2014. június 14., szombat

Difer végeredmény




Kézhez kaptuk Réka "bizonyítványát" (nem az!!!!!), vagyis a Difer összesítést. Ugyanaz a véleményem, ami korábban volt, hogy ez a teszt alul méri Rékát. Nem azért, mert elfogult vagyok vele, hanem egyszerűen tudom, mit tud. Ezzel kapcsolatban egyik félelmem az iskolával kapcsolatban, hogy vajon ott is ez lesz majd a helyzet? Lesznek tesztek, aztán "nem lesz kedve" megírni, végigcsinálni? Tojik az eredményre? No remélem, nem. :)

Lássuk az eredményeket pontokba szedve. Némi támpontot adhat a tesztet nem ismerőknek, hogy a befejező szint jelent iskolaérettséget. Minden ami afölött van, szupi.



Írásmozgás koordináció (8 db izé lerajzolása 4 vonal közé. Szigorú pontozású, az átírás máris nulla pontot jelent az adott feladatnak. Réka....noshát...átírt egy párat, naja....

2013. november. - 71%
2014. május        - 63%

Vagyis még egy kis ovi és Réka totál ügyetlen lesz. :) Kár, hogy láttam ezt a nevtanban 80% fölötti minőségben elkészíteni. Ami befejező szint, köszönjük szépen! Igaz, nem is tulajdonítottak az óvónénik ennek az eredménynek jelentőséget.

Beszédhanghallás fejlődése

2012. október - 15/13 pont, 2 hiba, 87% befejező szint
2014. április -    15/14 pont, 1 hiba, 93%  OPTIMUM SZINT

Az az egy hiba: 1 vagy 2 db L megkülönböztetése (hát ez nem nagy baj, ha még nem tudja)

Relációszókincs fejlődése

2012. október - 24/19 pont, 5 hiba, 79% haladó szint
2014. május    -24/22 pont, 2 hiba, 92% OPTIMUM szint


Elemi számolási készség fejlődése

2012. október - 47 pont, 81% (5 hiba) befejező szint
2014. április -    52 pont, 89% (2 hiba) befejező szint

Itt nem jöttem rá, hogy számolták a pontokat. A álláspontom maradt a régi: Réka ebből 100%-ot tudna, ahogy a nevtanban. Persze a 89% is szép teljesítmény.

Feladatok:
- 21-ig elszámolni
- számkör átlépése (50)
- számkör átlépése (500)
- visszafelé számlálás (11-8)
- visszafelé számlálás (501-498)
- műveletek pálcikákkal (3 feladat - hibátlan)
- számképfelismerés (egy, kettő és három számjegyű számok - hibátlan)
- számolvasás 

Tapasztalati következtetés fejlődése

? :                10/8, 2 hiba, 81%  haladó szint
2014. május:  10/9, 1 hiba, 90% OPTIMUM szint 

Itt nem említ feladattípusokat a füzetke.

Ezt kétszer mérték fel, mivel első nekifutásra valami hatvanakárhány jött volna ki....Aztán másodjára együttműködött őkelme.


Tapasztalati összefüggés megértése

2012. október: 24/23, 1 hiba, 94% OPTIMUM szint
2014. május:    24/24, hibátlan, 100% OPTIMUM szint



A (Manó) csoportátlagot szerintem már leírtam (2013. ősz), frissebb adatom nincs:

íráskoordináció:                   43%
elemi számolás:                    74%
tapasztalati összefüggés:       55%
beszédhanghallás:                 88%
tapasztalati következtetés:   70%












5 megjegyzés:

  1. Szerintem is alul mér ez a teszt és másnál is, köztünk nálunk :), én ezt már tapasztalatból mondhatom szerencsére, bár amikor az én fiamat mérték ezzel, akkor még ugyanígy csak hitetlenkedtem mint te, de most már biztos vagyok benne! Szerintem a miénk a tiétek alatt volt anno, most már 4 éve és megnyugtatásul írom, hogy Máté az első perctől a legjobb tanulók között volt a suliban... Egyébként úgy örülök, hogy újra nyitott vagy, mert a meghívóval valamit elbénáztam és nem tudtalak olvasni, csak pár napja vettem észre, hogy megint itt vagy :) ... Szép hétvégét, Rékának pedig jobbulást: Vivi

    VálaszTörlés
  2. Köszi, Vivi! Örülök, hogy rám bukkantál ismét :)

    Ez is egy teszt a sok közül, szerintem én vettem túl komolyan, Réka meg túl lazán talán...Illetve van az a rossz szokásom, hogy maximalista vagyok Rékával szemben. Ezzel majd még kell kezdenem valamit, de nem nagyon tudom megállni. :(

    VálaszTörlés
  3. Nálatok legalább kézzel fogható az eredmény. Nekünk az óvodában, csak azt mondták el, hogyan kellett volna megoldani... Nem mondták el az egyéni teljesítményeket... sajnos.

    VálaszTörlés
  4. Miért, titok?? Ez röhej.....:-)

    VálaszTörlés
  5. Ezt látod én sem értem. Jobb, hogy már túl vagyunk ezen az ovin...

    VálaszTörlés

Megjegyzésedet, üzenetedet köszönöm!