2012. augusztus 29., szerda

Az én ideális óvodám

Még mindig nem írtam meg az ovis értékelést az elmúlt "tanévről"...Lehet, hogy nem is fogom. Illetve rögzíthetném a jó dolgokat és némely nem annyira jót, de nem lenne teljes a kép. És persze, ami még fontosabb, igaz sem lenne, úgy, ahogy leírtam. Hmm...mennyire más most nyíltan leírni mindent, hogy tudom, még legalább 4 évünk van ebben az oviban. Mindenesetre mosogatás közben azon tűnődtem, milyen is az az ovi, amit valamikor megálmodtam Rékának? Mikor még nem ismertem a "magyar valóságot"? Valami ilyesmi. 

Nem fontossági sorrendben

- az óvoda tényleg óv. Biztonságos környezetet jelent a szülő és a csemete számára egyaránt
- bizonyos foglalkozások (tánc, nyelvoktatás) a napirendbe épülnek, nem 4 óra után kezdődnek
- kellőképpen megemlékeznek a nemzeti és vallási ünnepekről egyaránt, hetekkel korábban készülnek rá, beszélnek róla, rajzolnak, alkotnak az adott ünneppel kapcsolatban
- max. 15 fősek a csoportok
- jól felszereltek fejlesztő eszközökkel, játékokkal, könyvekkel egyaránt
- heti két tornaóra van (játékos-átmozgatós fajta)
- homogén csoportokkal üzemel
- működése folyamatos, nyárra sem zárt be, egyetlen hétre sem
- ingyenes.....
folyamatosan két óvónő vezényel egy csoportot (nem váltott műszakkal)
- mesterséges anyagokban szegény (uram bocsá, mentes), tápláló, egészséges kosztot biztosítanak a gyerekeknek
- nincs szülinapi tortázás (nem tilos, csak nem divat)
- a szülők összetartó egy banda
- a szülőknek eszük ágába sincs beteg gyereküket az oviba vinni
- a szülők érdeklődők, szülői értekezleteken, fogadó órákon megjelennek, fizetni valójukkal nem maradnak le
 szociális, érzelmi, intellektuális fejlesztés ugyanolyan hangsúlyt kap (mármint a gyerekeknél, bár talán a szülőkre is ráférne :)) 
- az óvónők kedvesek, segítőkészek, jól képzettek, hivatásukat nagyon szeretik, türelmük végtelen (és havi fizetésük, juttatásuk is elégedettségükre van...)
- van dadus is, legalább egy per csoport, 8 órás állása van az óvodánál
- bőven van lehetőség sétára, kirándulásokra az óvoda keretében és nem csak nagycsoportban
- sok a barkácsolás, festés, rajzolás, éneklés, táncolás is a szabad játék mellett
- szóval nem szabad játékból áll áma nap, minden nap, 3 éven át...
- az udvari foglalkozás sem csak a szabad játékot jelentik, az óvónők nem csupán felügyelő szerepet töltenek be
- a gyerekek fejlesztése differenciáltan, egyénre szabottan zajlik (nem csak elméletben ám, tényleg)
- az ovit hatalmas, árnyas park veszi körül, ahol fedett a homokozó és jól felszerelt a játszótér. Úszómedence is szép volna, jó volna...
- az óvoda berendezése, bútorzata, infrastruktúrája újszerű
- higiéniája kifogástalan, különös tekintettel a mosdókra
- bármilyen kiegészítő foglalkozásra van szükség (logopédia, gyógytorna, pszihomókus stb.) az helyben megoldható, más óvodába, intézménybe nem szükséges elvinni a gyerekeket
- rendszeresen járnak úszni az év során (nem kötelező, lehetőség csak), hetente egyszer
- kellőképpen felkészítik a gyerekeket az iskolára (nagycsoport = pre-school?) 
És talán a legfontosabb:
- a gyerekek (különös tekintettel az enyémre) imádnak ebbe az óvodába járni, boldogok és kiegyensúlyozottak. 

És hogy ebből hány illik a mi ovinkra, mint önkormányzati működtetésű, azaz nem magán ovira? Hááát....

5 megjegyzés:

  1. Álom, álom, édes álom... gyönyörű elképzelés egy ideális óvodáról, és ahogy olvastam minden egyes szóval egyetértettem, láttam magam előtt az én lánykámat is egy ilyen oviban... csak hát, hogy ez egyáltalán valahol a világon létezik-e? Bár magánban talán? De én még ott sem tudom elképzelni az ilyen különböző fejlesztéseket pl.

    VálaszTörlés
  2. Ó, biztosan létezik. A magán változata feltétlenül, de hiszem, hogy lényegében hasonló van állami változatban is....

    VálaszTörlés
  3. Végül is valószínűleg valahol messze... felénk még magánban sem létezik ilyen óvoda... de máshol igen, abban én is biztos vagyok :-)

    VálaszTörlés
  4. Őszintén szólva én ismerek ilyen ovit. :) Ilyen helyre járt az én kicsi fiam. :)

    VálaszTörlés
  5. Ne mán, Dius, minden pont stimmel? Hiszi a piszi! :)))

    De komolyra fordítva, tényleg vannak hasonló ovik,a miénk is ilyen. Hasonló. :)

    VálaszTörlés

Megjegyzésedet, üzenetedet köszönöm!