2014. augusztus 26., kedd

Még mindig meg tudok lepődni


OFF

Múlt héten, ahogy hazaestünk a nyaralásból arra szálltunk ki a kocsiból finoman törődötten, hogy valami nagyon nem oké. A kipufogógáz konkrétan az utastérbe áramlott leginkább és elsősorban. Uccu neki, másnap Tiborom a helyi Toyota szervizben kezdett. Megjegyzem, mert szerintem nem mellékes, hogy Toyotáék (nem a japánok sajnos) egyébként partnerei is Tibinek, folyamatosan dolgozik nekik, plusz tőlük vette az autót annó. Szóval ha nem is szokott együtt sörözni és nem keresztapja a gyerekeknek egyik szerelő, főnök vagy üzeltkötő sem, azért jó a kapcsolat. 

Az ítélet hamar jött, a porlasztó pillenpátya ereszt, javítani nem lehet, csere szükséges. Ára 200.000 Ft. És örüljünk, de farokfelvágva, mert összesen négy ilyen pillanpáty is van, szóval akár 800.000-re is rúghatna extrém szerencsétlen helyzetben a számla.  Én kiakadtam, Tibi kutatott, telefonálgatott. Kiderült, van olyan "szaki", aki foglalkozik pillenpátyok javításával. Nem ígért semmit, de egy utat megért, még ha kb. 1 óra autóútra is volt tőlünk. 

Ma elvitte a pillenpátyot Tiborom a szakemberhez. Az egész viszonylag kicsi egyébként, nem mondom, hogy elfér a tenyeremben, de majdnem. Szaki rácsodálkozott a dologra. Ezt akarta a szerviz kicseréltetni??? Hiszen kutya baja. Kicsit megsimogatta, csiszolgatta, varázsolt vele valamit, majd újra Tibi kezébe nyomta. Nem kért egy forintot sem, mert elmondása szerint érdemi munkát nem végzett. Na most ha nincs ez a szaki, most 200 000-rel lentebb van a bankszámlánk. Nagyon nem mindegy! 

Kérdeztem, mit szóltak Toyotáék, hogy Tibi megjavíttatta a pillenpátyot. Kapaszkodjatok meg! Hogy hááát, ők nem tudnak javítani dolgokat, arra nincsenek berendezkedve. Csak cserélni. Há! Tapasztaltam már ezt és azt, de még mindig meg tudok lepődni az ilyesmin....Olyan kedvem lenni írni a Toyota Magyarországnak (vagy annak megfelelőjének), hogy mi bánatot művelnek. Lehet, meg is kellene tennem??

8 megjegyzés:

  1. Tedd meg! Bosszantó egy dolog, sőt több mint bosszantó!

    VálaszTörlés
  2. hűha! El is olvastatom ezt a posztot rögvest Ferivel.

    VálaszTörlés
  3. Elmeséltem neki, Ő bezzeg tudott róla, nem tudtam meglepni. Azt mondja, hogy a garancia miatt van, mert a szakszervíz csak új alkatrészekre tud garanciát biztosítani, ezért ők nem bütykölgetnek, hanem betesznek egy vadiújat sokpénzért, cserébe újraindul a garanciád. Nem mondom, hogy egyetértek a dologgal.

    VálaszTörlés
  4. Bea, 8 éves az autó, érvényes még bármilyen garancia? Én kétlem. Akárhogyis, ez így nincs jól.....

    VálaszTörlés
  5. nyilván nem, de a szakszervíznek gondolom garanciát kell vállalni, azt meg csak újra tud. Gondolom én. Biztos úgy vannak, hogy erre vannak a kis szerelők, vigye oda az ember bütygölgetni, ők nem foglalkoznak ilyennel. De nem jól van ez így, én is így érzem.

    VálaszTörlés
  6. Nincs itt már garancia semmire. Példa: EGR szelepet cseréltek 2 éve, 100 000 Ft. Felesleges volt, mert az autónak nem az volt a baja, kiderült, azt sem mondták fapapucs.
    Átbeszéltük a témát tegnap este Tibivel, a lényeg.
    X cég levédte a pillenpátyot egy az egyben. NEM gyárt hozzá alkatrészt. Ha rossz, cseréld ki. Toyota hivatalosan tehát, ennél fogva hozzá sem nyúlhat a pillenpátyhoz, még ha akarná sem tehetné meg. Megenyhültem hát....egy kicsit.

    VálaszTörlés
  7. Oh szakszerviz mindig ilyen volt es lesz. Egy jo szerelo aranyat er de azt nem ott talaljatok meg. Szeremcsre nektek sikerult bizony nem mindegy 200 e Ft a semmire vagy nem

    VálaszTörlés

Megjegyzésedet, üzenetedet köszönöm!