2020. november 18., szerda

Jelenetek az iskolából

 

Ofő1

Elvileg egy héttel hamarabb kellene szólni a tanároknak TZ előtt. Ezt ritkán tartják be, vagy inkább úgy mondom, többször nem, mint igen. Pénteken szólt ofő, hogy következő órán földrajz TZ. Hurrá, az még pont egy hét, mert a következő héten 1 földrajz van órarend szerint. Erre hétfőn bejelenti, hogy szerdán írják, mert ő pénteken nem lesz. Közben kedden húzós fizika TZ, német felelés és doga meg kb minden órán ilyen random témákból, hogy hopp nem tudjátok a sich-es igéket? Oké, holnap dolgozat. A vérnyomásom felment, mert a tavalyi 600oldalas jegyezttömbből kellett volna kibányászni a siches igéket ehelyett csak a google haver anyagát néztük át a témában. Ráadásul az előrehozott földrajz dolgozat mellé tette be a siches igés dolgozatot. Most normális az ilyen? Egy előnye van, hétfőn lehet javítani. Gonosz dolognak tartom egy TZ mellé betenni még egy másik dolgozatot, ha ugyanaz a tanár tanítja mindkettőt...Mi a célja vele? Nem értem. No comment. Ja de mégis. Tipikusan arra példa, hogy arra kíváncsi mit NEM tudnak, nem arra mit tudnak. Ez nem az iskolarendszer hibája, ez kőkeményen pedagógusi hiba. Szerintem.

Ofő2

Ofő2 elképesztően lány párti. Ha fiú verekszik, beírás, ha lány, jaj, hát Vivike biztos nem ütött olyan nagyot (egy fiúra, mert annyi eszük van, hogy egymás között a lányok nem verekednek) Korunk néhány tendenciája kristálytisztán leszűrhető Zalánék osztályából - a fiúk puhapöcsök, a lányok dominák. Már bocsánat a hasonlatért, de efelé megyünk. Zalán osztályában jellemző, hogy a lányok zaklatják a fiúkat és visszaélnek gyenge nő mivoltjukkal, ami nem is létezik. Túl azon, hogy a fiúk egymás között megérik a pénzüket, még a lányokkal is meg kell küzdeniük egy olyan pályán, ami finoman szólva is nem nekik lejt. 

Nem pont erre példa, de egy jellemző esemény.

Napközi, Zalán és padtársa, Bogika. Bogika folyamatosan azzal szórakozik, hogy dobálja Zalán radírját. Vagy elgurítja, mikor mi jut eszébe. Zalán érte megy 2-3-szor, az ofőnek semmi nem tűnik fel, aztán Zalán feladja és rá egyébként jellemző módon hagyja veszni a radírját. Vagy úgy van vele,majd később felveszi. Közben az ofő grasszál a padsorok között és belebotlik Zalán radírjába. Kié ez radír? - kérdezi szigorúan.  Zalán jelentkezik, hogy az övé. Mire B. néni elhúzza a száját és megvetően odadobja Zalánnak:

- Rendetlen......

Hát az édes jó nénikédet! 

Egy apuka tett panaszt  héten, hogy Vivi üti-veri a fiát, valami nincs rendben. Az első reakció az volt Ofő részéről, hogy a fiúnak nincs kész a hf a napköziben....Elhiszitek ezt?  Én el, mert ismerem az ofőt. Úgy látszik van összefüggés, kinek nincs kész a hf-je, azt lehet bántalmazni. Volt egy kis ofő órai egyeztetés a fiú és lányok között, aminek persze az lett a vége, hogy Vivi, aki elmehetne ötödikesnek is simán, akkora, biztos nem ütött nagyon. Ahogy fentebb írtam. Hát nem kedves? 

Minél több időt töltünk el a suliban, ugye most a hetediket tapossuk, egyre kevesebb tanárt tudok tisztelni és szeretni. Nem sok van és annak is örülhetek, hogy egyáltalán van néhány. 


2 megjegyzés:

  1. Nekem is az a tapasztalatom, hogy a pedagógusok többsége lánypárti. Főleg Milán révén tapasztaljuk ezt, de gondolom ugyanilyen arányban vannak Máténál is, csak ő nem veszi ezt fel. Milán igazságérzetébe nemigen fér bele az ilyen jellegű kivételezés. Nagyon ki szokott borulni miatta. Tényleg kevés a kivétel. Persze nem azt várom, hogy akkor legyen fiúpárti, és a fiúkkal kivételezzen, hanem azt, hogy legyen semlegesen igazságos. Nehéz dolog ez.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Korrekt legyen. Általában azokkal van baj, akinek csak lánya van, vagy nincs gyereke, de persze nem általánositok, nincs szabály.

      Törlés

Megjegyzésedet, üzenetedet köszönöm!