Hát...amúgy nem történik semmi különös. Lélegzetvisszafojtva várjuk, hogy mikor kezdik szétverni a fűtési rendszert. Most venni sincs kedvem semmit, így a karnisok beszerzésével is leálltam az első (nappali) után. 

12) Az Ifjú Sheldon-t szoktam nézni sorozat szinten, ez vicces. Nyomon követem a Szolgálólányt és a Viszonyt is. Hétvégén meg kellene nézni a moziban a Hotel Transylvania 3. részét, az első kettő is tetszett nekünk.

13) Mindjárt lefújják a meccset, még mindig vezetnek a franciák...

14) Napközbenre rendszeresen eldugom a gyerekek telefonját, ma fel sem hívtak, hogy megkérdezzék, hogy válthatnák ki. Este persze kikunyerálták. De legalább nem nyomogatják a távollétemben egész nap...

15) Kaptam anyósomtól egy nagy tál sárgabarackot. Minimál cukorral főztem belőle lekvárt vasárnap este. Nincs tartósítószer benne, csak fejjel lefelé fordítottam a befőttes üveget, amikor készen lett....Finom lett, én a savanykás lekvárokat kedvelem. Kedvencem a málna, de abból 3x10 dkg-ot ettem idén, ami aligha lett volna elég lekvárnak. Reggelire, piritóssal, vajjal, cikória tejeskávéval mennyei....

16) Nyertek a franciák....Azt mondja Réka, ha legközelebb kijutunk VB-re vagy EB-re, ő el akar menni. Mondtam neki, hogy addigra nagymama lesz, úgyhogy csak hajrá...

4 megjegyzés:

  1. Mi az piri-piri, amit a vacsorához vettél elő???
    És mit rendelt neked a férjed?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy isteni chili szósz.
      Nem tudom,meglepi akar lenni.Telefon vagy tablet ,valami olyasmi...

      Törlés
  2. Hát, azóta a VB-t is megnyerték a franciák, pedig most én is a horvátoknak szurkoltam...A biztatást megkapta Réka, pedig a következő VB viszonylag közel lesz hozzánk, Katarban :) ...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pont azért biztattam mert 10 éven belül biztos hogy nem jutunk ki.Úgyhogy Katar nem zavar be.. ..sajnos

      Törlés

Megjegyzésedet, üzenetedet köszönöm!