2011. szeptember 22., csütörtök

Mesteremberek minálunk

Nemrégiben ajánlat benyújtása céljából volt nálunk némi népvándorlás. Egyik mesterember jött, felmért, árat mondott, aztán ment. De érkezett nyomában máris a másik, mindig volt egy következő...A harmadik fickó, a huszas éveinek közepén járó, távozás előtt a bejárati ajtóban megtorpant, rám nézett, megvakarta a fejét és azt mondta:
- Hát....mondtam én az asszonynak, hogy odébb lesz az, hogy nekünk gyerekünk legyen. Én még nem vagyok készen. - pislogtam rá párat, majd még néhányat, mire lassan leesett (inkább ereszkedett az), hogy mi mondatta vele mindezt. 


Az én mihasznáim nem éppen jó benyomást tettek rá, avany/és nem mozog kisgyermekek között sokat, tán a családban is ritka példány a kisgyerek. Ahogy elment, elgondolkodtam, hogy is zajlott nyílászáróink ezen utolsó felmérése? Akárhogy hánytam vetettem magamban a dolgokat, azért olyan eget verő dolog nem történt. Vér nem folyt, nem gyulladt ki semmi, személyi sérülés, anyagi kár nem történt.....

- Megérkezésükkor Zalán békésen poroszkál nappaliszerte, látszólag céltalanul,  Réka villámszerűen motorozik a folyosón, oda-vissza (kb. 7 méter oda), közben visít vagy sikoltozik? Valamelyik. A frekvencia és hangerő nekem nem feltűnőbb az átlagnál, bőven az ingerküszöböm alatt hullámzik.
- Réka - leszállván a motorról - gyöngyökből és golyókból levest főz, melyet muszáj a nagy műanyag tálban vadul kavarni nagyjából folyamatosan, hogy le ne égjen. Esélytelen bármi mást meghallani, pár dolgot meg kell ismételnie a pasasnak, pár dolog örök rejtély marad...
- Egyszer csak, valahol az ajánlatadás közepén, Zalán felkéreckedik a karomba, onnan figyeli az idegen egyedeket matatni az ablakok körül, ő innestől fogva egy darabig több rosszaságot nem követ el (legalábbis nem tudok róla)
- Réka megunja a banánt (azaz a főzőcskét), ezért követeli, hogy menjünk át a másik szobába. "Nem lehet. - magyarázom neki. - Figyelem és hallgatom a bácsi mondandóját. -mini hiszti jön, némi lábrugózással és karrázással egybekötve, de semmi különös. Egész hamar abbahagyja, teljesen magától.
- Ja, mert kéri, hogy őt is vegyem fel. Talán összetéveszt az apjával, én nem vagyok képes egyik karomban 15, a másikban 10 kilót másodperceknél tovább tartani, pedig amúgy egész edzett vagyok magamhoz képest. Réka nem örül az elutasításnak, mintha macska volna, finoman nyafog-vernyákol.
- Amikor végre Zalánt le lehet tenni újra a szőnyegre, és még el is enged magától kb. 1 méterre,  Réka leül rajzolni. Valahogy úgy adódik, hogy csak három ceruza van elől, két barna és egy lila. Az egyik barnát választja, ügyesen rajzolni kezd.
- Zalán lecsap ragadozó macskaként a másik barna ceruzára. Nem mintha szeretne vagy szokott volna vagy tudna rajzolni, de nem is az a lényeg.
- A szakzsargon sűrűjébe merül a szaki, úgyhogy talán nem is gond, ha csak fél fülem szentelem neki, közben mindkét szemem azt figyeli, hogy Zalán már az összes barna ceruzát magánál szeretné tudni. Azaz mindkettőt.
- Nagy nehezen rábeszélem Rékát a lilára, bár dohog és morog, a másik barna az "rondabarna", az övébarna volt a "szépbarna"....
- Réka virágot rajzol, kap még egy piros és egy sárga ceruzát is, Zalán csak firkál, de egész pofásan tartja a kezében a rajzeszközt, ez tetszik.
- Zalán meggondolja magát, a sárga ceruzára fáj a foga. Pont akkor, amikor Réka is a sárgával szeretne rajzolni. Az összecsapás elkerülhetetlen. Picit ordít mindkettő egyszerre, majd csend lesz. Újra tudok figyelni az árképzésre ablak tájékban. Bár mintha azt érezném, hogy valamiről végképp lemaradtam....
- Talán csak egyetlen pillanatocskára nem figyelek oda egyik gyerekre sem, mikor hirtelen Réka keservesen felhorkan és azt kiabálja: "Megharapott, brühühüüü...." - Tényleg megharapta, én láttam. - bizonygatja az ablakos pasas. Nem mondom, hogy nem hiszem el neki, Zalán valóban harapós sajnos. Mire ezt kimondanám, megint támad, ezúttal Réka felkarja a cél, hiányos fogazatát Réka karjába mélyeszti egy szempillantás alatt. Réka nagyon dühös, teljesen érthetőn. Zalán felé dobja a füzetét, a ceruzáit is felkapja, majd meggondolja magát és végül csak az asztal alá hajítja őket. 
- Rászólok Zalánra: "Neeem szabad, Zalán, nem szabad harapni!"- nem biztos hogy hallja, Réka úgy sír és panaszkodik, de mégis eljuthat a füléig, mert maga is sértődötten sírva fakad. 
- Az első adandó alkalommal, amikor megint csend van, átveszem az árajánlatot, a fiúk az ajtó felé veszik az irányt. 

Ahogy mondtam, nem is történt semmi különös. Nem is értem az embereket. :)



7 megjegyzés:

  1. Nekem is egy szimpla délutánnak tűnik:) Nyilván a húszévesforma fiúval volt itt a gubanc:) A gyerekek teljesen koruknak megfelelően viselkedtek:)
    Nálunk nemrégiben redőnyösök voltak, azokat Máté zaklatta folyton a kérdéseivel, hogy milyen autóval jöttek, hogy meg van-e mind a 4 dísztárcsája, hogy van-e benne gyerekülés, ilyesmi. De azok jó fejek voltak, válaszoltak neki.

    VálaszTörlés
  2. Én teljesen természetesnek tartom ahogy a fiú reagált. Mikor nekem sem volt gyerekem, kifejezetten idegesítettek. Menekültem a helyszínről:)
    Még éretlen egy mai 25-ös pasi apának:)

    VálaszTörlés
  3. Asszem jól látja a "mesterember", hogy még ne legyen gyereke...mit mondott volna, ha ven valami esemény is:)))
    Pussz:)))
    (már megijedtem, hogy bezársz, Bébi...nem éééérrrr!!!)

    VálaszTörlés
  4. Nem kell megijedni, de tényleg be vagyok zárva.

    Mesterember is lesz apuka és egészen át fog alakulni az ingerküszöbe. Ahogy az enyém sem ugyanaz, mint 10 éve. Vagy akár öt. Vagy..kettő? :))

    VálaszTörlés
  5. De jóóó, megint elérem a blogod :D
    Hát, a korral ne általánosítsunk, az én Napucim pont a 23. születésnapjára kapja majd meg Csillagunkat, napra pontosan akkorra vagyok kiírva :) ...és nagyon is tervezett baba volt :D A tesót meg már megrendelte előre, korábbra, mint ahogy én gondoltam. (Mondtam is neki, hogy akkor tessék majd segíteni) Szóval nem a koron múlik... mindenki máskor érik meg.
    Lehet, mesterembernél is kattan egyet a bio-óra fél éven belül, és nincs menekvés ;)

    VálaszTörlés
  6. Nekem ez most mosolyt csalt az arcomra!.....írományaid amúgy is mindig nagyon big lájk,de most még oda képzeltem a mesterfiúcskát is......
    Sztem is természetes volt a reakciója,én simán azt gondoltam mosolyogva persze,hogy majd meg tudod édes fiam!!!!!

    VálaszTörlés
  7. WS: Igen, nem is szabad általánosítani. :))

    Ilgya: Köszönöm! :))

    Igen, nekem is volt egy korszakom, amikor hasonló lett volna a reakcióm, mint a mesterembernek....és lám most "nem esemény" számomra mindaz, amitől a pasas megizzadt. :)) Így van ez. :)

    VálaszTörlés

Megjegyzésedet, üzenetedet köszönöm!