2017. március 26., vasárnap

Szép hetünk lesz?


Újabb nyugis, békés hétvége áll mögöttünk. Folytattam a húsvéti sütögetés főpróbáját, most a második körrel, vagyis a fahéjas kiflivel. "Csakapuffin" recept ez is, http://csakapuffin.cafeblog.hu/2017/03/22/megvan-a-husveti-szezon-sztarja/
akárcsak a répatorta (bár azt inkább Rachel Allen követte el előbb) és mondhatom, tökéletes lett. Vagy hát majdnem. Pihepuha, kelt tészta, mely a mikrónak hála még másnap is friss ízű, benne fahéjas cucc....Maga a tökély ízileg. Amin még van mit csiszolni, az a méret (elég nagy kiflik lettek és az első tepsiből ki is folyt a fahéjas,vajas, barnacukros cucc) és hogy 15 dkg cukor sok volt nekem (bár véleményemet senki nem osztotta). Szóval befutó lehet a kelt tészta kategóriában ez a kifli, fele részben nutellával töltve, vele részben fahéjjal cukros vajjal. Már látom, megint bajban leszek, hogy mit süssek húsvétra, hogy bele ne szakadjak és sokféle finomság is legyen. Mert hát a répatorta és a kiflik mellé még kellene valami. Esetleg valami sós? Vagy kókuszos? Még nem döntöttem el. 

Zalánnak viszont névnapja lesz a héten és máris izgalomba vagyok, hogy jól sikerüljön minden. Múlt héten egyeztettem a legjobb cimborája anyukájával és szombaton átjön a pasi játszani. Az oviba valami kekszet kellene sütni, nehogy az legyen, hogy házi készítésűt nem lehet (mert ugye nem lehet) , arra meg rá lehet fogni, hogy bolti. Blokkot nem szoktak kérni. Habár a reszelt túrós nagyon vonzana és állítólag nem is bonyolult elkészíteni. Na mindegy. Szerdáig még kitalálom. A névnapja csütörtökre esik egyébként, ráadásul Törpsuli utolsó forduló is lesz aznap, úgyhogy maga a névnap sem lesz unalmas.

A történelmi esemény pedig, hogy megvettük Zalán iskolatáskáját. Váratlan fordulat volt, igazából nem terveztük még, de olyan jól állt a hátán és annyira megfelel minden követelménynek, hogy kár lett volna otthagyni. Bár én megtettem volna, csak amikor Zalánnak szóltam, hogy erre még aludjunk egyet, tegyük szépen vissza, valami megcsillant a szemében és nekem végem volt, hát persze, hogy megvettük. 20% lejött belőle - külön rákérdeztem az egyik eladótól, a pénztáros pedig együttérzéssel nyújtotta felém a csaknem ezer forintos kupont, amit az összvásárlásaim miatt kaptam és majd levásárolhatom. A táskához van pénztárca, két tolltartó (az egyik töltött) és tornazsák is, bár ettől még drága volt....Remélem 3-4 évet kibír, ugyanúgy, mint Rékáé, ő még jövőre sem szeretne új táskát, ugyanazt nyúzza, mint elsőben...bár meggondolhatja magát még szeptemberig. 

Nem sokat tanultunk Rékussal, logopédia pedig egyáltalán nem volt Zalánnak. Kedden viszont nincs ovi, úgyhogy remélem, majd gyakorolnak Tibivel óra előtt...Rékáék matekból az osztást gyakorolják, nyelvtanból még nem fejezték be az igéket, lényeg a lényeg, nem volt sok házi. Szerencsére. Viszont észnél kell lenni a héten, mert tele lesznek programmal a srácok. Holnap jön délután egy vevőjelölt lakást nézni, kedden nincs ovi, de Rékának tehetségnap, úgyhogy táncruha, cipő, teljes harci díszt össze kell szedni. Zalánnak logopédia és sulielőkészítő, Rékának délután vívás. Szerdán úszás Zalánnak, délután vívás. Csütörtökön névnap, délután TörpSuli, szintén Zalánnak. Pénteken még nem tudom, mi lesz, de biztos nagy megkönnyebbülés lesz, amikor négy órát üt az óra. Már az ebédidő is szupi szokott lenni. Ami a dolgozatokat illeti, kedden felelnek környezetből a fákból és németből is a 12 képből, ami fel volt adva. Másról egyelőre nem tudok. 

Ma átnéztem a szekrényeket, kiselejteztem két zsák szemetet, elpakoltam a kinőtt ruhákat, takarítás, mosás, vasalás, szóval csak a szokásos móka ment, de tegnap meglátogattuk Hubi kutyát mamánál, akit már jópár hete nem láttunk. Hogy az milyen cukorfalat!!! Kuvasz féle és kétszer akkora lett, mint amikor először találkoztunk vele, de nagyon játékos és szereti a simisimit. Amikor hazaindultunk, kicsit értetlenül nézett utánunk, majd lehuppant Mama virágainak közepébe, akár egy fészekbe. Mama mindet némi fásultsággal figyelte. Jó kutya pedig, egyelő még nem rágott szét semmit. Délután a gyerekek átruccantak egy órácskára a szomszéd kisfiúhoz, aki szintén cimbora. Tibi horkolt Mama kanapéján, én is majdnem elbóbiskoltam a Mr Bean-es filmen és arra gondoltam, milyen ritka az ilyen nyugis félóra és milyen finom is tud ez lenne. Na másnap, azaz ma már nem volt ilyen pihenős a vasárnap, de nem panaszkodom.

A 3 nap alatt lepergettem a The Knick első évadát (összesen  10 részes) Igazából megint becsapott az első epizód, mert ez egy igen jó film szerintem, szerethetőek a karakterek és bámulatos az orvostudomány, vagy legalábbis, amit azóta (és egyáltalán) elért. Azonban ugyanaz a problémám vele, mint a Vészhelyzettel: ebben sincs igazán boldog ember. :)) Pedig ismerek nem is egy tök boldog és elégedett orvost/eü dolgozót a való életben, szóval ez nem egy Mission Impossible,..Itt meg azért van bőven dráma és tragédia. Az első évad vége semmi jót nem vetít előre, ami rosszul sülhetett el, az rosszul is sült el sajnos.... 10/8, ha pontozni kellene, ha a Downton Abbey 10/10....Homeland 10/7.

Na jöhet a hét záróprogramja : a vasalás, rendezkedés, készülődés a következő hétre. Szép hetet mindenkinek! :) 




8 megjegyzés:

  1. Ha nem lenne dráma egy sorozatban senki sem nézné, vagy legalábbis jóval kevesebben :D :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én igen. :) A cselekmény így is tele van drámával, többen maradnak ott a műtőasztalon, mint akik túlélők...Helyenként és nyomokban lehetne egy-egy boldog és elégedett főszereplő, legalább átmenetileg. :)

      Törlés
    2. Én az első részt sem bírtam végignézni, egyszer még régebben belekezdtem, de annál a bizonyos császármetszésnél föladtam. Bele is égett a jelenet a retinámba, pedig tudom, hogy film, de kb. 100 éve tényleg így csinálták.

      Törlés
    3. Igen, én is átugrottam ezt a részt. Ráadásul utána rögtön lepuffantja magát a doki, szóval nagyon tömény...Pedig utána enyhébb a folytatás. Valamiért nagyon sokkolni akarták a nézőket, kár....

      Törlés
    4. Úgy voltak vele, aki kibírja az elejét, utána már ott fog maradni :D :D

      Törlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Én nem mertem megnézni egy műtét előtt állva, de kíváncsivá tettél, ha hazaértem megnézem 😊

    VálaszTörlés

Megjegyzésedet, üzenetedet köszönöm!