2014. február 17., hétfő

Lezárult


Hétvégén sokat rágódtam a "ZalántSzájbaRúgták" történeten. Hol bosszankodtam, hogy milyen gyerkőc az olyan, aki minden átmenet nélkül szájba rúgja az én édes magzatomat??Hol azon filozofáltam, hogy mindentől úgysem tudom megvédeni...mire magamra tromfoltam, hogy mi végre is vagyok én, ha nem erre törekszem? Végül abban maradtam magammal, hogy A. óvónéninek elsírom a bánatom délután, ha úgy adódik, az ő véleménye még érdekelt.

Olyan fontos, hogy az ember úgy hagyja ott a gyermekét az oviban, hogy jó helyen, biztonságban érezze őt/őket. Továbbra is bízom és hiszek az óvónénikben, ami azok után, amit megtapasztaltunk ovi ügyben az elmúlt pont 3 évben, szerintem tiszteletre méltó dolog. :) Olykor érzem is, hogy Zalán óvónénijei irányában már hamarabb szakad a cérna, emelkedik a pumpa, alacsonyabb az ingerküszöb...Méltatlanul összemosom őket az "elődökkel", pedig azok kisebb vagy nagyobb hibáiról ők aztán tényleg nem tehetnek.

Szóval rákérdeztem, hogy mi volt ez a kis affér Zalán és Andris között, kérem szépen? A. nem tulajdonított nagy jelentőséget az egésznek, szerinte ilyen előfordul és Zalánban nem volt semmi rosszindulat. Nohát nem is Zalán rosszindulata miatt főtt a fejem fél hétvégén....A. szokás szerint olyan szelíd volt, egy angyal türelmével. Szerinte belefér, egyébként sem rúgás volt, hanem ütés, igazított ki. Megkérdeztem, hogy látta e valaki az esetet, mire a pedassz. felé mutatott, K. irányában, hogy ő volt a "szemtanú". Itt rögtön éreztem is, hogy a történetnek vége van, le kell nekem is zárni. Bár a rúgás durvább "beavatkozás", bizonyítani nem lehet, csak reménykedni, hogy nem lesz folytatás.... 

Zalán határozottan állítja, hogy Andris álló helyzetben szájba rúgta a szandálos lábával, amíg ő a szőnyegen térdelt. Az ő szava áll szemben K.-éval, akivel szintén nincs semmi bajom. Nem is ez érdekel immár, hanem drukkolok, hogy Andriska egyetlen ujja ne érintse az én Zalánom bababőrét nagycsoport végéig legalább....


7 megjegyzés:

  1. Lehet, hogy velem van a baj, amikor úgy érzem, hogy egy ilyen eset nem fér bele???? Mi az, hogy belefér? És miért van az, hogy ha bármi történt a gyerekkel, akkor megy az egymásra mutogatás, és senki nem látta, senki nem volt ott.De nyilván az én toleranciszintemmel és ingerküszöbömmel van a baj, mint ahogy ezt már magamnál is említettem vala, ama kapun kimenéskor.

    VálaszTörlés
  2. A pedassz. látta, hogy ütés volt, ököllel szájra...Minden előjel nélkül, váratlanul. Valószínűleg Andriska ismeretében mondja azt A., hogy belefér, ő már megszokta....Egy alkalom belefér, én azt mondom, hiszen gyerekek, nem angyalok, pasik is...de ha rendszeresség lesz belőle, balhét csapok, nem érdekel, ki az anyuka...

    VálaszTörlés
  3. Az már más kérdés, hogy egy ilyen erőszakos, a többieket egyértelműen molesztáló kis "bully"-val mit kezdenek az óvónők, ha erre idő és mód lesz a fogadóórán (lesz hát!), meg fogom kérdezni. Bizalmasabb forrásból hallottam, hogy nehéz dolguk van az óvónőknek, mert Andriska modern nevelésben részesül, azaz azt csinál, amit aka.. vagy ilyesmi...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. magyarán nem igazán kap törődést otthon. A gyerekkori agresszió, mint tudjuk, a figyelemfelkeltés legdurvább formája, és igen súlyos, jövőre kiható lelki problémák is áll(hat)nak mögötte. Szóval az óvónők helyében már csak Andriska érdekében sem szabadna e mellett elmenni, pláne, ha ez a verekedés rendszeres. Lehet, hogy az igazgatónő még hálás is lenne, ha valaki felhívná a figyelmét a problémákra. Ebben az esetben az igazgatónő, mint anyuka szerepel, és gondolom neked is megmondanák az óvónők, ha Zalán verekedne, nem arra várnának, hogy majd X. anyukája elmondja neked. Szóval én azt gondolom, hogy az óvónőknek kellene itt lépéseket tenni, persze biztos tesznek is, vagy legalábbis próbálnak. Legalábbis reméljük, hogy így van.

      Törlés
  4. Talán az óvónénik épp azért nem mernek határozottabban fellépni Andriskával szemben, mert ő a vezető kisfia, és jaj, mit fog szólni. Nekik sem lehet könnyű dolguk. Engem meg, mint szülőt, pont nem érdekelne, hogy ő pont a vezetőnek a kisfia. Sőt, azt gondolnám, hogy éppen ezért vele talán kulturáltan meg lehet beszélni a dolgokat, hogy ez bizony nem fér bele. Ha egy primitív anyukáról lenne szó, annak tényleg hiába mondanád.
    OK, ha egy esetről van szó, ami történhet véletlen is. De ha rendszeres és szándékos... Ha senki nem állítja le, akkor magától nem fog megjavulni Andriska.

    VálaszTörlés
  5. Judit: Valószínűleg van ilyen oldala is dolgoknak, szerintem baráti a viszony közöttük (vezető és vezető helyettes)

    Én biztos vagyok benne, hogy ennek az anyukának is hiába beszélnék......Ha lesz hasonló eset, kiderül. De ne derüljön ki. :)

    VálaszTörlés
  6. Szerintem is az óvó nőknek kellene lépniük erre vagy arra. Hogy ANdriska miért ilyen, nem tudom, nem ismerem a körülményeit.

    VálaszTörlés

Megjegyzésedet, üzenetedet köszönöm!