2017. szeptember 1., péntek

Ide pipa



Ó, az az első nap a suliban.....Abban mindig van valami csoda. Ahogy baktattunk a Rákóczi úton, - előttem  a kopogós, fekete cipellős, hihetetlenül nagylányos Réka az új szoknyájában és az iskolatáskás Zalán - nem lehetett nem meghatódni. Könny szökött a szemembe, majd szinte rögtön elkezdte csípni a szemem a szempillaspirál is, amitől eloszlott némiképp az idill a fejemből...na hát valahogy így érkeztünk meg a suli elé....

Úgy voltam vele, hogy a fél nyolcas indulás (ami inkább 7:25-ös volt, bár 7:22-kor zártuk be az ajtót magunk mögött, csak vissza kellett szaladni Zalán pulcsijáért) nagyon korai lesz, még nyitva sem lesznek a tantermek....ehhez képest Zalán esetében a harmad osztály már a helyén feszített és akkora nyüzsgés fogadott az iskolaudvaron, hogy eszembe jutott, talán elnéztem az órát?? 

Réka a suli kapujában "levált" rólunk és bár úgy beszéltük meg, hogy megfelezzük a gyerekeket, vagyis én megyek Rékával, Tibi Zalánnal, mégis úgy éreztem, hogy Zalánnal kellene maradnom. Úgyhogy Réka hátra szaladt a suli udvarába (mert még idén mindig nincsenek a főépületben) , hogy bekukkantson az új osztályterembe, én meg kézen
fogtam Zalánt, hogy megkeressük az ElsőA-t. Hogy Tibi hol volt ezalatt, bevallom, nem tudom, szerintem elment Rékával hátra, bár fotó nem készült az eseményről. 
Gyorsan rájöttem, hogy a tavalyi elsősök maradtak a helyükön.

Mire észbe kaptunk, máris beleütköztünk Zs. nénibe, aki Zalán egyik tantónénije lesz. Ha jól emlékszem, a matekos oldalon. Bemutatkozott nekem, majd Zalánhoz fordult, aki meglepetésemre rögtön kivágta a teljes nevét. Mondjuk a zsivajban nem értette szegény Zs. néni, de mindegy. Aztán bentebb  vitorláztunk a teremben és hagytam, hogy megkeresse, hová szeretne ülni. Középső padsor, második pad. Sok ismerős van az osztályban, oviból, Réka osztálytársainak kisebb tesói...

Szép tiszta a terem, elsősökre szabva, helyenként német feliratok mutatóba, még igazán sok dekor nincs...eldiskuráltunk a szülőkkel, majd következett az évnyitó, amit fél óra alatt lezavart az igazgató úr és csapata.  Megható volt....az én pici fiam, kettő gyerkőcből a legkisebb is iskolás lett. Még MOST IS NEHÉZ ELHINNI.....

Pedig muszáj lesz, mert hétfőtől jönnek a hétköznapibb hétköznapok...

Bekukkantottam Rékához is, segítettem neki átöltözni. Most szép naaagy, világos a termük, a nyílászáró új (vagy legalábbis újabb, mint a miénk itthon). A barátosnőjével az első padot vették célba, ám a nap végére már mást ültettek mellé, a szokásoknak megfelelően egy fiút....

Egyébként a reggel simán zajlott, Zalán magától ébredt és Rékába sem kellett sok életet verni. Volt legalább fél óra üresjáratom. Na ilyen sem lesz több. Igaz, 5:45-kor pattantam ki az ágyból. Gyorsan hajat mostam, rendbe szedtem magam, majd elkészítettem a tízórait. Halkrémes szendvicset kértek, amihez paradicsom illetve zöldpaprika karikákat kaptak, aszerint, hogy melyiket ki hajlandó megenni. Pici csokis keksz is jutott, csak az íze kedvéért. Üvegbe gyümölcslé. A csomagokat mindenki maga pakolta a táskájába. Izgalmunkban Zalán táskájának oldalrekeszét csak délután találtam meg....reggel nem, pedig esküdni mertem volna, hogy van neki olyan. Izgultunk, no. 

Rékának már óraórarendje is van, figyelem, csak erős idegzetűeknek!

H - irodalom, nyelvtan matek, ének, német,  (szolfézs) - 6 óra
K - irodalom, tesi (termes), német, matek, rajz, tehetséggondozás, (vívás)  - 8 óra - vívás másik suliban
SZ - német- fogalmazás - német -rajz - ének -5 óra (ez a legkönnyebb nap, leszámítva a dupla németet....
CS - matek - környezet -irodalom - nyelvtan - etika  - (vívás) - 7 óra
P - tesi -tesi - matek- német - technika - szolfézs - rajziskola (9 óra)

Ez összesen 35 óra. Persze, nem szabad így összeadni, hiszen a vívás maga 4 óra, a zene 2-3, a rajziskola 3....de mégis ennyi elfoglaltsága lesz. Én vívásból pártolom a heti egy alkalmat a kettő helyett....hamar ki fog derülni, hogy hogy a legjobb Rékának. Jah, a fuvola nincs is benne, szóval 36....Napközi nincs benne. Zalánét hétfőn kapjuk meg, már nagyon kíváncsi vagyok, mert kéttanost még nem láttam, főleg, hogy úszással van kombinálva.....

Hát 2017/2018 tanév, üdv! Remélem, vidám leszel és stresszben szegény! (Na persze, királylány..........)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzésedet, üzenetedet köszönöm!