Kézhez kaptuk Réka "bizonyítványát" (nem az!!!!!), vagyis a Difer összesítést. Ugyanaz a véleményem, ami korábban volt, hogy ez a teszt alul méri Rékát. Nem azért, mert elfogult vagyok vele, hanem egyszerűen tudom, mit tud. Ezzel kapcsolatban egyik félelmem az iskolával kapcsolatban, hogy vajon ott is ez lesz majd a helyzet? Lesznek tesztek, aztán "nem lesz kedve" megírni, végigcsinálni? Tojik az eredményre? No remélem, nem. :)
Lássuk az eredményeket pontokba szedve. Némi támpontot adhat a tesztet nem ismerőknek, hogy a befejező szint jelent iskolaérettséget. Minden ami afölött van, szupi.
Írásmozgás koordináció (8 db izé lerajzolása 4 vonal közé. Szigorú pontozású, az átírás máris nulla pontot jelent az adott feladatnak. Réka....noshát...átírt egy párat, naja....
2013. november. - 71%
2014. május - 63%
Vagyis még egy kis ovi és Réka totál ügyetlen lesz. :) Kár, hogy láttam ezt a nevtanban 80% fölötti minőségben elkészíteni. Ami befejező szint, köszönjük szépen! Igaz, nem is tulajdonítottak az óvónénik ennek az eredménynek jelentőséget.
Beszédhanghallás fejlődése
2012. október - 15/13 pont, 2 hiba, 87% befejező szint
2014. április - 15/14 pont, 1 hiba, 93% OPTIMUM SZINT
Az az egy hiba: 1 vagy 2 db L megkülönböztetése (hát ez nem nagy baj, ha még nem tudja)
Relációszókincs fejlődése
2012. október - 24/19 pont, 5 hiba, 79% haladó szint
2014. május -24/22 pont, 2 hiba, 92% OPTIMUM szint
Elemi számolási készség fejlődése
2012. október - 47 pont, 81% (5 hiba) befejező szint
2014. április - 52 pont, 89% (2 hiba) befejező szint
Itt nem jöttem rá, hogy számolták a pontokat. A álláspontom maradt a régi: Réka ebből 100%-ot tudna, ahogy a nevtanban. Persze a 89% is szép teljesítmény.
Feladatok:
- 21-ig elszámolni
- számkör átlépése (50)
- számkör átlépése (500)
- visszafelé számlálás (11-8)
- visszafelé számlálás (501-498)
- műveletek pálcikákkal (3 feladat - hibátlan)
- számképfelismerés (egy, kettő és három számjegyű számok - hibátlan)
- számolvasás
Tapasztalati következtetés fejlődése
? : 10/8, 2 hiba, 81% haladó szint
2014. május: 10/9, 1 hiba, 90% OPTIMUM szint
Itt nem említ feladattípusokat a füzetke.
Ezt kétszer mérték fel, mivel első nekifutásra valami hatvanakárhány jött volna ki....Aztán másodjára együttműködött őkelme.
Tapasztalati összefüggés megértése
2012. október: 24/23, 1 hiba, 94% OPTIMUM szint
2014. május: 24/24, hibátlan, 100% OPTIMUM szint
A (Manó) csoportátlagot szerintem már leírtam (2013. ősz), frissebb adatom nincs:
íráskoordináció: 43%
elemi számolás: 74%
tapasztalati összefüggés: 55%
beszédhanghallás: 88%
tapasztalati következtetés: 70%
Szerintem is alul mér ez a teszt és másnál is, köztünk nálunk :), én ezt már tapasztalatból mondhatom szerencsére, bár amikor az én fiamat mérték ezzel, akkor még ugyanígy csak hitetlenkedtem mint te, de most már biztos vagyok benne! Szerintem a miénk a tiétek alatt volt anno, most már 4 éve és megnyugtatásul írom, hogy Máté az első perctől a legjobb tanulók között volt a suliban... Egyébként úgy örülök, hogy újra nyitott vagy, mert a meghívóval valamit elbénáztam és nem tudtalak olvasni, csak pár napja vettem észre, hogy megint itt vagy :) ... Szép hétvégét, Rékának pedig jobbulást: Vivi
VálaszTörlésKöszi, Vivi! Örülök, hogy rám bukkantál ismét :)
VálaszTörlésEz is egy teszt a sok közül, szerintem én vettem túl komolyan, Réka meg túl lazán talán...Illetve van az a rossz szokásom, hogy maximalista vagyok Rékával szemben. Ezzel majd még kell kezdenem valamit, de nem nagyon tudom megállni. :(
Nálatok legalább kézzel fogható az eredmény. Nekünk az óvodában, csak azt mondták el, hogyan kellett volna megoldani... Nem mondták el az egyéni teljesítményeket... sajnos.
VálaszTörlésMiért, titok?? Ez röhej.....:-)
VálaszTörlésEzt látod én sem értem. Jobb, hogy már túl vagyunk ezen az ovin...
VálaszTörlés