2013. október 24., csütörtök

Jelenetek a mi házasságunkból



Avagy 4. házassági évfordulónk alkalmából. 




Arról beszélgetünk, hogy életünk során melyik volt az a helyzet, amikor a legnagyobb stressz, izgalom nyomta a vállunkat.
- Amikor autóvezetésből vizsgáztam. Én még életemben nem féltem annyira, fizikailag rosszul voltam, remegett kezem, lábam..... - szólok én. - Azt sem tudtam, fiú vagyok e vagy lány. És te?
- Hát...amikor a nyomdagépet vettem. Aztamindenit, aludni sem tudtam napokig.
- Hogyhogy? Tényleg? 
- Persze, rémálom volt.
- És amikor születtek a gyerekek? Az nem volt stresszes neked? 
- Á, tudtam, hogy minden oké lesz és simán megszülöd őket.
- Komolyan?
- Naná, akkor egyáltalán nem izgultam.
- Köszi szépen! 


***


Autót vezetek. Épp egy körforgalomhoz érünk. 
- Állj majd meg ott, jó?
- ...
- Állj meg!!! 
- Jól van már....
- Őhhh....Miért nem álltál meg?
- Még olyan messze volt az az autó.
- Tessék? 
- Most mit izgulsz? Nem történt semmi.
- Te jóságos ég!!!!!
- Nyugi van! Ura voltam a helyzetnek.
- Ura....

***

Két perce csicsergek a lovaglásról.

- M. azt mondta, javasolja Rékának is a lovaglást. Valamilyen Hédi tartja az órákat. Majd felhívom jövő héten és megbeszélem vele a továbbiakat. Nem láttad azt a cetlit, amire a száma volt írva? Várj, megvan! F. Hedvig. 
- Nem azt mondtad, hogy Hédi?
- De, Hédi. Hedvig.
- Akkor az egy pasas.
- Dehogyis. Hedvig női név.
- Persze, ha Hedvig Helgáról van szó.
- Most viccelsz.
- Nem. Hedvig nem női név.
- Ez az a hölgy, aki lovaglást vállal. Ez egy nő. És Hedvignek hívják.
- Az kizárt.
- Jólvanakkor....

***

Ha azt szeretném, hogy a gyerekeknek jó kedvük legyen, balettozom a nappali közepén. Paródiámra garantált a nevetőgörcs. Egyik reggel belefogok a táncba, mert Zalán különösen harapós kedvében van. Tibi figyel.
- Szép, szép, de mi a helyzet azzal a kis karikával?
- Mire gondolsz? Erre itt a fejem fölött? Az a glóriám lehet....
- Nem, ami a derekad körül van...Hahaha...
- Ha---ha--ha.....

***

Betegen fekszem. Mint aki a halálán van. Tibi fürdeti a gyerekeket.
- Anya, hol találok pizsamát Zalánnak?
- Ugyanott, ahol az elmúlt nagyjából 2 évben. Vagy amióta pizsamát hord rugdalózó helyett.
- Fogalmam sincs, hol lehet. Mindig máshol tartod őket.
- Dehogy. Ebben a szekrényben vannak Réka ruhái, abban meg Zalán ruhái. Ennyi a titok.
- Háhá, nem. A zoknik és az alsó például Réka fiókjában vannak. Zaláné is.
- Igen, az a kivétel. Mert Zalánnak már nem jutott saját fiók.
- Szóval hol vannak Zalán pizsamái?
- Komód, legalsó fiók.
- ....
- Megvannak?
- Meg. Itt még soha nem találtam őket. Mindig máshová teszed.
- Hhhhhhh.

***

Autóban ülünk.
- Akkor egyenesen mamáékhoz? 
- Nem, beszaladunk Katiékhoz a lázmérővel.
- Hogyhogy?
- Tudod, beteg Zitus.
- Beteg?
- Hiszen mondtam.
- Nem mondtad.
- Ma reggel. Reggeli közben.
- Nem emlékszem.
- ...
- Nem mondtad.
- Kati elejtette a régi lázmérőt, az összes többiben meg éppen nincs elem.
- Nem mondtad.
- Még beszéltünk is róla, hogy a digitális hőmérők közül nekünk sem jó egy sem.
- Ja, tényleg.
- Na. 
- De Katiékról nem volt szó.
- Hhhhhhh. Még szerencse, hogy közben megérkeztünk.....Szerintem van rajtad egy gomb. Ha két percnél tovább beszélek egyfolytában, kikapcsolsz.
- Hahaha....

***

- Azért praktikus időpontra tettük az esküvőnket....Egy nappal az ünnep után....Így nem lesz nehéz elfelejteni majd az évfordulót. - roppant elégedett vagyok magammal. 
- Miért? Mikor volt az esküvőnk?? - kérdi másik felem....

***


- Ez a gép....hogyhogy?....
- Tessék?
- Hol van a másik kamerád?
- Hogyhogy másik?
- Ez nem a régi. Vettél másikat?
- Én nem...fogalmam sincs hogy került a táskámba. Biztosan....magától költözött be oda.
- Aztabüdösmindenit!!!
- Nem tehetek róla. Egyszerűen muszáj volt megvennem. Egy hang folyton azt mondta, hogy nem fogom megbánni, vedd meg, ez egy ritka jó vétel.
- Na persze! Egy hang, ugye? Az biztos, hogy nem az enyém volt....
- Naaaa, kiscicám, meglátod, te is imádni fogod!

***

- Lassan 2 éve nincs megcsináltatva a jegygyűrűm. 
- Igen, tudom.
- ...Azt ígérted, hogy a házassági évfordulónkra készen lesz....
- Hát, igen.
- Elviszed majd az ékszerészhez?
- Hogyhogy, mi a baja??

***

Biztosítónál elköltött kedélyes és jó hangulatú 20 perc után autóba ülünk, hogy elhozzuk a gyerekeket az oviból. Rutinosan a tükörbe nézek és legnagyobb horroromra azt látom, hogy a szempilláim, illetve azok szempillatus tartalma erősen megfogyatkozott a szakadó esőben. Konkrétan azt történt, hogy a festék rútul cserben hagyta pilláimat, inkább megült a szemem alatt, nagyjából helyes kis félkörben. Röhejesen néztem ki, sikítani tudtam volna. Kétségbeesetten próbálom eltüntetni a fekete sávot a szemem alól egy zsebkendővel.
- Ajjjj.....Mit gondolhatott az ügyintéző csaj!!!
- Már értem, miért kérdezte, hogy úszva jöttünk e....
- Nagyon vicces. Szólhattál volna! Úristen....Úristen....
- Én nem vettem észre.
- Hogyhogy nem vetted észre? Ott ültél mellettem.
- Hát...nekem nem tűnt fel. 
- Még rám is néztél, nem is egyszer. Emlékszem. 
- Nem figyeltem a szemed...
- Dehát belenéztél!.....Ennyi erővel azt sem vennéd észre, ha egy nap arra jönnél haza, hogy nincs fej a nyakamon?
- Nem tudom. Nekem ugyanúgy néztél ki, mint máskor. - von vállat a férj. 


***

- Szia!
- Szia!...
- Jössz értünk? Már eljöttünk az uszodából.
- Hát...nekem még dolgom van, nagyon lassan sétáljatok!
- Hogyhogy? Itt battyogunk már a híg lábánál. A túloldalon.
- Puszi! 
- Puszi? Grrrr....Ezt nem hiszem el!

Egy óra múlva érkezett.


***

- Szia! Sokáig dolgozol még?
- Szia, neeem, negyed óra és ott vagyok.
- Oké, szóval mennyi lesz, fél óra? Háromnegyed?

Ekkor is pont egy óra múlva érkezett. Ennyire van beprogramozva.


***

- Hm...
- Mi az?
- Csak tűnődtem, hogy talán összevesztél a borotváddal?
- Mármint?
- Nincs kedved megborotválkozni? Tiszta szőr vagy.
- Nincs.
- Ez biztos?
- Aha, egyszer bőven elég egy héten.
- Aaaajjjh....
- Majd szombat reggel megborotválkozom a kedvedért, jó?
- Király! Kedd van....
- Ugye milyen jó lesz? 

***

- Mik kapok házassági évfordulóra?
- És én? 
- Jó, akkor veszünk egy üveg szépséges bort!


***

- Hű, mekkora köd van! Alig látni az autó elejét.
- ...
- Nem mennél egy kicsit lassabban?
- Autópályán vagyunk.
- De semmit sem látni. 
- Egyenes az út.
- 140-nel mész!!
- Jó, mi?
- Lassíts már, mindjárt nekimegyünk valaminek.
- Dehogy megyünk, ne izgulj már!
- Hogyne izgulnék, hátsó ülésen alszanak a gyerekek és te vakon száguldozol.
- Errefelé egyetlen kanyar sincs, semmi. 
- És ha más is úgy vezet, mint én vezetnék ekkora döbbenetes ködben?
- Az kizárt!
- Lassíts már az Isten szerelméreeeeee!!!!!!!!
- .....na....látod, már nincs is köd. Kimásztunk belőle......


***

10,5 éve együtt, 4 éve házasságban...és még mindig imádom. Mert engem szeret, mert elvisel, mert türelmes, mert önzetlen, mert végtelenül nyugodt. Mert JÓ ember, így, egyszerűen.....















15 megjegyzés:

  1. Szia!
    Én már nagyon régen, még az ősidőkben köszöntem be - talán - aztán hiányoltam is az írásaidat, úgyhogy most meg az újraláthatóság óta terveztem hogy hozzászólok, csak hát mindig rohanni kell...
    Sok boldogságot továbbra is! Ez egy különösen szórakoztató írás egyébként, volt egy pont ahol csapkodtam az asztalt, úgy nevettem fátyolos szemmel :-))) Némely párbeszéd zseniálisan tükrözi a mi házasságunk beszélgetéseit, ilyen a gyerek ruhájának keresése vagy a szemfesték elkenődése. Hát kész voltam ;-)

    VálaszTörlés
  2. Ti egy nagyon összeillő páros vagytok :)
    némely párbeszéd nálunk is lezajlik időről-időre, de szerintem én nem tudom ilyen higgadtan kezelni.

    Sok-sok évnyi boldogságban évődést kívánok még Nektek!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon sok sok sok boldog házassági évfordulót kívánok még nektek!
    Voltak jelenetek amiken én is röhögtem, és voltak olyanok amiket mi is eljátszottunk párszor (pl borotvás). Ilyenek ezek a férfiak :D

    VálaszTörlés
  4. Adibaba: Köszönöm! :)))

    Bea: Háttööö...nem vagyok ilyen higgadt mindig. Vannak viszont dolgok, amiket az évek alatt megtanultam elviselni, kvázi összecsiszolódtunk. Ilyen pl. hogy Tibi sosem akkor ér haza vagy x helyre, amikor ígéri, vagy soha nem talál semmit. Ezeken már nem is bosszantom magam, elfogadtam, hogy ilyen helyzetek vannak és kész.

    Nesreca: Ilyenek! :))

    VálaszTörlés
  5. Nagyon sok boldogságot kívánok nektek!!!!♥

    VálaszTörlés
  6. Julcsi, köszönöm szépen!!!! :)

    Mindenkinek köszönöm, köszönjük! :)

    VálaszTörlés
  7. :)

    Sok boldogságot kívánok nektek!

    VálaszTörlés
  8. Még sokszor ennyi együtt töltött, boldog évet Nektek!!! :-)

    VálaszTörlés
  9. Tovabbi sok szep evet egyutt!!! :)

    VálaszTörlés
  10. Nagyon boldog évfordulót nektek!!

    VálaszTörlés
  11. Nagyon boldog évfordulót, és még nagyon sokszor ennyit, együtt! :) Jó látni, hogy ilyen is van :) Puszi

    Elkezdtem visszaolvasni... végre van gépem :)

    Jah, a Hedviget nemtom miért gondolják férfinévnek :D Anyukám egyik nagynénje is Hedvig, és NŐ :)

    VálaszTörlés
  12. nagyon sok boldogságot Nektek!!!

    (imádom olvasni az ilyen házasságos történeteiteket, detto ugyanezek mennek nálunk is, néhányat fel is olvastam Levinek, annyira jellemző ránk is... :) (hol a ruha/elkenődött smink...) az meg külön extra, higy ugye mi is 10,5 éve együtt, a gyerekeink is kb egy idősek... ;) )

    VálaszTörlés
  13. Köszönöm csajok!

    Balwin: Örülök a gépednek! :)

    VálaszTörlés
  14. Feri szerint NINCS is olyan név, hogy Hedvig:)

    VálaszTörlés

Megjegyzésedet, üzenetedet köszönöm!