2016. november 20., vasárnap

Drága kicsikéim



Múltkor azon hüledeztem, hogy az új évben a január 2-a máris munkanap. Elnyafogtam ezt a főnökömnek, aki csak nevetett, mondván, hogy nadehát előtte ott lesz két teljes hét pihenő. Hát nem tudom, miféle pihenő lesz, vannak kétségeim, de persze finomságokat főzni és sütni biztos jó lesz, újabban nem sok mindent sütök (mármint sütit), ha mégis, az általában brownie vagy bocisüti, aminél egyszerűbb nem sok van.

Ja, tényleg, Réka névnapjára vittem sütit a suliba (azaz ő vitt, én csak összedobtam), csokis tésztába dobtam diót és csokidarabkákat. Végül az a nyavalyás dió és csoki nem süllyedt le a süti belsejébe, hanem a tetején maradt, de mindegy. Reggel, amikor kihűlt, megszórtam vaníliás porcukorral és bedobozoltam a 34 szeletkét. A gyerekek nem panaszkodtak, sőt, nagyon is ízlett nekik. Csak azt nem tudták megmondani, milyen sütit kapnak. 

Hétvégén kipucoltam a nappali szőnyegét, véremet és verítékemet egyaránt adtam érte, de több árnyalattal is tisztább lett a cucc és végre nem olyan ronda, hogy sírni tudnék. Ez már a karácsonyi nagytakarítás része. Tudom, hogy korán kezdtem, de nem baj, ez úgyis olyan projekt, amit egy évben egyszer szoktam megejteni. Idén nyáron valahogy nem volt akkora forróság 3-4 napon keresztül, hogy slaggal neki tudtam volna esni a szőnyegnek és még meg is száradt volna. Vagy ha volt, akkor pont nem a szőnyeg állt a figyelmem fókuszába. 

Péntek este előkaptam egy zacskó fagyott húst a fagyóból (értelemszerűen). Azt írta rá mama, hogy "öreg tyúk melle nélkül". Ennek megfelelően öt órá keresztül rotyogott a tyúkpörkölt, de végül elkészült. 11 órára. Úgyhogy pénteken még meggyszószt ettünk ronton csirkével, a hétvégi kajánk lett a csirke. Illetve  vasárnap már megint főznöm kellett egy kis lasagne-t és rántott gombát Tibinek. 

Reggel 10-re újabb vevőjelöltünk kopogtatott, ami azt jelenti, hogy most megint haptákban van a lakás. Azaz volt. Nem azt mondom, hogy ha némely szekrényt kinyitok, nem borul ki belőle ez vagy az, de reggel még rend volt. A gyerekek mellett ez nem sokáig tart, még ha résen vagyok is, hogy ki mikor mit pakol és hagy szét. Eh....

Rékával befejeztük a Sirály a király? projektet, a végére majdnem megúúútáltam, de j és ly gyakorlására tök jó, úgyhogy inkább nem mondok semmit. TEKI TOTÓ feladatok még nem érkeztek meg fizikálisan, de a neten már fenn van a feladatsor minden tantárgyból. Környezetből megcsináltuk szóban a 10 feladatot, könnyű volt, Rékának nem okozott egyáltalán problémát. Na jó, az úszóhólyag egy szerencsés tipp volt, mert még ilyet nem tanultak. Vagy lehet, hogy hallott róla valamikor Sir David-től. :)

Ja és Réka hármast kapott szorgalomból erre a hétre. Mivel a múlt héten meg négyes lett, így ebben a hónapban kapálhatjuk az ötöst. Már eljutottam abba fázisba, hogy nem érdekel, nem is most, de attól még igazságtalan. Ez a lány mindenben benne van, minden szorgalmi feladata kész. Oké, nem egy könyvmoly és magolós béka. Elméletileg borítékolható, hogy kitűnő tanuló lesz. De a szorgalma az négyes. Nincs ebben valami ellentmondás? Ez a mi sulink jellegzetessége, én nem tudom, hogy a verekedős, rossz gyerekek milyen magatartás jegyet kapnak, ha Réka rendre négyest és milyen szorgalmat azok, akik soha nem járnak versenyre, nincs szorgalmijuk és folyton otthon marad a felszerelésük....Áh, hagyjuk is!

Még négy hét a szabiig, Rékának 4,5. Mindjárt nekiállok vasalni, mert Zalánnak az ágyneműje még a vasalókosárban pislog. Utána kell egy excel fájt szerűséget eszkábálni, mert zűrös hetünk lesz, egyik nap 9.45-re kell suliba menni, másik nap (vagy ugyanakkor???) hamarabb el kell hozni a gyerekeket, lesz nyílt nap, fogorvosi vizit, Zalánnak fotózás, plusz a szokásos elfoglaltságok....És még lehet, hogy Ungvárra is kiruccanunk egy gyárba (ez már meló), szóval zajlik az élet nagyon. 

Jövő hétvégén elő lehet venni az Adventi dekorokat. Nem fura? Adventi naptárra idén nincs gondom, "ákciósan" vettem lego adventi naptárt még októberben (még jó, hogy ez nem romlandó) mind a kettőjüknek. Nem olcsó, de "sort tölt", ahogy anyukám mondaná, ilyen év is lehet, hogy lego az ajándék. Persze gondolom, pislognak majd csoki után is, bizonyos napokon azt is kaphatnak. A drága kicsikéim...nehogy bármiben hiányt szenvedjenek....:))))






2 megjegyzés:

  1. hah, a hármas szorgalmira azért felhúztam a szemöldököm! miért???? ő???? nem értem...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én sem értem. Állítólag valami hiányossága volt. Egyre emlékszik, de lehet, hogy volt több is. Ezek ilyenek. Fel vagyok készülve, hogy Zalán megbukik szorgalomból. :))))
      Popianyu

      Törlés

Megjegyzésedet, üzenetedet köszönöm!