2014. február 28., péntek

Betáblázva



Ma délelőtt, amikor - fogalmazzunk úgy - hogy nem unatkoztam a munkahelyemen, megcsörrent a telefonom. Valahogy felvettem, inkább gépiesen, mert az idegen számot kedvem szerint bírálom el, ha éppen elfoglalt vagyok, inkább nem vagyok elérhető. Kiderült, hogy az ovi pszichológusa lógott a vonal végén. Vagyis  1-2 héten belül eljutott a kérelmem az oviból a SZVO központba, majd onnan ki megint a pszichológus nőcihez. Az ügyben keresett, hogy mikor tudnánk beszélni Zalánról, a problémánkról, miben tudna segíteni, stb. Gondolhattam volna, hogy csakis a 8-16 órás sávban kellene mozognom, mégis megkockáztattam egy "öt órát", mire perszer rögtön jött a válasz, hogy háttöö....ahol ő ül, az is egy munkahely....Ki hitte volna, nem? 

Alkudoztunk még egy darabig, kínlódtam, vinnyogtam ott magamban, majd kitaláltam, hogy akkor legyen 3 óra. Ami hülyeség, mert akkor fél 3-kor el kell kéreckednem, ami végülis nem egy Mission Impossible....de sokkal több értelme lenne reggel bemennem 8-ra , majd kis mázlival legkésőbb 10-re kinn lehetek a cégnél. Főnökék sem szoktak hamarabb bemasírozni. Szóval hétfőn fel is hívom a pszichológust, hogy tegyük már át egy reggeli napra, mindegy melyikre, ezer bocsánat!! Külön hab a tortán, hogy én kértem a délutánt, merthogy akkor jobban el tudok szabadulni...Én sem tudom, mikor mit beszélek, nem érdekes. 

Olvastam a héten a faliújságon, hogy szülői értekezlet lesz Rékáéknak jövő szerdán 16 órától. 16!!! Szóval megint el kell lógnom fél órával hamarabb (amit persze le kell csúsztatnom valamikor), mert egyébként csak 3/4 -5-re érnék az oviba. Az komolyan nem fordult meg az óvó nénik fejében, hogy fél 5-re tegyék a szülői értekezletet, mint Zalán csoportjában (na az meg előző nap lesz, kedden). Téma Rékáéknál az iskolakezdés, matematika fontossága az óvodában (ez új anyag lesz az óvó néniknek is, amennyit foglalkoznak bármivel is) és még valami, ami nem maradt meg a fejemben. 

Közben rendszeresen járok Réka leendő iskolájának a honlapján is. Nem hiába, tegnap pici pillangókat éreztem a gyomromban, amikor azt olvastam, hogy a leendő elsősök szüleit várják egy tájékoztató szülői értekezletre március 17-én (igen, majd ekkor is el kell kéreckednem....hhhhhh....) Főleg az a két szó, LEENDŐ ELSŐSÖK...ezt még szoknom kell. Pedig sokszor már természetes, hogy iskolába megy ősszel Réka, olykor mégis váratlanul ér a hír. :) Szülői szülői hátán. 

A héten az ortopéd szűrésen is túlestek a gyerekek, Réka elméletileg fennakadt a rostán, hiszen továbbra is lúdtalpas, de sem receptet, sem leletet nem nyomtak a kezembe. Majd március akárhanyadikán - így az óvónő - sétáljunk be az oviba úgy délután egy óra tájban és lehet szandit választani. Hát majd remélem, Apa szakít időt a rugalmas munkaidejéből, hogy igen kedvezményes áron, 5000 Ft-ért szandit rendeljen. Ha nem, Rékának nem lesz igen kedvezményes áron, 5000 Ft-ért szandija. 

Nagyon zsúfoltak a hétköznapok, rohanás van és semmire nincs idő, úgy érzem. Viszonylag kevés dolgot felejtek el egyelőre (akinek nincs esze, legyen notesze), gyakorlatilag semmi időm nincs magamra. A napot szeretem inkább korábban kezdeni, a gyerekeket is előbb kiverni az ágyból, mint muszáj, csak hogy a készülődés stresszmentes ordításmentes lehessen.  Ennek ellenére még nem indultunk el úgy reggel, hogy hiszti ne lett  volna egy darab sem. Minap pl. Réka úszószemüvegét felejtettem itthon, jelzem, szándékozan, mire a kapualjban előadott egy földön fetrengős minirohamot. Na akkor azt hittem, hogy...elbőgöm magam....de aztán csak annyi történ, hogy beültem az autóba. Tibi meg visszament azért a nyavalyás szemüvegért. 

Azt szeretném, ha létezne rengeteg 4 és 6 órás állás, az lenne a hétköznapi és elfogadott, a természetes, hogy a kisgyermekes anyukák találjanak maguknak ilyen munkát, ha azt szeretnék. HomeOfficeról már ne is beszéljek. Így mindenki boldog lesz és létezhet egyensúly család és munka között. Merthogy 8 órás állásban én azt mondom, hogy lehetetlen ilyet kialakítani.  Legalábbis azon a nívón, amin én szeretném. Amennyi időt én szeretnék tölteni a gyerekeimmel, amilyen állásom nekem van. LEHETETLEN! Ahhoz képest, hogy lassan beleszokom a munkás hétköznapokba, azért ez még egy nagy igazsága a helyzetnek, amit maximum megszokni lehet vagy kihozni belőle a lehető legjobbat. Erre fogok én is törekedni. 

10 megjegyzés:

  1. Hat basszuskulcs, hogy a turoban van 4 orakor szuloi, hiszen az ovoneniknek is munkaido ez, nem?
    Ki van a gyerekekkel? Tudom, hogy minden csoporthoz 2 ovono tartozik, de nem kene mindkettonek ott lenni?
    En is voltam ovoneni, 6-nal elobb sose kezdtunk szuloit, hiszen a szulok zome 5-ig dolgozott...

    VálaszTörlés
  2. Ja, arrol nem beszelve, hogy a csoportszobaban szokott lenni a szuloi, MIUTAN az osszes gyerek hazament, nalatok van kulon helyiseg a szuloizesre?
    Na, ez a baj, mert ha nem lenne, akkor kenytelenek lennenek munkaido utan tartani :)

    VálaszTörlés
  3. Azért van négykor, hogy minél előbb szabaduljanak. :)
    Az úgy van, hogy vannak testvércsoportok. Ez mindig a szomszédos. Szóval ha bármi van, óvónéninek el kell mennie, szülői van vagy buli, mindig ott a másik csopi. :) Hát így. :) Lenne külön helyiség, tele vagyunk fejlesztő és konf. teremmel, de a csopiszobában szokott lenni a szülői értekezlet. A fogadóóra más káposzta, az már a tárgyalók egyikében van.

    VálaszTörlés
  4. Persze, tudom en, hogy azert :)
    De azert nehogymar az ovonok erdekei elorebbvalok legyenek, mint a szuloke! Ok vannak ertetek, vagy rosszul tudom?:)

    VálaszTörlés
  5. Nalunk van sok 4 es 6 oras munka, a hatulutoje a dolognak, hogy az ovi meg csak 14:00-ig van. Szoval itt is ugyan ez a helyzet ido szempontjabol sajnos... : (

    VálaszTörlés
  6. Nálunk is korán van szülői értekezlet, és mindig kétszülős, mert az egyik beül, a másiknak el kell vinnie a gyereket... Ja, és én hatórás vagyok, de egy kezemen meg tudom számolni, hogy egy hónapban hányszor tudok eljönni a 6 óra végeztével, és ahhoz meg egy kéz sem kell, hogy a hajnali órákban itthon végzett munka nélküli napokat megszámoljam. :-( Szóval van is, meg nincs is 6 órás munka...

    VálaszTörlés
  7. Nálunk fél 6-kor bezárják az ovit, akkor is ha rendezvény van, akkor is, ha szülői, akkor is ha szimpla hétköznap van. Slusszpassz. Ezért nálunk is 4-kor kezdődik minden. Nálunk van egy gyűjtőcsoport, ott vannak az el nem vitt gyerekek, és már régóta csak 1 óvónő van de. is, meg du. is.

    Nagyon nem volt jó ezt olvasni, már csak a jövőmre nézve is :(
    Kitartást!

    VálaszTörlés
  8. Bea: Biztosan találtok majd megoldást, hogy mindenkinek nagyjából (vagy teljesen) jó legyen. :)

    Nálunk hatkor zár az ovi és egy szülői max. másfél óra...szóval a fél ötös, ötös kezdés teljesen kivitelezhető volna. Volna.

    Teide: Ha még olvasod ezt, mert közben bézártam. A 8 órás is sokszor nem nyolc....hanem akár 10. Az én világomban a 6 az 6. :) Nekem nagyon jó lenne 2-kor lelépni, de ha 3-kor szabadulnék is király lenne a fél 5-höz képest....

    Lii: Az oké lenne, elhoznám őket 2-kor. :)

    Mariann: Szerintem rosszul. :)))

    VálaszTörlés
  9. Pontosan ugyan ez a problémám, a nevtan csak délelőtt fogadja a gyermeket, a szülői munkaidőben... Én is csak ezt kaptam: "Ja, hogy dolgozik az anyuka?..."
    Á dehogy, milliomosok vagyunk...

    VálaszTörlés
  10. Bizony, nagyon praktikus. :) Persze, milliomosok, dollárban. :)

    VálaszTörlés

Megjegyzésedet, üzenetedet köszönöm!