2016. március 31., csütörtök

Zalán tanulmány


Zalán  vidám magabiztossággal tempózott párat a mélyvízben, amikor éppen a rajtköveknél megszólította egy bácsi. Én ismertem őt, annak idején, amikor Réka tanult úszni, beszélgettem vele egyszer, valamikor vízilabdás volt, később gyerekeket tanított úszni. Szimpatikus volt, nyitott és barátságos. Nagyjából hasonlít külsőben és mentalitásban Csapó Gábor pólósra. Zalánnak vadidegen.

Zalán éppen a képzeletbeli célba csapott, amikor az úr (nevezzük M.nek) megjegyezte, hogy túl erőteljes a kartempója, azért dől előre (vagymi), majd utána nyúlt, hogy megmutatja, mire is gondol. Zalán felháborodottan kapálózott, el is sírta magát és minden igyekezetét összeszedte, hogy távozzon a medencéből. Megfogtam a kezét, eképpen feltartóztatva a fiúcskát, hogy hallgassa meg, amit M. mond, majd amikor láttam, hogy erre nincs hajlandósága, elengedtem őt és figyeltem én türelmesen. M. végül elnézést kért, hogy beleszólt a dolgunkba, én pedig megköszöntem a segítségét. 

Zalán ezután egyedül kívánt lenni a tanmedencében. Ha megközelítettem, arrébb úszott.  Láttam rajta, hogy nagyon dühös, magában beszélt és olykor csapott egyet a habokba. Megbeszéltem vele, amikor lehiggadt, hogy a bácsi tanít gyerekeket úszni és csak simán tanácsot szeretett volna neki adni, semmi bántót nem tett. Zalán erre azt sziszegte, hogy nem igaz, hogy ő "szarul" úszik (ezt nem is mondta senki) és negatív jelzőkkel illette M-et. Ez valahol jellemző Zalánra. Egyrészt a kritikát nagyon rosszul viseli, másrészt a hirtelen megjelenése valamely idegennek a kis életébe meglehetősen merev (és akkor finom voltam) fogadtatást kap. Mindkettő igen aggaszt.....és nem tudom, hogy  tudnék segíteni neki. 

Ha teszem azt ugyanez történik Rékával, tőle két reakciót tudok elképzelni. 1) Simán tovább úszik, mintha mi sem történt volna. 2) Végighallgatja M. mondandóját, majd vállat von és tovább tempózik, mintha mi sem történt volna. De egészen biztosan nem izgatja fel egy idegen véleménye, sem nem érti félre annak mondandóját, sem nem tagadja le később, hogy elsírta volna magát. 

A jó része, hogy annak esélye, hogy egy idegen cukros bácsi elcsalja Zalánt, minimális...

4 megjegyzés:

  1. Ez a jó hozzáállás (és még vicces is :) ), az utolsó mondatodra gondoltam persze :) ...

    VálaszTörlés
  2. Nem tudom,mi a jó hozzáállás...:-)

    VálaszTörlés
  3. Szia! Szerintem a sportolás jó út, csak ne engedjétek neki feladni az úszást. Hadd küzdjön meg önmagával( az esetleges kishitűségével), aztán ha jönnek a sikerek, megjön az önbizalom is.
    Egy kérdésem lenne ovi ügyben: nálunk 8 óra 15-re max.az oviban kell lennie a gyereknek, különben úgy veszik, aznap nem megy, nincs ebédre jelentve(korán szólni kell a hiányzás miatt.) Nálatok ez nem így megy, hogy 10-re érhet be Zalán? Köszönöm. Évi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Igen, igazából azt is bánom, hogy a focit abbahagyta. Most úszótanfolyamra jár, hogy a szakosztályban folytatja e, az kérdőjeles.

      Nálunk nincs ilyen szabály, akármikor lehet hozni és vinni a gyerekeket, ahogy szeretnéd.

      Törlés

Megjegyzésedet, üzenetedet köszönöm!