Olvastam, hogy a lengyelek eltörlik a házi feladatokat első körben az általános iskolákban. Ezek szerint Zalán matek tanára igen haladó és fejlett nézeteket vall, mert nálunk sem kötelező a házi, sőt, nem is igen szokták ellenőrizni, csak ha valaki kéri. (Nem szokták kérni.) Viszont minden második héten felmérőt írnak, akár esik, akár fúj. Így aztán teljesen mindegy, hogy van házi vagy nincs, az egészen kiváló képességű gyerekeken kívül gyakorolni, a tananyagot elsajátítani azért csak kell. Álságos dolognak tartom ezt az "eltöröljük a házit" és valahogy amatőr, hozzá nem értő lépésnek. Nem itt van a megoldás, bár a lengyel iskolarendszert nem ismerem, de nálunk egészen biztosan túl magasak a követelmények. Zalánéknál pl. a módusz és medián számítása hetedikes matek anyag. Nem agysebészet, az igaz, de minek? Én húsz éve kb. statisztikából tanultam a fősulin, ma egyetemi alapképzésnek hívnánk. Matek anyagnak nem volt része még a gimiben sem. Vagy ott vannak a gráfok, amiket mi gimiben tanultunk és a fősulin matekból, most meg nyolcadikos anyag. Szóval kisebb anyagrészek, kényelmes, szellős haladás, sok-sok gyakorlás, én ebben látom a megoldást, nem abban, hogy akkor, izé... töröljük el a házi feladatot! Szerintem ezzel akár többet ártanak, mint használnak a gyerekek egy részénél. Persze én nem értek hozzá, csak van két gyerekem.
Egyébként az egyes/ötös dolgozatok is zseniálisak, mondhatom, ha már iskoláról beszélünk, Réka földrajzból szaladt ebbe bele, jól le is húzta az átlagát, mert persze mind a kettő egyes lett. Majdnem kigúvadt a szemem, amikor megláttam a krétában őket, aztán beugrott, hogy ez biztos a két topográfia. Ennyit a föci ötösről félévkor. Ugrott. De még a négyes is. Lesz mit javítani év végére vagy legkésőbb jövő év végére.... :)
Én (igaz, matek tagozatos osztályban) tanultam általános iskolában a móduszt és a mediánt is.
VálaszTörlésA házi feladat kötelező jelleggel szerintem sosem volt jó intézmény, ellenben azt mindig hiányoltam az oktatásból, hogy nincs semmi olyan rész benne (vagy csak nagyon kevés tanárnál), ami olyan érdeklődést vált ki, amivel otthon is szívesen foglalkoznak tovább.
De ez a gondokat elég utópisztikus, tapasztalataim szerint igen messze van egymástól tanár és diák minden tekintetben.