2014. január 30., csütörtök

E. néninél


Délután kézen fogtam Zalánt az oviban és feltrappoltam vele az emeletre a Logopédus irodája felé. Elhatároztam, hogy ameddig csak lehet, ragaszkodni fogok hozzá (E. néni), mert nagyon jó híre van itt a városban, azt mondják róla, hogy ő a legszakavatottabb a környéken. Bekerülni hozzá persze szinte lehetetlen, mindjárt elmesélem, miért. 

Röviden elregéltem neki, hogy azt szeretném, ha foglalkozna Zalánnal, akadozó beszéd problemánk van és már jártunk nála tavaly májusban, blablabla. Amíg éppen aktuális pártfogoltja Viktorka ráncigálta befelé játszani, E. a fejét fogva elég gyorsan elkeserített. Egyrészt tele van az órarendje, másrészt az új köznevelési törvény értelmében nem foglalkozhat logopédusi teendőkkel, fejlesztést és iskola előkészítést csinálhat, logopédusi munka gyakorlatilag meg van neki tiltva. Többszörösen sérült, súlyosabb állapotú gyerekeknek tarthat órát csak az óvodán belülről, azokkal sem logopédiai szempontból. Logopédiailag valamennyi gyerkőc a Nevtan. alá tartozik, vagyis őket kell megkeresnem.  Vagy még inkább a Liget úthoz tartozunk, ha kimondottan beszédfolytonossággal van gondunk. Hát szépen vagyunk....ez eléggé szomorúan hangzott.

Azért behívott Zalánostul, amit nem tartottam rossz jelnek, vele tartottunk hát. E. maga a nagybetűs NYUGALOM és kedvesség. De tényleg. Hozzá képest én egy idegroncs vagyok. Lassan beszél, tagoltan és tisztán, mint egy tévébemondó, vagy Jászai díjas színésznő. Klasszul leköti a gyerekeket, most pl. Zalán és Viktorka játék húsdarálón gyurmát (házi készítésűt) nyomtak át, majd a végtelen hosszú csíkokat ollóval feldarabolták. Ezután a kis kockákból békákat állítottak elő. Kicsit később egyikük kiszúrta a teafőzőt, úgyhogy feltétlenül teát kellett főzni. Tényleg készítettek is, ízesítették citrommal, kockacukorral. Ahogy letelt a 45 perc (kb.), egyik gyerek sem akart hazamenni, már-már kellemetlen lett a helyzet, mert Zalán feltétlenül haza akart hozni egy Wesco labdát....kölcsön is kaptuk holnap reggelig...ahogy Viktorka is a húsdarálót....

Végeredményben abban maradtunk, hogy mégiscsak készüljön el az a pszichológusi szakvélemény Zalánnak kapcsolatban. Ő már tavaly is ezt szorgalmazta, szerinte a dadogás mindig lelki eredetű és meg kell keresni az okokat. Lehet akármilyen kiváló logopédus, aki foglalkozik vele, ha a dadogás oka maga nem szűnik meg. Hmmm....

E. eléggé magasra értékeli az ovis pszichológusnőt, T.-t....Nekem vannak kétségeim, egyrészt, mert nem egy pszichológussal találkoztam már, akire a kutyámat sem bíznám rá szakvéleményileg....másrészt mert ez ugyanaz a pszichológusnő, akihez PaffKata szülei fordultak Kata ujjszopásával kapcsolatban...Azt a választ kapták, hogy biztos otthon sokat veszekednek, ezért szorong szegény gyerek. "Kösz a semmit!"- alapon sarkon fordultak és eljöttek. Nem látok bele persze az életükbe, de az biztos, hogy nem ölik egymást rendszeresen. :) Ebből kiindulva lelki szemeim előtt máris láttam, hogy T. leültet és közli, "ezt a gyereket verik otthon, anyuka, egyértelműen azért dadog". Gyorsan elhessentettem ezt a felhőt a fejem fölül. :) E. mintha olvasott volna a gondolataimban hozzá tette, hogy apró dolgok is okozhatnak akadozó beszédet, amire nem is gondolnánk (én már mindenre gondoltam....), szerinte hasznos lehet egy ilyen vélemény. Hát jó! Kíváncsi vagyok, mire jut T. 

Érdekes egyébként, hogy a nevtan. logopédusa nem javasolta a pszichológusi véleményezést, merthogy az is csak ráerősít egy "rossz szokásra", tudatosítja Zalánban, hogy valami nem oké a beszédével. Gondolom és remélem, hogy T. nem azzal fogja kezdeni, hogy "Na és Zalán, mondd csak, mi is a helyzet ezzel a dadogással??" Azzal E. is egyetértett, inkább itthon kell keresni a gubancot, mint logopédus után szaladgálni. Ezt persze nem mondta így ki, de levontam a kellő következtetést, azt hiszem.

Ennyire futja, nem írtam nagyon összeszedetten és választékosan, fáradt vagyok. Ma több helyszínen is leszívták az erőm...Nevtan-ban is voltam ma, ahol egyik feladat a napirend ünk felvázolása volt. Amikor kiderült, hogy pl. apa milyen kevés szerepet vállal a mi életünkben, előrevetítettek nekem mindenfélét a jövőre nézve és egyik sem tetszett...Nem értették, hogy is értenék, hogy bizonyos dolgok adottak, bizonyos dolgokat az ember kénytelen elfogadni, és hogy apa ilyen sokat dolgozik, az egy ilyen tényező. Nem feltétlenül tetszik, de ez van. 

11 megjegyzés:

  1. Emberek között abszolút lehet borzalmas a helyzet nemhogy úgy, hogy nem látszik, de úgy is, hogy az alapfelállásuk teljesen normális. Szerintem ez alapján még lehet jó szakember T. Persze, lehet más alapján is mondod, vagy akár tényleg tévedett, sőt, én is úgy gondolom, több a rossz szakember, mint jó és most te vagy velük találkozol, vagy egy kicsit túl bizalmatlan vagy. Érthetően persze, csak lehet jobb lenne elengedni az állandó kételkedésből picit. Külső szemlélő javaslata volt nem is feltétlenül ehhez a poszthoz és nem kritika. :)

    VálaszTörlés
  2. Hát azért kritikának kritika, csak szolid és nem bántó. Legalábbis nekem az jött le. :) Kételyek tekintetében, nézd, én ilyen ember vagyok. Közel a negyvenhez ez már nagyon nem is lesz másképp, sőt. :)
    Sajnos a pszichológusokkal kapcsolatban elég rossz tapasztalatom van, nem mint kezelt személy persze, de erről ennyit. Ami T.-t illeti konkrétan, örültem volna, ha legalább is kisujját megmozdítja pl. egy bizonyos ügyben, nem tette meg, innentől fogva kialakult egy alap véleményem róla. Ettől persze diagnosztikában nagyon tuti lehet....vagy nem. :)


    VálaszTörlés
  3. Oké, akkor kiegészíteném azzal, ha szimplán máshogy látok valamit, nem írom le puszta közlési vágyból (globálisan értve a blogvilágban, nem úgy, hogy egyébként a falat kaparom a te bejegyzéseidtől a visszafojtott ellentmondások miatt, sőt), hanem arra gondoltam, esetleg haszna lehet. :)
    ...és sejtettem is, hogy más is van T.-vel konkrétan.

    VálaszTörlés
  4. Ez a blog részben arról szól, hogy ezt vagy azt én hogy látom. Nem pusztán, csak részben közlési vágyból...

    Egyszer írta valaki, hogy tök jó ez a blog, csak kár, hogy mindig a gyerekekről írok. :) Hát mert mi a címe? Réka és Zalán. Róluk szól, rólunk szól, nekem, nekik és akit még érdekel. Úgy, ahogy van.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szerintem nincs a posztjaiddal semmi baj, a kételyeiddel sem. Amúgy meg a Te blogod, azt írsz amit akarsz. Mi meg vagy olvassuk, vagy nem , vagy egyetértünk vagy nem.

      Törlés
    2. Ezt már megfigyeltem a blogvilágban, hogy az emberek egyből előhúzzák a "ha nem tetszik, nem muszáj olvasni" kártyát olyan hozzászólásnál, amivel valami gondot vélnek (!) felfedezni. Ez már nem új nekem, de hogy még olyankor is ez jön, amikor konkrétan írom fölötte, hogy szeretem a blogot? :) Áruljátok már el, mi váltja ki ezt! Őszintén érdekel, de a kérdés költői. Azt, hogy miért jött fel a téma, mi van a blogban, nem is értem. Én a kommentekre próbáltam célozni, hogy az egyértelműen provokálóakon kívül is vannak olyanok, aminek semmi értelme, semmi építő jelleg nincs benne és hogy az enyémet nem ilyennek szántam. Nekem konkrétan szakember mondta, hogy túlságosan bizalmatlan vagyok (ezért gondoltam, hogy ha én így látom, talán nem hülyeség, amúgy meg sem említem) és a tudatos figyelés rá, engedve ezen sokkal jobb érzést eredményezett, valamint általában egy külső meglátás megerősíthet, elgondolkodtathat. Na most nálam ez, ill. az ilyesmi bejön, másnál meg lehet nem, de hogy ezt elmondtam, szerintem abban semmi rossz nem volt. Szerintem nem szép dolog azt közölni egy hozzászólóval, hogy más vizekre evezhet, ha kritikát fogalmazna meg, de mindazt teljesen kulturált formában. (Javítsatok ki, ha tévedek.) Én sem mondom, ha hozzászólok és Erika nem bólogat rá, hogy "ha nem tetszik az ellentmondás, akkor le is lehet tiltani hozzászólási lehetőséget", ami pont olyan lenne, de elég gyerekes megoldásnak tűnik.

      Törlés
    3. Zsanett, háj! :)

      Ami engem illet, semmi gond nem volt a kommenteddel. Egyetlen dolog lepett meg, hogy te puszta közlési vágyból nem írod le, hogy ha valamit másképp gondolsz. Valami ilyesmit írtál. Ez nem egészen úgy hangzott, mintha szimpatizálnál velem. Egyébként meg, nem általános igazság, hogy azt ír az emberlánya a saját blogjában, amire csak kedve szottyan? Ha belegondolsz...
      .
      Szerintem senki nem gondolta, hogy evezz más vizekre. :)

      Én szeretem a hozzászólásokat,amúgy is kevés van belőlük, neeeem lesz itt letiltás semmi. :)

      Egyébként te magad vezetsz blogot?

      Törlés
    4. Akkor örülök, ha nem volt vele gond. Szerintem is mindenki arról ír természetesen, amiről akar, pont a kiemelése miatt gondoltam, hogy ez amolyan "csitt legyen" reakció, de akkor oké. Amikor írtam amúgy a közlési vágyról, én is éreztem, hogy mintha ezzel azt sugallnám, mennyi elhallgatott mondat van. Ezt próbáltam megcáfolni a falkaparós gondolattal, ezek szerint kevés sikerrel, de a lényeg, hogy szeretem a blogot. :) Én magam évekig írtam egyébként, de már nem. Ha jól gondolom, ma volt az első újrakezdős napod, remélem zökkenőmentes. jó pihenést!

      Törlés
  5. Hát remélem, és drukkolok, hogy megtalálod a megfelelő szakembert, és a megfelelő "gyógymódot".

    Az, hogy Apa mennyit dolgozik, az valóban nem kívánságműsor. Tőlem is mindig kérdezik, hogy nem nehéz, hogy Feri ilyen sokat nincs itthon? De ba...us az, de mit csináljak/junk? Mondjon fel és rágjuk a küszöböt? Ez van, örülünk, hogy egyáltalán egy biztosnak mondható munkája van.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szorítok nektek hogy minél előbb megoldódjon a dadogás probléma Zalánnál!!! Én imádom a blogodat Erika!!!! ♥

    VálaszTörlés

Megjegyzésedet, üzenetedet köszönöm!