2017. május 26., péntek

Sallangok


Sallangok, szóval olyasmi kis infó csomagocskák, amelyeket elfelejtettem megírni, vagy csak a folytatás maradt le.

- ünneplő cipő ügye - van egy egyszínű, fekete velúr edző cipője Zalánnak, ami elvileg még illik a lábára. Ebben fog ballagni. Úgy döntöttem, hogy ha ennyire lélektelen lesz a ballagás, akkor én sem izgulom túl az öltözködés témáját. Így is sikerült, úgy tűnik, mert az óvónéni szólt csütörtökön, hogy egy nadrág és egy ing az előírt ruci a ballagásra. Csinos ingben lesz és öltönynadrágban, amit még deréktájban igazítani kell, ez már nem derékban állítható, mint lényegében minden nacija. Persze az öv végzi majd a dolgát, de  mégiscsak csinosabb, ha Zalánra van szabva a gatyó. Nem leszek meglepve, ha bokavillantós lesz a gatyó őszre, majd figyelnem kell a H&M-es akciókat és vennem egy mérettel nagyobbat.....

Zalán mesélő lesz a ballagáson, ami érdekes. Réka idejében mindig az volt a főszerep....valahogy nagyobb szájú fiúk szokták kapni az ilyet. Na mindegy, lehet, hogy csak 3 mondat. :) Nem adta ki az óvónéni a szöveget hétvégére, bár felajánlottam, hogy olvasgatom vele a hétvégén (nem az óvónénivel, Zalánnal). Csak csóválta a fejét (az óvónéni), hogy nem-nem, majd jövő héten még bőven lesz idő megtanulni. 

- lakás - felhívott tegnap az ingatlanos. Mindig felszokott másnap, vizit után, csak hogy közölje kedvesen, hogy nem tetszett "nekik" a lakás....saaajnos. Ilyenkor csikorgó foggal meg szoktam köszönni, sajnálkozunk mindketten még egy kört és letesszük a telefont. De most azt sziszegtem nem éppen úrinő módon, hogy nem érdekel és tehetnek egy szívességet. A pattanásos arcú, kövér lány már a kapuban sem volt szimpi (nem mintha én bombanő lennék, ne értsétek félre, csak mindig van egy első benyomás). Jól van, hát nehezen bírom a kudarcot. Bár nem is volt az, hisz tudtam, hogy nem lesznek vevők belőlük számunkra. Csak még ilyenkor jön is a visszacsatolás, bele a fülembe, hogy NEM KELL, mintha nem tudnám. Bárcsak elkezdtük volna árulni a lakást már akkor, amikor Zalán született, azóta biztos elkelt volna és most nem lenne ennyire kicsi négyőnknek. Utálom magát az ingatlanost is, ahogy kommenteli a lakát az érdeklődőknek, mindig az az érzésem támad, hogy a mondandójának az üzenete ennyi: "szar lakás, de hát nekem ezt is el kell adnom, bár akarja a fene". Na mindegy, nem akarok sírni ezen sokat, mert soha nagyobb bajunk ne legyen, csak....mondom....

- vívás - hát vegyes érzelmeim vannak. Nagyon szeretnek járni a gyerekek, ám ősztől új helyen folytatódik az edzés, amíg fel nem épül az új vívóközpont. Reménykedtem, hogy olyasmi iskolába kerül a vívás, ami úgymond a "városban van", akár gyalog is megközelíthető....és hát ez valamennyire sikerült, amúgy meg nem. A kijelölt suli nincs messze, de hóban, fagyban és esőben elég kellemetlen lesz elvergődni Rékáért, rosszabb, mint most. Majd megoldjuk valahogy persze. Nem is tart örökké.

Az utóbbi időben volt hogy hetekig nem jutott el edzésre, ugyanis ha másnap TZ van, nem szokott menni újabban. Tudom, nem kifejezetten elhivatott hozzáállás, majd meglátjuk, jövőre hogy alakul az órarendje. Itt az év végi hajrában így láttam jónak....persze valószínű, a jegyek nem lennének másmilyenek akkor sem, ha minden héten 4 órát edzene, ahogy a többiek. Szerintem magyar bajnok nem lesz, nem elég fürge, de nagyon élvezi, csillog a szeme, nagyon nem izgatja, ha kikap, úgyhogy hagy csinálja! Zalánban nagyobb reményeim lennének, bár ilyet nem lehet mondani egy hét éves vívó palántáról, én azt gondolom.....villámgyors, várhatóan magas lesz és nyerni akar, ám a kudarc nagyon megviseli, nehezen tudja feldolgozni. Főleg, ha olyanok verik meg egyszer csak, akik korábban nem. Pl. hat éves kislányok. 9 éves korig csak játék inkább az edzés, úgyhogy még van két éve ebben a csoportban. Csak utána kerül fel a nagyok közé, ahol heti 4 illetve a versenyzők 6 órában tolják a vívást. Addig meg még ötször abbahagyhatja. 

furulya vagy fuvola:   Az a fuvolatanár, aki kijár a sulinkba, nyugdíjba megy. Végül megoldották állítólag, hogy marad a nyugdíj mellett nálunk, de korlátozott számban foglalkozik tanítványokkal. Konkrétan nem vesz fel új fuvolást. Ezen első hallásra felháborodtam, mert ugye nekünk 2 éve mondják, milyen jó alap a furulya és milyen szupi lesz utána majd a fuvola....erre kiderül 2 évvel később, hogy be sem fér Réka a csapatba, méghozzá úgy, hogy teljesen kezdők, akik szeptemberben még kottát sem láttak soha és szolfézson sem jártak, februárban simán felvételt nyertek. Nem tartam korrektnek....

Viszont Réka szereti a furulyát is és most nem tud dönteni, hogy váltson vagy ne. Igazából mindkettőt csinálná, ha rajta múlna. Mert ugye neki mindig mindent csinálni kell. Na jó, nem judozik és az úszást is abbahagyta, bár egyik sem hangszeres móka. Papírt még nem kaptunk, hogy lesz a jövő tanév. Idén volt elsős zeneiskolás. Ha nekem kellene dönteni, akkor sem tudnám, hogy döntsek, mert az új furulya tanárt nem ismerem (R. néni ugye éppen a negyedik gyermekét várja nagyon) a furulya már nagyon jól megy neki, könnyedén és örömmel fújja, elmondhatom, hogy tud rajta játszani. A fuvola pedig mégis csak valami új. Ez a kérdés is nyitva van tehát, hogy hogyan tovább....51-49 arányban azért a fuvola felé húz a szívem. Nekem. Viszont Réka játszik rajta....

Volt még valami félbe maradt ügy, de lövésem sincs, hogy mi....



4 megjegyzés:

  1. Kiragadok ezt-azt...
    Öltönynadrágból is lehet kapni állítható derekút. Onnan tudom, hogy Ákosnak is csak olyat merek venni, mert leesnek róla a nadrágok.
    Az ingatlan meg... kizárólagos szerződést írtatok alá az ingatlanossal? Mert ha nem, akkor én kötnék még egy-két másikkal is szerződést, és a versenyhelyzet talán ösztönzőleg hatna rájuk. Az ő felelőssége is, hogy felmérje, mennyire komolyak az érdeklődők, neki sem éri meg, hogy bárkit odavigyen, mert megy az ideje és nincs eredmény. Milyen nálatok az ingatlankínálat? Nem lehet, hogy drágább a tietek a piaci árnál? Én is levittem a lakásunk árát, amikor fél évig semmi nem történt, meg ingatlanost is váltottam. Mondjuk a végén a fodrászunk ismerőse vitte el a lakást olcsóbban, mint szerettem volna, de legalább kp-ban simán kifizette.

    VálaszTörlés
  2. A lakással kapcsolatban nekem is azok jutottak már korábban is az eszembe, mint Teidenek. Érdemes lenne egy ingatlanos váltás, ha lehetséges, persze.

    Épp tegnap beszélgettünk egy anyatárssal, akik fuvolára fognak majdan járni, de még furulyán vannak. Nekik azt mondta a tanáruk, hogy nagyon jó és hasznos akár 2-3 év furulya is a fuvola előtt, mert ez alatt az idő alatt olyannyira be tudják gyakorolni a "fogásokat", hogy utána öröm lesz a fuvola és szárnyalni fog a gyerek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ugyanezt mondta a furulya tanárnéni is...Kérdés inkább az, hogy lesz e hely....:/

      Törlés

Megjegyzésedet, üzenetedet köszönöm!