2016. január 31., vasárnap

Korcsolyás



Nem is írtam, valahogy lemaradt az események özönében, hogy a múlt hétvégén korcsolyáztunk családilag a Holt-Tisza jegén!!! Ami engem illet, életemben először! Tibi már pénteken emlegette, hogy szerinte a hétvégére elég jó lesz a jég a szakemberek szerint. Ekkor még csak gyanakodva méregettem, ahogy dörzsölgeti a tenyerét. Másnap aztán előbányászta a korcsolyáját, amit még középiskolás korában kapott (de ez nem látszik rajta), hosszan nézegette és simogatta.....majd szombat reggel azzal kelt, hogy akkor irány a jég. 

Délben el is indultunk. Fel voltam készülve, hogy én még aznap özvegy leszek. Mert hát az a Holt-Tisza mégiscsak legalább 5 méter mély, de lehet, hogy még több, talán 8 is és egy hajszálvékony (7 cm-es) jég fedi....Ki biztosít róla, hogy az be nem szakad az uram alatt? Na ugye, senki. 

Ahogy kiértünk a vízpartra (vagyis jégpartra) kicsit magabiztosabb lettem, hogy talán este még lesz eleven férjem. Egész sokan koriztak a jégen és sehol semmi életmentő akció, sem hullaszállítók. A jég masszívnak és homogénnek tűnt. Ahol lesöpörték róla a havat, ott fekete (vészjósló) és tükörsima. 

Igazából csodaszép volt ott minden. Olyan szépnek tűnt az élet. Sütött a nap, szikrádzott a hó, mindenhol vidám, mosolygós emberek (ami valljuk be, itthon elég ritka látvány), szóval élmény volt. Az uramat pedig régen láttam ilyen felszabadultnak és  vigyorgósnak, mint a jégen. 13 éve együtt és nem is tudtam, hogy ennyire szeret korcsolyázni. Mióta együtt  vagyunk, nem volt még ilyen jó minőségű jég a Holt-Tiszán. Még azt sem bántam, hogy egy idő után már nagyon fázott korcsolyátlan lábikóm.

Először csak a stégről készítettem videókat a fiúkról (ott korizott Tibi unokaöccse is), majd lentebb merészkedtem a jégre, később egész bentre is elkacsáztam. Az érdekes jelenet volt, amikor magamhoz tértem néhány percnyi "megfeledkezés" után és végiggondoltam, hol is állok pontosan....Lebandzsítottam a nagy feketeségbe, majd fel a sok vidám emberre és arra gondoltam. Normális vagyok én, hogy a hét méternyi gyilkos habok felett egy hét centis jégrétegen kockáztatom az életem?! Azzal kibandukoltam a partra. Később hallottam, hogy közepén akár 15 centis is volt az a jégpáncél.

Tibi később még este is ment egy kört a korcsolyával, amikor visszaért, csavarni lehetett a ruhájából a vizet. Azt az egyet sajnálom, hogy nem beszéltem rá, másnap is nyomjon le pár kört a korival, akkor zene is szólt a Holt-Tiszán és elfogyott pár hektó tea is. Hétfőre nem volt többé biztonságos a jég a plusz fokban. 

Remélem, nem kell újabb 20 évet várni egy ilyen jégtakaróra....Addigra túl leszünk a hatvanon, a gyerekek is bőven felnőttek lesznek, talán már unokákkal is megörvendeztetnek (hát szerintem még azt azért nem.....) Siklunk majd a jégen, mi ketten, a papa és a mama, siklunk boldogan, mert újra befagyott a Holt- Tisza. 20 évente egyszer! 

1 megjegyzés:

  1. Az utolsó bekezdés nagyon megmosolyogtatott :)
    Épp a múlt héten meséltem a gyerekeknek, hogy az én gyerekkoromban nem volt ám műjég, (Ózdon legalábbis), volt viszont városi csónakázótó, és arra jártunk ki minden télen csúszkálni. Most így belegondolva nekem is félelmetes.

    VálaszTörlés

Megjegyzésedet, üzenetedet köszönöm!