2012. szeptember 24., hétfő

Zalán mondta - 5. rész


Betérünk a kisboltba, kifogyván minden iható folyadékból idehaza. 
- Milyen innivalót vegyünk? - fordulok az aprónéphez. Mire Zalán nagy lelkesen: 
- Sört, sört, sört! - azzal egy pillanat alatt a megfelelő hűtőpulthoz ugrik.

***

Zalán egyik huncutkodása, hogy ha a gázon rotyog teszem azt a leves, odaáll, hogy megpróbálja elfújni a lángot. Akár egy szülinapi tortát. Egy két próbálkozásnál többet nem ér meg a dolog, mégsem adja fel és következő adódó alkalomnál újra fújdogálja a lángot.
- Nem én voltam! - vigyorog olyankor.
- Hát ki volt?
- A sárkány. Nem én voltam. - bizonygatja. 
Remélem, nem rám gondol...


***

- Fogócska!
- Fágácka - így Zalán.
- Fogócska!
- Fagácka! - már kevésbe türelmes.
- Fogócska!
- AZT MONDOM ÉN IS!!! - mordul rám mérgesen. 

***

Ebéd sül a sütőben. Már majdnem elkészül az étel, amikor észreveszem, hogy a sütőzacskó széle mindvégig kilógott a tepsiből, így a sütő aljára bőven jutott a szaftból és ha már odajutott, jól oda is égett.
- Baccus.....óóó...baccus..... - kukkant be Zalán is a sütőbe.

***

Vannak sajátos rövidítései mz/X módra.
- Mieszem.... azt jelenti: mindet megeszem! 

***

Zalán szembe találja magát Réka beszélő (és roppantul elhanyagolt, elfelejtett ) babájával.   Kíváncsian megnyomja a hasát. 
- Mi vagyunk a legjobb barátnők! - csicsergi hangosan a baba cukros, mézes-mázos hangon.
- .... - Zalán elámul.
- Nagyon szeretlek téged. - folytatja a baba.
- .... - Zalánnak nem tetszik valami.
- Kérjek, adj nekem egy puszit! - rendíthetetlen a baba vidámsága.
- Nem! - vágja ki Zalán.
- Jössz velem játszani?
- Nem!
- Énekelj nekem valamit!
- Nem!!! - már vigyorog a pasas.
- Én olyan boldog vagytok!
- Nem! - és kuncog a huncut fiú.
- Kérlek szoríts magadhoz! 
- Nem! 
- Mi vagyunk a legjobb barátnők! 
- Nem!!!!!! - ordítja, ez már nem vicces.
És így tovább. Hát fiú, no.

***

Pakolászom a hálóban, Zalán nyilván unatkozik és a figyelmemre pályázik, mert egyre másra tesz egy kört a szobában, majd mögém érve jól a hátamra ver. Fáj, ahogy az ujjacskák csattannak, meg is elégelem a dolgot hamar.
- ...hol láttád te ezt? - fejezem be a kiselőadásom "eztnemszabad" témakörben.
- Az óvodában. - vágja rá Zalán.
Mi mindent fog tanulni, ha majd tényleg odajár!

***

Mostanában voltak gondok az ótónkkal. Ezt a játszótéren már mindenki tudja, Zalán klasszul lemodellezi az egészet. Motorozás közben egyszer csak elém járul és így szól nagy sajnálkozva.
- Füstöl.... - mármint az autója/motorja, mikor mi.
- Füstöl? Ó, jajj....menj vele egy kört! - szólok én. Megteszi, majd padlófékkel ismét megáll előttem.
- Már nem füstöl. Kiköpte.
És ezt eljátssza olykor négyszer-ötször is egymás után. 

***

2 megjegyzés:

  1. Nagyon édes :)) Igazi férfiember :)

    VálaszTörlés
  2. :)))
    Máté is mindig eljátszotta a valóságot a motorjával, aranyos volt, már leszokott róla.

    VálaszTörlés

Megjegyzésedet, üzenetedet köszönöm!