2011. január 31., hétfő

Doktornéni járt nálunk

Mégpedig a 8 hós státuszvizsgálat apropóján.

Igazából minden rendben Zalánnal, hiszen integet, tapsol, élénk, értelmesen tud nézni - de tényleg - és nem utolsó sorban rendszeresen villogtatja két apró alsó fogacskáját, azaz folyton vigyorog. A mozgásfejlődésében sem lehet hibát találni...Immár játszi konnyedséggel áll lábra, ül le, próbál is lépni, de némi csodálkozására a lábacskák egyelőre nem igen engedelmeskednek. 


Szóval minden szép és minden kerek. Illetve majdnem. Egyetlen kivetnivaló azonban mégis van a doktornéni szerint, az pedig Zalánom gyarapodása és a novekedése. Jelen állás szerint 7950 g és 73,5 centi, 130 g-ot kapott csak magára négy hét alatt és mindossze fél centit nőtt...Igaz, mindez - vagy legalábbis a gyarapodása - előre borítékolható volt, hiszen beteg volt az árva,   egy héten át szinte csak cicizett, azt is kókadtan, a hozzátápit újra fel kellett építeni, onnantól, hogy alma.....alma burgonyával.... alma burgonyával és hússal...stb.

Ezt persze a doktornéni is tudta, hiszen annak idején jobban aggódott Zalán miatt, mint Rékáért, mégis egy kicsit meglepett azzal, hogy talán előszor anyaságom torténetében kifaggatott, hogy mit és mikor eszik ez a fiúcska? Elmondtam pontról pontra, hogy tízóraira gyümit, ebédre főzeléket hússal, vacsorára tejpépet kanalaz a kisfiam, illetve szopik, amikor csak megkívánja. Meglepetésemre válaszként kaptam egy halom szaktanácsot a szemem kozé, élükon azzal, hogy naponta 5-szor kapjon szilárd kosztot Zalán....Hát vagy másfél nap kellett, hogy megemésszem és feldolgozzam a hallottakat.

Ahogy doktornéni elment, hátrahagyva egy Sinlac receptet és kifejezett reményét, hogy  intelmei elengednők lesznek arra, hogy Zalánra plusz dekákat varázsoljunk, nekem órákon át csak zsongott a fejem. Mégpedig azon, hogy miért nem emlékszem arra, hogy Rékát annak idején hasonlóképpen tápláltam? - Hát mert nem úgy tápláltam. -  Tényleg ennyire háttérbe kellene szorítani a szopit, amikor nagyjából két hónapja kezdtük az egész hozzátáplálás témát? 130 g gyarapodás tényleg ennyire brutál rossz egy olyan baba esetében, akit betegség is kínzott? Nincs ez az egész egy kicsit eltúlozva? 


Végül, két-három nap agyalás, mérlegelés és Zalánon kísérletezés után azt hiszem, ott állunk megint, ahol voltunk. Kisfiamnak hiába kínálok ebéd után uzsonnát és vacsorát is, legalább az egyiknek hátat fordít, három-hat kanál után indulna játszani. Tehát nem eszik mérhető mennyiséget. Azt sem látom, hogy a főzelék ebéd és az anyatejes uzsonna után két pofára habzsolná a vacsoráját, ami tejpép - tejmentes - gyümolcsokkel. Maradunk hát a napi három szilárd éteknél egyelőre. Hogy 5-re emelném a számukat, az biztosan a szopi rovására menne, amit nem szeretnék, valamilyen tejcsire minden babának szüksége van, legyen az tápszer vagy anyatej, hát Zalánnak is dukál a napi anyatej adagja. Szerintem ez fontos, még ha ennek az is az ára, hogy lassabban gyarapodik majd....


Danonino, sült krumpli, sonka, vajaskenyér és egyéb tippek a doktornénitől egyelőre nem képezik Zalán étrendjét, mert valahogy az az érzésem, hogy találok tápláló és Zalánnak való falatokat friss zoldségek és husi, gyümi segítségével is, amelyekben nincsen E betű, sem guar gumi, sem más rémség...


Hát ennyit tudok írni a 8 hós státuszvizsgálatról...Egy halom energiát leszívott belőlem ez az egész, teljesen feleslegesen. Na mindegy. Holnap megint óvoda Rékámnak, már minden baja van, hogy holnap úgymond ott hagyom néhány órára....



8 megjegyzés:

  1. Húú... asszem én is kiakadtam volna, ha hasonló tanácsokat kapok. Érdekesen látja a dokitok ezt a gyarapodás-dolgot. Zalán nagyon jól fejlett baba, szép méretekkel. ( Dorci 1 évesen nem sokkal volt nagyobb. )
    Nem kérdezted meg tőle, a Danoninot és társait miért tartja táplálóbbnak, mint amiket adsz neki?
    Komolyan nem értem, szajkózzák, hogy 6 hóig csak anyatej, majd fokozatos hozzátáplálás, és akkor mindössze 2 hónap múlva hogy kerül a képbe pl. a vajas kenyér???

    VálaszTörlés
  2. Nekem is rögtön az ugrott be a napi 5 étkezést olvasva,hogy mi van ha Zalán nem akar enni meg kell tömni mint egy kiskacsát? Na neeee! Szerintem Zalán egy formás kiskrapek,vidám kiegyensúlyozott,ő ilyen alkat. Nekem meg folyton azt mondják mikor Anna súlyát meghallják,hogy az igen,meg úr isten még 3 hónapos lesz,tök kellemetlenül érzem magam tőle,hogy valamit rosszul csinálok,pedig csak szopiztatom akkor amikor ő igényli!Vajon mikor mondják majd,hogy ne adjak neki enni??? :/
    Rékának kitartás az ovihoz,remélem nem szed össze semmi nyavaját! ++++++++++++++++++++++

    VálaszTörlés
  3. Anikó: Réka 1 évesen volt ugyanilyen hosszú és 9 kilót nyomott, ahogy emlékszem, az sem volt egy nagy súly a dokink szerint.

    Igen, érdekes ez, pont mondta a védőnő, hogy az az új szemlélet, hogy szopi kizárólagosan 6 hóig -ha lehet - utána pedig egyszerre zutty mindent sürgősen be kell vezetni, a gluténtól a húson át mindenfélét...abban is maradtunk, hogy inkább a fokozatosság, mint leterhelni hirtelen Zalán emésztését....

    Hajni: koszi, remélem én is...

    VálaszTörlés
  4. sült krumpli????? vajas kenyér????? én még ilyet nem is hallottam...
    Máté 8600g körül volt 1 évesen!!!!!!
    szerintem is hallgass az ösztöneidre.

    VálaszTörlés
  5. Érdekes ez a dokinéni...sült krumpli, sonka, vajas kenyér...háááááááát?!
    Szerintem semmi baj sincs vele...:))))
    Pussz

    VálaszTörlés
  6. Bea: Koszi, igyekszem.

    Odianya: Hol vagytok mán megen????

    VálaszTörlés
  7. Cicám! Jövök, amint összeraktam magamat a darabjaimból...csak annyit mondok, hogy azt hittem 2010. nehéz év volt...hahaha...

    VálaszTörlés
  8. Kicsit lemaradtam, most pótolom az olvasást...

    Anyááám! Hát ez nem semmi... Arányos Zalán, nem? Jó kedélyű, nem? Eszik is, amennyi neki kell, nem? Nincs éheztetve, nem? Nem értem a doktornőt...
    Amúgy a topicban van 2 kismamánk, akik 3 hósan kezdték a hozzátáplálást, én azon is kiakadtam...

    VálaszTörlés

Megjegyzésedet, üzenetedet köszönöm!