2017. április 18., kedd

Húsvét után



Na most, hogy ilyen klasszul megszültem újra képzeletben minkét gyermekem (lásd szüléstörténetek alább) gyors egymásutánban, újra véget ért a nosztalgikus hangulatom és visszatértem tartósabban a jelenbe. :))

Hajlamos vagyok elfelejteni, hogy a húsvéti időszak évről évre lekörözi a karácsonyit pihenés és feltöltődés szempontjából. Talán a tavasz teszi és az a mérhetetlen sok finom kaja, amit ilyenkor elfogyasztunk. Medvehagyma, retek, zöldhagyma, lilahagyma, torma...nyami. Illetve sütemény és csokoládé tenger...na bár ez már a kevésbé egészséges tétel a sorban.

Tegnap Tiborom lelkére kötöttem, hogy ne engedje, hogy jövőre bármilyen csokitojást is vegyek, túl azon a 3-4 db-on, amit a család férfi tagjainak szánok. Most van itthon egy méretes doboz, teli csokival, túlnyomó többségét ajándékba kapták a gyerekek vagy mi. Döbbenet. 

Ma még nem dolgozom, úgyhogy nagy elégedettséggel szoktam méregetni, hogy van még sonka a hűtőben és háromféle süti is. Ideje fogyókúrába kezdeni, de csakis akkor, ha a süti elfogy a hűtőből. A csokinak képes vagyok ellenállni - elvileg- de a sütinek vétek lenne....

Holnap iskola és mivel szünet is volt, meg is ígértem magamnak plusz Rékát kínos hasmenés gyötörte napokon át, hát nem tanultunk semmit. Ez a nyavalya egyébként elég különös volt, mert kedve, ereje a régi volt, csak éppen óránként, fél óránként, később  2 óránként látogatta a legkisebb helyiségünket. Kárhoztattam kekszre és főtt krumplira, mire torkaszakadtából ordítani kezdett, hogy ő lemarad a sonkáról, sütiről és csokiról...hogy ő milyen szerencsétlen. Először ellenálltam neki és almát kapott főtt krumplival, reszelt répát, majd anyósomnál befalt egy nagy tányér húslevest, majd piskótát és almát is. Szó mi szó, kicsúszott a kezemből ez a diéta. Somfordált is a vécére nem egyszer, de másnapra megint egy picit jobban lett, szóval úgy látom, meggyógyult. 

Szóval a lényeg, hogy semmit nem tanultunk. Ez nem jelenti ám azt, hogy akkor ma kedvvel és tudásszomjjal látott neki a leckének, mert nem. Sőt. Dél tájban a homlokára csapott, hogy verset is kell tanulni csütörtökre. Vannak kételyeim, mert a dióról szól, ami nekem inkább őszi téma, de mindegy. Még nincs megtanulva, csak 50%-ban, Nagy László verse, nem egy locsolóvers.....Olvasónapló sem 100%-os, a környezet sincs megtanulva, de mindegy, majd utolérjük magunkat. Mondanám, hogy milyen tök jó volt ez az egy hét tanulásmentes időszak, csak hát szegényt más nyavalya kínozta, úgyhogy nem tudom, mennyire számított ez a pár nap pihenő. Majd meglátjuk. Ez a hét rövid lesz, az biztos. :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzésedet, üzenetedet köszönöm!