2011. január 7., péntek

Réka mondta 10

Mert lyukas eszemmel hármat elfelejtettem vagy lefelejtettem az előző adagból.


- Tortát sütök. - mondja nekem egyszer Réka. Kezében egy tálkát tart, abban kavar valamit.
- Igen, tortát? És milyen torta lesz az? - kérdezem.
- Nem tudom, torta lesz. Torta maradékokkal.
Hűha, az biztosan nyami lesz....

***

A konyhában mosogatok, amikor kisomfordál hozzám. 
- Anya, elfogyott a JimJam. - panaszkodik némi nyafival. 
- Mármint....szóval...megnyomtad a távirányítót véletlenül? - jutok a helyes következtetésre.
- Igeeeen, és másik tévé megy. De az nagyoknak való, nagyobbaknak........ és......... én még nem vagyok magas.

***

Rékának egy szombat délutánon akkor támad kedve üres ásványvizes üvegeket taposgatni a szelektív hulladékgyűjtés jegyében, amikor Zalán éppen alszik. Kétszer szépen kérem, hogy hagyja abba, harmadjára már kevésbé kedvesen....
Réka mérgesen felhagy a hangos üveglapítással, beront a nappali ajtaján, mint akit kergetnek és kifakad. Szinte tüzet okádva:
- Most nézd meg, nem engedi. Nem lehet taposnom az üvegekre. Nem engedi. A sárkány!!!! 
Na, ezt vajon kitől tanulhatta, kérdem én? Egyet lehet találni.

És ez nem minden. Egy óra múlva nagyjából felsóhajtok, hogy fáradt vagyok, azt hiszem, lefekszem aludni, amíg Zalán csendespihenőjét tartja. Valahogy úgy alakul, hogy ebből mégsem lesz semmi. Még két óra múlva is a nappaliban talál Réka. Egyszer csak megtorpan előttem és odaszól az apjának.
- Né' mán, nem is alszik a sárkány.
Hát keményen fel voltam háborodva, de nem volt értelme, AZOK ketten csak nevettek rajtam

2 megjegyzés:

  1. Jaj, egy cukorfalat ez a lány!
    En is meg tudnám zabálni most:)
    Azért késobb hasznára válik ám majd, hogy így felvágták a nyelvét!
    Ugye, te se szeretnél mulya kislányt, anyuka?:)

    VálaszTörlés
  2. Hát tényleg meg kell zabálni! Imádnivaló az biztos!!!A sárkányos a kedvencem.....elképzeltem hozzá a kis ártatlan arcát.....:D

    VálaszTörlés

Megjegyzésedet, üzenetedet köszönöm!