2016. április 21., csütörtök

Furulya az volt



A Story4-en megy május 1-től a negyedik évad a Downton Abbey-ből. Este nyolctól. Gondoltam, hátha valakit érdekel. Aki nem látta harmadikat, az meg ne nézze!!! Én már - sajnos - túl vagyok mindenen, az utóbbi hetekben erre takarítottam és főztem. Itt-ott akár a végszókat is bemondanám. Megvan a Dr Thorne első három epizódja is, ami egy másik sorozat ugyanannak a fickónak a tollából, aki a DA-t írta....Szinte láttam, ahogy forgatták, hogy a szereplők jelmezbe bújtak....szerintem borzasztó. Vagy csak nehezen indul be, ki tudja? Az első részt még nem tudtam végignézni. De harmadszor csak nem fogok DA-t nézni, beteges lenne....

Tegnap sztrájk volt a suliban egész nap. Nálunk ez úgy ment, hogy egyáltalán nem volt tanítás, maximum felügyeletet vállaltak. A mi osztályunkból pl. mindegy gyerkőc otthon maradt. Állítólag így támogatták a szülők a sztrájkot. Hát jelentkeznék ezúton is, hogy mély tévedés, de miért is vinném iskolába a gyerekem, ha egyszer nincs tanítás ott? 

Furulyaóra viszont volt, ahol a tanár néni elmesélte, hogy múlt szombaton a kislányának egyik óráról a másikra lebénult a fél arca. Mit tesz ilyenkor a felelős szülő? Berohan vele a kórházba. Hogy majd ott segítenek a gyereken. Egyrészt, mert ha az ember arca lebénul, az nem két tüsszentésnyi nyavalya, másrészt mert mégiscsak egy gyerekről van szó. Hazaküldték, hogy jöjjön vissza hétfőn!!! Anyu mesélte a múltkor, hogy a barátnőjénél nem találtak a Sűrgősségin bélhangot...de azért haza bocsátották, majd csak lesz vele valami, de azt gondoltam, ilyen csak elvétve történik....A pontos indokra már nem emlékszem. Nem volt orvos, gondolom. Erre persze magánúton folytatták a küzdelmet az ellátásért, estére meg is lett a gyógyszer, ami patikában nem is elérhető, mert valami szteroid, viszont muszáj volt, hogy megkapja a kislány, nehogy maradandó károsodása legyen. Hétfőn visszavitorláztak a kórházba, hogy ez és ez volt, ezt és ezt a gyógyszert kapta a gyerek, mire a választ: Ja, hát gyerek neurológus nincs is egyáltalán egész héten.....HÁ! Bakker! Azért van itt tennivaló, súlyosabb is mint a sztrájkoló tanárok búbánata, én azt mondom....

Mindig morogtam Tibinek Törpsuli folyamán, hogy a rettegett E. tantónéni (aki nem is az, mert imádja Rékát) pont úgy néz ki, mint egy párttitkár a nyolcvanas évekből. Erre most kiderül, hogy az ugyan lehet, hogy nem, viszont szakszervezeti titkár a javából. Tudom, mert az üzenőbe beírták, hogy a "gyerekek érdeke azt diktálja", hogy sztrájkoljanak. Fogadóórán olyan kedvem lenne elmondani, hogy a gyermekem érdekét én frankón képviselem, az a dolgom, a politikát meg legyen olyan szíves, ne keverje az oktatással. Persze majd szépen mosolygok és hagyom, hogy értékelje Réka munkáját, dehogy szólalok én meg! Még akárhányszor kinyitottam a szám, mindig megbántam, mert a következmények elviselésében már nem vagyok olyan tökös gyerek....Egyébként egy sor dologban igazuk van, nem azt mondom. Csak az eszközök és a tény (mert tény), hogy politika van az egész mögött...., azt már nem veszi be a gyomrom és a kedvem is elveszi. 

Hát ennyit erről. Azért Rékával jó napunk volt, jártunk a kerékpár szervizben, vettünk neki tavaszi cipőt, tanultunk (bár ő hőbőrgött, de sajnos jövő héten tagozatos doga, így egy  feladatlap befigyelt), elkísértem furulya órára (ügyesebb, mint otthon), aztán főztünk paradicsom levest és sütöttem lángost. Réka hozott bele a kertből friss petrezselymet, a lángost meg jól megfokhagymáztuk. 

Ha már megint említem a furulyát, úgy néz ki, jövőre is maradunk ennél a hangszernél  és csak negyediktől váltunk fuvolára. A tanárnéni szerint ez a legideálisabb. Nem vagyok otthon a fuvola tanszakon, ahogy a furulyán sem, úgyhogy még nem tudni, mi lesz, de várhatóan az, hogy még egy év furulyaszó tölti be a lakást. Negyediktől meg, amikor túl lesz az előképzőn, jöhet a fuvola, ha jönnie kell..:) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzésedet, üzenetedet köszönöm!