2020. október 9., péntek

A hetedikről

 A hetedik osztály egy kicsi olyan most nekem, mintha iskolát váltottunk volna és felment volna valamilyen gimibe a csaj. Bárcsak úgy lett volna, valami jó kis erős 6-8 osztályos milyen jó lett volna, de hát azzal kell főzni, ami van, a 8+4-gyel. Úgyhogy nincs láblógatás érettségiig.

Volt már ilyen szintugrás harmadik osztályban, amikor adtak egy kis kakaót a német óráknak, 2-ről heti 5 lett és ezt azért némiképp megéreztük, akkoriban (is) elég maximalista tanárunk volt. De most ez más, mintha egy háromajtós szekrény zuhanna ránk, egyre gyorsulva és majd valamikor a végtelenben - remélem, csak akkor - ránk szakad az egész.

Jött ugye a fizika és a kémia. Az ofő mondta szülőin, hogy ezzel lesznek gondok. Egy fiatal, helyes tanárnő tanítja mindkettőt, akiről azt gondolnánk, hogy egy főnyeremény, de a látszat csal. mert hát eléggé kemény a helyzet nála. Először is, sokat kísérleteznek, ami jó, bemutatja a magnézium és a jód égését, gurít golyót lejtőn, fúj parfümöt, hogy bemutassa, a gázok kitöltik a teret, szóval akár klassz is lehetne, de számon is kér minden szót. 2 hét alatt lemegy nekik 3-3 fizika és kémia, minden órán felel valaki az előző óra anyagából és ír 5 ember az elmúlt összes anyagrész (témakörön belül azért, tehát témazárón túl nem ívelnek a dolgok. Legalábbis remélem.) témáiból.

Viszonylag korrektül osztályoz, de nem nagylelkűen. Témaköröm belül is írnak dolgozatot,, az egész osztály, témazáró még nem volt. Szóval itt kőkeményen tanulni kell ,ha valaki az ötösre hajt és még akkor sem vehet mérget semmire. Nekem ez valahol szimpatikus, ugyanakkor fárasztó, mert ez a sokadik tantárgy, ahol ez a rendszer. Ráadásul a leckék között is ugrál, volt, hogy magát a leckét nem is vették, de az exoterm és endoterm folyamatokat igen, a füzet vázlatban ott volt a két folyamat, tehát a fogalmát és példákat rá tudni kellett. Az osztályra jellemző, hogy pisszenés nélkül ülik végig az órát, legalábbis az elején így volt, tartanak a tanárnőtől, ami azért nem semmi ebben a korban.

Szétvált a természetismeret biológiára és földrajzra. A földrajzot az ofő tanítja, aki nyírja őket , mint a répát németből is, nincs kétségem, hogy földrajzból is így lesz. Ez is azt jeleneti, hogy minden órára készülni kell, vaagy felelnek vagy írnak páran, vagy mindenki ír és előre soha nem jelenti be.

Biológiából nagyon szép és érdekes a tankönyv, álom ez a tantárgy, azaz mégsem. A biológiát egy nyugdíj előtt álló tanárnő tanítja, aki hogy úgy mondjam, eléggé el van a maga világában és ritkán enged be oda mást. Öt feladat van a röpdogánál, minden feladatot leosztályoz, mert az öt jegyből kreál egy nagy jegyet és vagy beírja a Krétába vagy nem. Fegyelmet tartani nem tud és ha egyszer elszabadul a pokol órán, gyakran a fél osztály egyest kap az óra végéig. Nem szabad felébreszteni az alvó oroszlánt.... A számonkérés nem feltétlenül abból a témakörből van, amit már tanultak….ha szerencsések, akkor tudják a választ IQ-ból is. A tanárnő olyan, mintha a Harry Potterből bukkant volna elő, szórakozott professzor, néha elkalandozik egészen más vizekre….Jellemző, hogy a tankönyvet nem az elején kezdték, hanem rögtön a közepébe csaptak, trópusi esőerdők élővilága, különös tekintettel a kolibrire.

Ének órán nem lehet énekelni a vírus miatt, amit én baromságnak tartok, mert osztályon belül nem hinném, hogy pont ének órán fertőznék szét egymást a gyerekek, de addig nem, .de mindegy. Mit csinálnak órán? Zenét hallgatnak és ritmust tapsolnak.

Németből annyi könyvük van, hogy én már elvesztettem a fonalat, alapvetően valami KEKS című a tankönyvük, tehát a Pass Auf 2 után váltottak. Emeltett tanulnak valami német nyelvtani abc könyvből , a Richtiges Deutsch is figyel és persze fénymásolt lapok valóságos tengere. A menetrend szerint a nyolcadikos januári felvételi után megvárják a félévzárást, ami ugye szintén kritikus a továbbtanulás szempontjából és aztán ráfekszenek a németre. A nyelvvizsga annyira nem izgat, csak a felvételi jól sikerüljön és legyen annyi pontja, amennyit szeretne.

Az angol az elég minimális, úgynevezett gyógytesis angol ez, németes főnyelve gyerekeknek….de valamit csak kapizsgálnak itt is. Majd gimiben ráér ezzel foglalkozni. Azt mondják, a tanárnő szigorú, de ennek eddig nincs nyoma. Nekem fura, hogy nem tanulnak még egy árva igeidőt sem, talán még nem jött el az ideje, fene tudja.

Magyar és töri- tavalyi évhez képest változás nincs, ugyanaz a tanárnő tanítja, nagyon jó tanár, bízom benne, hogy majd remekül felkészíti őket a felvételire is. Még a hatodikos anyagot nyúzzák, most mondott le Napoleon. Nem tudom, hogy végeznek így a hetedikes anyaggal, de biztos ez a dolgok normál üteme. Általában lehet készülni kiselőadásokkal , érdekességekkel, most pl. Réka Napoleon é Josephine kapcsolatáról készült fel. Megrázó, hogy szegényke meghűlt ahogy a parkban sétált talán valami orosz pasassal (ez már Napoleon után volt, akkor már nem volt császár) , tüdőgyulladást kapott és 5 nap múlva halott volt. Olykor én is elképzelem, hogy gyors lefolyású COVID ül ki rajtam és egyik héten még ordibálok a gyerekekkel, hogy tanuljanak , egy-két héttel később pedig kinyiffanok vagy ilyesmi.... Persze Josephine-nek pechje volt, mert még nem volt antibiotikum.....annyi a párhuzam, hogy még nincs gyógyszer a Covidra sem.

Matekból nagyon cuki és aranyos a tanárúr, de sok minden nem ragad a gyerekekre. Cserébe rossz jegyet nem nagyon kapnak, csak ha muszáj, lehet javítani, ilyesmi. A dolgozat nehézsége általában meghaladja az oktatás színvonalát, ezért meglepetések szokták érni a gyerekeket. Ezért is döntöttem úgy, hogy kell ide egy profi matek tanár az utolsó 2 évre , talán tovább is, majd meglátjuk.

A tesi----na abból nagyon tanárfogyasztó a suli. Most egy nagyon fiatal tanárnő tanítja a csajokat, elvannak vele, most már kb. 2-3 hete nincs is órájuk vele, aki éppen szabad, beugrik helyettesíteni…..

Etikát általában az ofők tanítják, de a miénk túlterhelt, úgyhogy szerzett maga helyett egy beugrót, aki történetesen szintén némettanár. Meglepő vagy nem, de etika helyett is német órát tart nekik a kijelölt témakörben. Így már heti 8 német órájuk van, ami ….va sok….akarom mondani, gombócból is sok.

Rajz órát a biosz tanár, az elvarázsolt királylánya tanítja, már ötödik óta….Semmi különös, rajzolgatnaak, festegetnek, ilyesmi.

Technika, na arról nem tudok semmit, de néha egészen fura feladatokat kapnak . Csak ennyi fut eszembe erről.

Kihagytam valamit?

Informatika, de az annyira gyakorlati, hogy se könyv, se füzet. A matek tanár tanítja nekik.
Ennyit a hetedik osztályról egyelőre és most már tényleg éljen a hétvégeeee!

2 megjegyzés:

  1. Nem hangzik konnyunek. Ugy erzem, ujra jarom a sulit a gyerekeimmel. Nem gondoltam volna, hogy tanulnom kell majd a fiukkal, velem a szuleim soha nem tanultak. Amint lazitok a gyeplon, bejonnek a rossz jegyek. Igy viszont nem szol masrol a csaladi eletunk, mint a kotelezettsegekrol. Olyan kiabrandito ez az egesz.

    VálaszTörlés

Megjegyzésedet, üzenetedet köszönöm!