2012. szeptember 14., péntek

A hisztis gatya

Mostanában Réka újra abban a periódusában van, hogy úgy gondolta, ideje megint előkapni a hisztis énjét. Mert olyan gatya van rajta vagy másért, nehéz megmondani. Amikor már éppen elkönyveltem volna, hogy hurrá, kinőtte, elmúlt a hisztik és nyilvános dühkitörések időszaka, megint jócskán kapom a képembe az ívet. Csak úgy törlöm szemem-szám. Pedig tegnap még kiscica volt, édes, bújós, selymes, puha, illatos, imádnivaló kölyökmacska gombóc. Hát ez a macsek mostanra igencsak kiengedi és belém akasztja a körmeit. És tudom, hogy összességében nem csinálom elég jól, nincs hozzá elég türelmem. Nem és nem. Nem tudom megfelelően kezelni a hisztiket. És ez a legbosszantóbb az egészben....ÁÁÁ!

Példa

színhely: Müller drogéria, szombat, nagyjából ebédidő 

A pénztárhoz járulunk, kosaramban pelenka, egy új golyós toll magamnak, (a 39. a fiókban...de az első, ami fog is) és egy 36 darabos színes ceruza készlet Rékának. 
- Kérek szépen valami édességet.... - szól emígyen Réka, mert persze Müllerék oda pakolják a nyálcsorgató cukrokat csokikat, ahol csak a vak nem látja őket. Kikerülhetetlenek.
- Most nem veszünk semmit, megyünk mamához ebédelni. - ez voltam én.
- Nemár, vegyünk valamit, kérek csokiiiiiit.......
- Nem veszünk Réka, most nem veszünk. - azzal lezártnak tekintem a témát, a pénztároshoz fordulok, hogy fizetnék.
- NEKEM SOHA NEM VESZEL SEMMIT! SOHAAA! - ordítja lányom meglepő hirtelenséggel és hangerővel, azzal a földre veti magát. Körülöttünk, hallom, többen mulatnak rajta. Én nem annyira.
- Tényleg? Soha? - hajolok fölé, próbálok halkan beszélni. - Akkor vidd vissza ezt a ceruza készletet is, mert ezt neked vettem. De ha így viselkedsz, tessék, tedd a helyére!
- ....Honnan vetted le?! - süvölti felém a szöszke SÁTÁNKA, kevés a szókincsem ahhoz, hogy leírjam, mi mindent hallok ki a hangjából, olvasok ki a vonásaiból. 
- Hagyd abba az ordítást, kelj fel a földről, vagy nem veszem meg a ceruzákat sem. 
Réka zihálva pumpál némi légkondis, jeges levegőt a tüdejébe, látom, hogy küzd a saját hisztijével, majd feláll. Mond még pár keresetlen szót az árva, elhanyagolt, sanyarú sorsú kislány szerepében, de arra már nem kapja fel a fejét boldog-boldogtalan 20 méter sugarú körben körülöttünk.
- Nekem is ugyanezt csinálja a négyésfélévesem. - mosolyog együttérzőn a pénztáros.
- Azonnal menj vissza és vegyél nekem gumicukrot! - toporzékol még egy sort a lány az üzlet kijáratánál, de csak gondolataimban, rémképzetemben, valójában ilyesmire már nem kerül sor, csöndben távozunk a drogériából.

Ennyi. Ez csak egy példa, mert százat tudnék. Hogy a kis gunyoros szurkálódásairól, visszaszólogatásáról, feleseléséről, beszólogatásáról csak egyetlen rövid példát hozzak:
"- Nem vettél nekem joghurtot uzsonnára??? Kész, akkor ma este,anya, nem nézel tévét! Ennyi volt..." - Mivan??? Mindjárt elteszi a befőtt a nagymamát? Fut a nyúl a puskával? Anyai tekintélyem épülget vajon, épülget? Egyáltalán, hol van?

Közben azt látom, ahogy az őszi ruhatárát rendezgetem, hogy megint olyan nagylány lett ez a Réku.--. Az új farmerjében azzal a virágos felsővel....Hosszú karok, hosszú lábak! Mikor lett ilyen hosszú lábú a lányom????? Lófarka lassan a háta közepét verdesi, boszorkányos ügyességgel bánik a hajcsatokkal, tükör nélkül. Minden kézitáskát megnéz a kirakatokban, háromszor próbálta a  fel azt a kis fekete  lakkcipőt a Deichmann-ban.....

Öt éves lesz, három hónap sincs hátra







5 megjegyzés:

  1. hát persze, hogy normális, hogy megint elbőgtem magam.
    a hisztis rész bámulatos, én is ilyen módon szeretném megoldani, ha eljön az idő, szerintem nagyon is jól kezelted (persze nekem még nincs dacos mindjártötévesem) de lesz :D

    VálaszTörlés
  2. szerintem sincs a kezelésedben semmi hiba.
    ha vigasztal, akkor Máté is hasonlóan viselkedik, igaz ő nem fekszik a földön, de van nálunk "hagyjálbékén!!!!" meg ordító "neeeem!!!!" meg puffogás, meg csapkodás, meg dobálózás, és még sorolhatnám. Én sem tudom elég jól kezelni. Fejben tudom, hogy türelem, türelem, türelem, de hát gyakorlatban nehéz ez. Van még hová fejlődnöm, no.
    Egyszer meg csak elmúlik ez a korszak is... hogy jöjjön egy másik:)

    VálaszTörlés
  3. No mert elkövettem azt a hibát, hogy nem egy olyan hisztit írtam le, melynek a végén bőgni van kedvem vagy a hajam égnek áll....Szóval elszúrtam ezt a post-ot....

    És így van, egyszer elmúlik majd ez a korszak és jön egy új a maga problémáival. Nagyon igaz. :)

    VálaszTörlés
  4. Nem baj, ha magamból indulok ki, akkor nem nehéz hozzáképzelnem...

    VálaszTörlés

Megjegyzésedet, üzenetedet köszönöm!