2012. augusztus 3., péntek

Hurrá, nyaralunk! - 2012 - 2. rész

Hogy senki nem tette elém a reggelit vagy a vacsorát, megviselt némileg. Éreztem, hogy a nyaralás drága ideje, pont úgy, mint a strand homokja, kicsúszik a kezeim közül. Mégis, valahogy nem esett (annyira) nehezemre a főzés,  mert (beszélgető)partnerem is volt hozzá....Azért az önellátásnak is meg van a maga ára. Mire összeszedtük magunkat mind a nyolcan (rögtön azután, hogy sk. készítésű pizza pihent a pocakokban) sűrű viharfelhők gyülekeztek az égen. Meleg volt, igen meleg, azonban az ég színe baljós. Mindegy, mi mentünk a strandra, fütyülve mindenre. Már a parton jutott eszembe, hogy inkább a szabad strandot kellett volna igénybe venni, ha már viharjelzés van érvényben Balatonpart szerte és nem a fizetős homokos partot, apróság....

Az feltűnt, hogy mindenki kifelé tartott a strandról vagy legalábbis csomagolt összefelé, míg mi felállítottuk sátrunkat, esernyőinket napernyőinket. Furán kihalt  volt a part....Mire kettőt csobbantunk a vízben, el is eredt az eső...király! Majd elállt, hurrá. De aztán megint csepergett. Később abbahagyta....de csak hogy aztán egyenesen szakadjon. Nem szeretek napozni, utálom a meleget 30 fok felett, de azért nem ilyen lovat akartam.

Remek ötletlen tűnt, hogy két napernyőt is vettünk, esernyőnek egyenesen szuperek voltak. És a strandsátor sem a naptól vagy uv-től védett bennünket - egyelőre -, hanem a záportól.

Réka a takaró sátor alatt zápor idején

Kitartottunk, kitartottunk elszántan, hanem aztán az eső még szívósabbnak látszott, erősödött, nem akart szűnni, tán a szél is feltámadt, már nem emlékszem és végül sokadmagunkkal, feladtuk a kínlódást. Elegem lett. Azzal nyugtattam magam, hogy azért 1-2 óra megadatott a gyerekeknek a pancsiból, még ha olykor minden irányból kapták a vizet, nem csak a Balatonból....és hát... lesz itt még jó idő! Az optimizmus fontos.

A napi programunkat a balatonszemesi Bújdosó pincészet borkóstolásán folytattuk, mivel mindenképpen helyet kívántunk adni ama hagyománynak, hogy néhány liter kiváló bor nélkül soha el nem hagyjuk a Balaton régióját.

Tramini és Chardonnay...egyik ámulatból a másikba estem. Friss házi kenyér és válogatott somogyi kézműves sajtok...nagyon sajnáltam, hogy Tiborom birtokolta a slusszkulcsot, így a borból egyáltalán nem ihatott. Valami nagyszerűről maradt le. Jó hangulatú kb. 1 órát (?) töltöttünk lenn a pincében, nehezemre esett távozni, jobb lett volna inkább beköltözni.

Lenn, pincében

Réka és nagy példaképe Niki, akit végig árnyékként követett. Átmenetileg felfüggesztette "anyás" mivoltát. Nikis lett helyette.

Itt készült rólam szinte az egyetlen vállalható fotó, persze csak akkor, ha combtő tájban "megvágtam". Zalán egyébként úgy elfáradt a balatoni pancsiban, hogy még az autóban elaludt és csak a borkóstolás végére tért magához, addig édesen aludt a karjaimban, mint egy kisbaba.

Nem sok bort ittam, egyetlen pohárkával csupán, úgyhogy nem a nemes nedű számlájára írható, hogy már fogalmam sincs, mit történt a nap hátralevő részében..........

1. Klassz lehetett:) várom a folytatást.
    Mi tavaly voltunk Balatonlellén, szerettük:)