Múltkor írt egy szövegértés témazárót (fura, hogy szövegértésből van ilyen, de igen) Réka, ami meglepetésemre négyes eredménnyel járt. Életében megszületett az első négyes érdemjegy magyarból. Nincs ebben semmi különös vagy tragikus, egy jegy a millióból. Még akkor is, ha - természetesen - Rékácska elnézett egy feladatot. Rokonértelmű szavak helyett egészen mást írt a vonalkákra, úgyhogy le is csúszott az ötösről. Pár napra rá kiosztották a dolgozatot és minő meglepi, akinek hármas lett, mert annyira benézett rajta valamit újraírhatta. Réka csodálkozott ezen némiképp, de jelentkezett, hogy ő is újraírná, mert már tudja, miről szól az a bizonyos elnézett/benézett feladat. A tantónéni nem engedte meg neki, mondván, hogy csak a hármasok írhatják újra. Mivan??? Hol van ebben az igazság? Sehol. Egyedül az ötös kerül be a naplóba (a virtuálisba), a hármas nem. Rékának meg a négyes. Nagy dupla piros jegy. Fair, nem mondom.
---
Kérdezem Rékától, milyen jegyet kapott múlt héten magatartás és szorgalom "tantárgyakból". Szorgalom ötös (házi nem hiányzott, aktívnak aktív) . Viszont a magatartás négyes.
- Négyes? Hogyhogy?
- Nem tudom....
- De mégis?
- Hát M. néni vett le (ez azt jelenti, hogy ötösről négyesre a kis táblácskán)
- És nem tudod miért....
- Hát nem!
- Mégis....
- Az volt, hogy javítottuk az egyik feladatlapot, nekem meg nem volt meg. Elkezdtem keresni a táskámban. Mert nem találtam. Erre M. néni rám szólt, másodjára meg levette a magatartásomat. Hát így.
-Emiatt négyes az egész heti magatartásod?
- Másról nem tudok.
- He?????
- ....
- Komolya mondod, hogy emiatt négyes lett a magatartás? A rossz fiúkkal mi van? Megbuktak??
-.....Ráadásul a lap I. néninél maradt, úgyhogy meg sem találtam.
Durva. Persze, ha tényleg így volt és más tényező nem húzta le a magatartását. Mert azt sem zárnám ki, így, hogy nem vagyok az iskola bentlakásos tanulója és 24 órás kamera sincs beszerelve minden terembe.
---
Kérdezem Rékától, milyen jegyet kapott múlt héten magatartás és szorgalom "tantárgyakból". Szorgalom ötös (házi nem hiányzott, aktívnak aktív) . Viszont a magatartás négyes.
- Négyes? Hogyhogy?
- Nem tudom....
- De mégis?
- Hát M. néni vett le (ez azt jelenti, hogy ötösről négyesre a kis táblácskán)
- És nem tudod miért....
- Hát nem!
- Mégis....
- Az volt, hogy javítottuk az egyik feladatlapot, nekem meg nem volt meg. Elkezdtem keresni a táskámban. Mert nem találtam. Erre M. néni rám szólt, másodjára meg levette a magatartásomat. Hát így.
-Emiatt négyes az egész heti magatartásod?
- Másról nem tudok.
- He?????
- ....
- Komolya mondod, hogy emiatt négyes lett a magatartás? A rossz fiúkkal mi van? Megbuktak??
-.....Ráadásul a lap I. néninél maradt, úgyhogy meg sem találtam.
Durva. Persze, ha tényleg így volt és más tényező nem húzta le a magatartását. Mert azt sem zárnám ki, így, hogy nem vagyok az iskola bentlakásos tanulója és 24 órás kamera sincs beszerelve minden terembe.
Jaj, duplán. Először szülőként, amikor némileg tehetetlenül nézünk, mert tényleg nem vagyunk ott, ebből kifolyólag nehéz hozzászólni és mégis...Másodszor tanárként, hogy tényleg van ilyen? persze, emberek vagyunk, tévedünk, de a lényeg mégiscsak az lenne, hogy a gyerek tudjon, javítson előző teljesítményéhez képest, adjunk egyformán esélyt stb stb. Amikor olvasom az iskolai-óvodai történeteket, mindig azon gondolkodom, vajon én is sűrűn elrontom? És akkor ennek a gyereknek-szülőnek hogy van kedve, motivációja a továbbra?...
VálaszTörlésSajnálom.
Erősen csappan.Mármint a motivációm...:-(
TörlésNálunk ha van javítási lehetőség, akkor mindenki előtt nyitott. Eddig legalábbis.
VálaszTörlésA magatartás meg hát... Máté sem tudja általában, hogy min csúszik el. Aztán csak eszébe jutnak dolgok, hogy beszélgetett a sorban, vagy mit tudom én... Két hete pénteken veszített el 2 magatartáskártyát, így 3-t kapott. Azért ez vicces, nem? Egész héten "mintagyerek", és akkor péntekre rögtön 3-s. :) Nem tulajdonítok ennek jelentőséget, max. tudomásul veszem.
Sok választás nincs,de akkor sem igazságos...
Törlés