Mindig terveztem, hogy írok majd egy olyan bejegyzést, mely összefoglalja, mi mindent tanulnak ma, 2016-ban a jámbor második osztályos tanulók, itt J-N-Sz megyében, Magyarországon. Előrebocsátom, hogy nem célom az elrettentés, hogy ómájgóód, miket préselnek szerencsétlen gyerekek fejébe, még ha futólag át is szokott szaladni ilyesmi az agyamon. Az ilyen "átfutás" sem mindig ugyanolyan előjelű, általában környezetből szoktam fogni a fejem, hogy Ez és AZ mégis minek??? Más tantárgyakból inkább elhűűűlök, hogy aszta, már itt tartanak??
Szóval csak az érdekesség kedvéért egy "vegyes" feladatsor, melyet ma egy másodikos meg tud oldani. Nyilván, nem a legegyszerűbbekből szemezgetek, de nem is versenyfeladatokból.
MATEMATIKA:
1) Józsi és Feri szilvásgombócot esznek. Összesen 16 fogy el. Hány gombócot evett Józsi, ha Feri háromszor annyit evett, mint Józsi?
2) Tedd növekvő sorrendbe!
13 l 6 dl, 87 dl, 85 l, 1l, 11 dl, 18 dl, 200 cl, 2 dl, 1l 7 dl, 31 cl, 15 dl
3) Folytasd a sorozatot!
19, 27, 35, 43 ....
77, 68, 59, 50.....
25, 30, 36, 41 ....
4)
94-73 < x*3 < 19+9 X= ?
Itt szívecske vagy kör szokott lenni az X helyén :)
7*3 > x*3> 72-57
(25+22)-38 > x/3 > (30+26)/8 X= ?
25/5 > x/3 > 9*9-80 X= ?
3*3+1 > x > 37-29 X= ?
5)
Oszd el az alábbi számokat néggyel, majd a tedd őket a megfelelő zsákba a maradékuk szerint! (Tekintsekek el attól, hogy a zsákokat is ide rajzoljam! Képzeljétek csak ide őket! :))
9, 11, 13, 22, 17, 7, 21, 29,
Szerintem ennyi matek elég lesz. Maradékos osztás, műveleti sorrend, szorzótábla, összadás és kivonás 100 alatt, mértékegységek (tömeg, idő, űrmérték, hosszúság), szöveges feladatok....
MAGYAR NYELVTAN
1) Betűrend:
Kamilla, András, Bertalan, Ágnes, Abigél, Ágota, Sándor, Andor,
2) J/LY
ma_om
szom_as
ö_v
szabá_
vá_ú
muszá_
óha_
má_va
amo_an
akadá_
hüve_ku_
bé_eggyű_tés
ola_ká_ha
3)
Igaz vagy hamis?
- Az i a szavak végén legtöbbször rövid. I/H
- A szavak végén az Ó általában hosszú
- Rövid magánhangzók: A E O U
- A mássalhangzók lehetnek egyjegyűek vagy kétjegyűek
- Egy szó több toldalékot is kaphat
- A toldalékot külön is lehet írni a szótól
- A beszéd hangjait a tüdőből kiáramló levegő segítségével képezzük.
- Egyetlen magánhangzó sem alkothat önmagában szótagot
4)
Pótold ki!
- Nem esik messze az alma .....
- Amelyik kutya ugat.....
- Kerülgeti, mint .....
- Bagoly mondja verébnek, hogy ....
- Kicsi a bors, de ....
- Ki korán kel ....
5) Melyik a helyes?
Kisebb - Kissebb
Mindig - Mindíg
Játszik - Jáccik
anyja - annya
lessz - lesz
kisér - kísér
maradj - maraggy
odu - odú
mondjátok - mongyátok
bátyjával - báttyával
kösség - község
hunnya - hunyja
hidgyetek - higgyetek
huljon - hulljon
6) Írd le szótagolva, jelöld a szótőt!
kenje, fonja, huppanjon, Veszprémben, szemüveges, lándzsás
Na, hibátlan eddig? :) Utolsó témakör a mondatfajták lesznek. A héten bele is csapnak.
KÖRNYEZETISMERET
1) Igaz vagy hamis?
Az égéshez oxigénra van szükség.
Az égéshez vízre is szükség van.
Az égés során égéstermék nem keletkezik.
Az égés során víz szabadul fel.
2) Írj egy képzeletbeli párbeszédet, hogyan hívnád fel a tűzoltóságot, ha tűz keletkezne? Mi a telefonszámuk?
3) Sorold fel, milyen tulajdonságai vannak az élettelen dolgoknak?
4) Egészítsd ki a mondatot!
- Oldatok készítéséhez ...... és.......van szükség.
- Az élettelen dolgok halmazállapotuk alapján ....csoportba oszthatók.
- Az oldhatóság függ az ...... és az .......mennyiségétől.
5) Sorolj fel két példát szilárd, folyékony és légnemű anyagokra!
6) Milyen irányú hőmérsékelt változást takarnak az alábbi kifejezések?
olvasás, fagyás, párolgás, lecsapódás
7) Milyen élelmiszerekben van K vitamin?
8) Melyek a zsírban oldódó vitaminok?
Ahhoz képest, hogy tavaly év elején még azt tanulták, hogy kell kanyarítani a számokat és betűket, nem semmi ugrás, nem?
Jaj, ez var rank jövőre? Nem irigylem magunkat. Pedig idén meg itthon nem kellett tanulni vele, jövőre gyanítom muszály lesz.
VálaszTörlésNem feltétlenül lesz muszáj, a versenyekre és a tagozatos dolgozatokra sok idő megy el...
TörlésJó volt egy picit nosztalgiázni :) , lesz ez még jobb is :) ... Egyébként meg tényleg elborzadtam én is anno, hogy mekkora ugrás ez nekik a nulláról szinte...
VálaszTörlés:))
VálaszTörlésMatek nyitott mondatokhoz egy tapasztalat: kicsikent imadjak *, haziko, fenyofa, tulipan, szivecske, kor 3szog ... barmivel jelolni az ismeretlent.
Aztan hatodikban megtanulnak egyenletet rendezni, es onnantol x van. CSak x.
Aztan jon a fizika, a maga szep kis osszefuggeseivel, es nem ertik hogy lehet egy egyenletben az ismeretlen a, a gyorsulas, vagy az m tomeg, esetleg a V terfogat....
es akkor en megint eloveszem a hazikot, a tulipant, a fenyofat.... :)) hatha kevesse ijeszto.
De nem irigylem azokat a szuloket, akik nem tudnak segiteni a gyerekeknek. Mi szerencsesek vagyunk, azt hiszem.
Szep estet, Adri
Igen, meg is jegyeztem, hogy szívecske szokott lenni az x helyett vagy ahogy írod, egyéb cukiság. :)
VálaszTörlésNekem egyszerűbb volt így felírni a feladatot, hehehe.
Ti tényleg szerencsések vagytok!! Szólhatok neked, ha elfogytam? :))
Uh, köszi! Legalább tudom, mi lesz jövőre! :)
VálaszTörlés