Kicsit bizonytalan voltam/vagyok, hogy erről készüljön e egy nyilvános poszt vagy nem....Hümhüm...Végül úgy döntöttem, hogy igen, ha már tervezek lepötyögni egy ovi-értékelő bejegyzést, miért is ne írnék egy Réciset is?? Ez is része az egésznek.
Kezdeném azzal, hogy eredetileg a fogadóórák januárban kezdődtek és március elejével értek véget. Arról szóltak volna (miről másról?), hogy hogyan sikerült a gyerekeknek a beilleszkedés, milyen tapasztalatokat szereztek az eddigiekben az óvónők, szülők egyaránt. Mi sajnos nem kerültünk sorra akkor, sem a következő hónapban, sem a következőben....Mire nagy nehezen sikerült időpontot egyeztetni az óvónénikkel, május lett, annak is a vége, így máris egy komplett "tanév" tapasztalatait beszélhettük át a fogadóórán.
Kezdeném azzal, hogy eredetileg a fogadóórák januárban kezdődtek és március elejével értek véget. Arról szóltak volna (miről másról?), hogy hogyan sikerült a gyerekeknek a beilleszkedés, milyen tapasztalatokat szereztek az eddigiekben az óvónők, szülők egyaránt. Mi sajnos nem kerültünk sorra akkor, sem a következő hónapban, sem a következőben....Mire nagy nehezen sikerült időpontot egyeztetni az óvónénikkel, május lett, annak is a vége, így máris egy komplett "tanév" tapasztalatait beszélhettük át a fogadóórán.
Összességében azt gondolom, az óvónők egy reális, a valóságnak jól megfelelő képet alkottak Réciről....bár a hisztis énjét gondosan csakis itthonra tartogatja. Kicsit megnyugodtam, "hátrább is dőltem". Tény, hogy amióta jól megégettem magam a régi oviban óvónő terén, bizalmatlanabb vagyok velük. Mert nem tudtam, mit csinál ez én drága leánykám napközben huszonharmad magával....azt sem mondhatnám, hogy csak úgy árad az óvónők részéről az információ....Ahhoz pedig, hogy nyugodt szívvel ott hagyjam a gyerekem valahol, kell a bizalom, jó ha van bizalom. Aztán ahogy pörgött a fogadóóra és minél többet meséltek Rékáról, annál jobban megnyugodtam. Mert olyasmiket említettek, olyan dolgokat vettek észre Rékán, amit egy felületes óvónő nem, csak egy érdeklődő és leánykámra (is) odafigyelő.
És hogy hogyan értékelik Rékát? Röviden pontokba szedtem a lényeget.
- nagyon jó képességű (1), nagycsoportra Manók vezető figurája lehet belőle - ha ő is akarja.
- gazdag a szókincse, választékosan beszél
- fejlesztendő hiányossága nincs, sőt...túlfejlett...(2) (?)
- kézügyessége kiemelkedő
- érdeklődő, igyekvő, motiválható
- kiegyensúlyozott, nyugodt kislány
És hogy hogyan értékelik Rékát? Röviden pontokba szedtem a lényeget.
- nagyon jó képességű (1), nagycsoportra Manók vezető figurája lehet belőle - ha ő is akarja.
- gazdag a szókincse, választékosan beszél
- fejlesztendő hiányossága nincs, sőt...túlfejlett...(2) (?)
- kézügyessége kiemelkedő
- érdeklődő, igyekvő, motiválható
- kiegyensúlyozott, nyugodt kislány
- fejlett a humorérzéke, ami az ő korában még ritka. Vicceket, szóvicceket érti, reagál rájuk.
- nyitott, barátságos a többi gyerekkel, agresszió távol áll tőle
- elsősorban lányokkal barátkozik
- a játékokat megossza más gyerekekkel
- nagyon önálló a kezdetekből fogva (öltözködés, evés, tisztálkodás)
- egyre nyitottabb az óvónők felé is, a kezdeti félénkség lassan a múlté
- a játékokat megossza más gyerekekkel
- nagyon önálló a kezdetekből fogva (öltözködés, evés, tisztálkodás)
- egyre nyitottabb az óvónők felé is, a kezdeti félénkség lassan a múlté
- nagyon érzékeny. Ha rászólnak valami miatt, nem ritka, hogy elsírja magát. És sír, sír olyankor keservesen...
- verstanulásban, éneklésben, körjátékokban szívesen részt vesz
- jó mozgása van, torna órán nagyon ügyes
- játék közben szabályokat betartja, követi
- játék közben szabályokat betartja, követi
- önbizalma fejlesztendő, erősítendő
- óvodában sosem hisztizik
- nagyon jól épít (mindenféle kockákból bármit)
- egyelőre inkább visszahúzódó (pl. az évzáró műsorban nem vállat versmondást, pedig az egész műsort fújta oda és vissza.), de a mindennapokban elfoglalja a csoportban az őt megillető helyet.
(1) Igazság szerint ezt így nem mondták ki, mármint, hogy nagyon okos, csak körülírták. Az anyai szív értette. :)
(2) Ezt nem tudom, hogy értették és nem is kérdeztem rá.
Értékelték Réka kapcsolatát is a társaival. Ezen a téren ért némi meglepetés, mert az óvónők szerint nagyon nem tesz jót Rékának, hogy az utóbbi időben sokat játszik PaffKatával.....Szerintük a két lány valami két egészen más szinten van (??) és Kata lehúzza Rékát a saját szintjére (???). Ezzel őszintén szólva nem tudtam mit kezdeni. Egyrészt, mert örülünk, hogy Rékának van egy olyan barátja (vagy több), akivel szívesen játszik és jól érzi magát. Másrészt mert én nem tudom egyikőjüket sem bevonni az ilyen-olyan foglalkozásokba, fejlesztésbe, az óvodai meló az óvónők feladata. Harmadrészt, mert azt gondolom, hogy ha akkora óriááási különbség van a lányok között, nem hiszem, hogy sokáig kebelbarátnők maradnak (?). Negyedrészt, mert Réka kedveli Katát. Ötödrészt, mert talán meg kellene mondanom Rékának, hogy inkább a Kírával vagy az Emesével barátkozzon, hiszen azok jóval okosabbak Katánál??? Hatodrészt Réka a múlt hét óta elkezdett önállóan is leírni szavakat, ír a lányka 4,5 évesen, úgyhogy talán mégsem rombolt az IQ-ján annyit ez a Katus. :)
- óvodában sosem hisztizik
- nagyon jól épít (mindenféle kockákból bármit)
- egyelőre inkább visszahúzódó (pl. az évzáró műsorban nem vállat versmondást, pedig az egész műsort fújta oda és vissza.), de a mindennapokban elfoglalja a csoportban az őt megillető helyet.
(1) Igazság szerint ezt így nem mondták ki, mármint, hogy nagyon okos, csak körülírták. Az anyai szív értette. :)
(2) Ezt nem tudom, hogy értették és nem is kérdeztem rá.
Értékelték Réka kapcsolatát is a társaival. Ezen a téren ért némi meglepetés, mert az óvónők szerint nagyon nem tesz jót Rékának, hogy az utóbbi időben sokat játszik PaffKatával.....Szerintük a két lány valami két egészen más szinten van (??) és Kata lehúzza Rékát a saját szintjére (???). Ezzel őszintén szólva nem tudtam mit kezdeni. Egyrészt, mert örülünk, hogy Rékának van egy olyan barátja (vagy több), akivel szívesen játszik és jól érzi magát. Másrészt mert én nem tudom egyikőjüket sem bevonni az ilyen-olyan foglalkozásokba, fejlesztésbe, az óvodai meló az óvónők feladata. Harmadrészt, mert azt gondolom, hogy ha akkora óriááási különbség van a lányok között, nem hiszem, hogy sokáig kebelbarátnők maradnak (?). Negyedrészt, mert Réka kedveli Katát. Ötödrészt, mert talán meg kellene mondanom Rékának, hogy inkább a Kírával vagy az Emesével barátkozzon, hiszen azok jóval okosabbak Katánál??? Hatodrészt Réka a múlt hét óta elkezdett önállóan is leírni szavakat, ír a lányka 4,5 évesen, úgyhogy talán mégsem rombolt az IQ-ján annyit ez a Katus. :)
Nekem is volt egy PaffKatám anno. Épp így mondták anyunak, épp így nem reagált rá. Játszottunk tovább, én nem vettem észre, hogy gond lenne vele (4 éves voltam,na). Aztán mikor ballagtunk, ő maradt az oviban, én mentem suliba.(nme engedték suliba járni) Semmi visszahúzás nem érződött, rendben tanultam.
VálaszTörlésEltelt majd 20 év, és eszembe jutott, megkerestem.
Bárcsak ne tettem volna :(
Nem tudni, mitől, de ő még mindig le van maradva, észben 12-13 évesnek felel meg, a legrosszabb, hogy ezt nem tudatosítja magáról, az anyukájával él, és nekem majd meg szakadt a szívem. Akkor, ott régen, még senki sem látta, hogy ennyire nagy a baj, hogy ez lesz a vége.
Játszanak csak együtt, de 20 év múlva ne keresse meg, nehogy úgy járjon, mint én :/
Milyen jó hogy ovit váltottatok:)
VálaszTörlésBea: Hirtelen elbizonytalanodtam, hogy érted, de összességében tényleg nagyon jó. :)))
VálaszTörlésWS: Sajnálom. :(( Az az érdekes, hogy akárhogy nézem, én Katán nem látom, hogy "el lenne maradva" Rékától...
Hát úgy értettem, hogy milyen jó, mert úgy tűnik hogy Réka megtalálta a helyét, és beilleszkedett, és szereti és együttműködő. Jó értelemben gondoltam.
VálaszTörlésHogy PaffKata jó hatással van-e rá.... nem tudom, néha én is elgondolkodom, hogy a megfelelő gyerekekkel barátkozik-e Máté, de aztán mindig arra jutok, hogy 1.örülök, hogy barátkozik és vannak barátai, 2. ha nem megfelelő gyerekeket választ akkor bízom benne, hogy idővel maga is rá fog erre jönni.