2013. november 28., csütörtök

Füstjelek a vesztegzárból

SZERDA


Ez az ötödik napunk a bárányhimlővel. Ma egy kicsit megkönnyebbültem, szerintem túl vagyunk a nehezén. Hétfőn egész nap vakaródzott Réka, folyamatosan kínlódott. Olykor meleg vízzel lezuhanyoztam, szódabikarbónás, majd amint az elfogyott, Betadinos vízzel, amikor már nagyon panaszkodott, ez mindig megkönnyebbülést jelentett. Valamint a szokatlanul nagy mennyiségű nasi....na az is sokat javított a kedélyállapotán. Becsúszott néhány olvadósrágó és keksz is, mogyorós csoki.... bántam is én, csak eltereljem a Réka figyelmét a vakaródzásról.

Azt klasszul átbeszéltük, hogy a pöttyöket vakarni nem szabad, esetleg simogatni, ruhán át finoman dörzsölgetni. Persze nem tudta teljesen megállni, hogy ne csillapítsa valahogy a kínzó viszketést. Sokat simogattuk a hátát, főleg esténként, biztatgattuk, dicsértük, cirógattuk, mást nagyon nem tehettünk. Doktornéni adott volna receptet mentholos hintőporra, de fejből nem tudta megírni a receptet, anélkül a szert nem adták ki a patikában, receptért pedig nem ment be Apa a rendelésre, bár soron kívül a kezébe nyomták volna. Már ha előtte nem csapja tarkón valamelyik felháborodott súlyosan hátrányoshelyzetű, hogy mijogon kopogtat soron kívül...Habár karatézik a lelkem bő 20 éve, talán nem hiába. Mindegy, azt hiszem, megleszünk a hintőpor nélkül is. Esetleg majd Zalán részére kérek egy receptet a Doktornénitől külön. 

Érdekes, hogy a legtöbb pötty az arcocskáján van az én Récimnak, nagyjából hatvanat számoltam össze ma délben. A többségük apró, alig 1-2 mm és nem is igen viszket, csak néhány okozott tegnapig problémát. Mára már azok is rendben vannak, úgy néz ki. A mai volt az első viszketésmentes nap. Szóval bár Réka úgy néz ki, mint egy pattanásos kamasz lány, akivel nagyon csúnyán elbántak a hormonjai, ma már mosolygós és panaszmentes őkelme. Azt ugye nem mondhatom még, hogy tünetmentes is. Fura, mert a két csülkén összesen talán 5 pötty van, valamiért a himlő a csini pofiját vette erősen célba, a pofátlan.

Közben nyomozgattam a neten, miféle alternatív kezelési megoldásokat ajánlanak bárányhimlőre. Találtam egy szert, bizonyos teafaolajat. Úgy is hívják, hogy bárányhimlő olaj. Ártani talán nem árt. Mire Zalánt leterítik a pöttyök (és várhatóan rajta több lesz, mint Rékán) lesz pár eszköz a kezemben. Még egy kényszerzubbony kellene, mert vele keményebb dió lesz megtárgyalni, hogy himlős kiütést márpedig NEM vakarunk....Esetleg egy boxkesztyű???....

Hétvégén szalagavatóra lettünk volna hivatalosak, így persze nem tud menni a família teljes létszámban, úgy néz ki, hogy csak a "férfiszakasz" bálozik, Zalán és Tibi, mi itthon dekkolunk majd. Vagy az is lehet, hogy Zalán szintén marad az oldalamon, egyelőre ölég randán köhög, bár máskülönben kedélye és energiaszintje teljesen rendben van. Remélem, meg is gyógyul, mire újra beteg lesz. A Doktornéni szerint nem teljesen biztos, hogy elkapja, ne vegyek rá mérget, mert csak a pöttyök megjelenése előtti két napban marha fertőző ez a nyavalya, akkor meg Zalán oviban volt, de hát nagyon meg lennék lepve....Doktornéni tapasztalata szerint, ami nem 1-2 év, szinte mindig 14 napot lappan a nyüvese, nagyon ritka a 15 nap. Szóval jövő péntek, Mikulás napja egészen király lesz...

Réka többször kitört az utóbbi pár napban, hogy ő soha többet nem akar bárányhimlős lenni. Ezt habozás nélkül meg tudtam neki ígérni, a rózsahimlő létezéséről meg mélyen hallgattam. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzésedet, üzenetedet köszönöm!